Vraag & antwoord
Update Administratief proces

Naar aanleiding van de update omtrent het Administratieve proces zijn er allerlei klantvragen binnengekomen. We hebben op deze pagina de meest gestelde vragen inclusief antwoorden voor je op een rijtje gezet. Ook vind je op deze pagina een overzicht van de optimalisaties die we vanaf de update hebben doorgevoerd en van de klantwensen- en suggesties die bij ons binnen zijn gekomen.  Heb je alsnog een vraag? Stuur dan een mail naar support@ccvshop.nl en we helpen je zo snel mogelijk. Misschien wordt jouw vraag ook al beantwoord in ons kennisbankartikel:

Vraag & antwoord

  • 2. Kun je bij het aanpassen van een order ook de factuur aanpassen?

    Het is helaas niet mogelijk een aangemaakte factuur aan te passen. Wil je een product aan een order toevoegen, dan wordt hiervoor automatisch een nieuwe factuur inclusief betaallink aagemaakt. Je kunt producten aan een order toevoegen via Startpunt / Mijn orders / Orderbeheer. Open de desbetreffende order en ga vervolgens naar het tabblad 'Producten'.

  • 3. Waarom zie ik dubbele factuurnummers in mijn orderbeheer?

    Het kan voorkomen dat je dubbele factuurnummers in jouw orderbeheer ziet. De reden hiervoor is dat wij voor oude facturen de orders terug aan het zetten zijn, maar dat je al een factuurnummer hebt gekozen dat lager is dan jouw ordernummers. Helaas is dit enkel te voorkomen door factuurnummers aan te maken die hoger zijn of gelijk zijn aan het ordernummer. Dit stel je in via Mijn webshop / Instellingen / Bestelproces en voorraad / Workflow.

  • 4. Waarom is het factuurnummer anders dan het ordernummer?

    Aan een order kunnen meerdere facturen gekoppeld worden, denk daarbij aan wijzigingen in de order of het aanmaken van een creditfactuur. Om de opvolging van factuurnummers sluitend te houden kan het dus voorkomen dat het factuurnummer afwijkt van het ordernummer.

  • 5. Kan ik factuurnummers aanpassen?

    Bestaande factuurnummers kunnen niet aangepast worden. Wel kan je zelf bepalen hoe de factuurnummers opgemaakt moeten worden via Mijn webshop / Instellingen / Bestelproces en voorraad / Workflow.

  • 6. Waar vind ik de betaallink?

    De betaallink is na het aanmaken van een factuur terug te vinden onder het kopje 'Facturen' bij de betreffende order. Je kunt de betaallink vinden via Startpunt / Mijn orders > Orderbeheer. Open de desbetreffende order en ga vervolgens naar het tabblad 'Facturen'. Let op: zie jij de betaallink hier niet tussen staan, en heb je al een nieuwe factuur aangemaakt? Kijk dan in de App Store of je de app 'Betaallink' wel hebt geinstalleerd.

  • 11. Hebben oude orders geen facturen?

    Voor oders die gedaan zijn voor vrijdag 25-04-2020 zijn inderdaad geen facturen aangemaakt. We proberen deze wel aan te maken, echter kost dit wat tijd omdat dit veel vraagt van ons platform.

  • 12. Hoe maak ik stapsgewijs een creditfactuur?

    Een creditfactuur kan op twee manieren aangemaakt worden. De eerste manier is door het product bij de order te verwijderen / in mindering te brengen onder het tabblad producten. Hierna zal het systeem, wanneer je hier voor factuur aanmaken kiest, een creditfactuur aanmaken. Een andere optie is het aanmaken van een retour bij de de betreffende order. Hiervoor klik je op ‘Maak retour aan’ en maak je de retour aan. Na het aanmaken van de retour pas je de ‘Retour status’ aan naar ‘Gecrediteerd’ waarna er automatisch een creditfactuur aangemaakt wordt.

  • 13. Hoe kan ik een pakbon uitprinten?

    De pakbon kan je vinden in het orderoverzicht bij de betreffende order onder het kopje producten in het midden van het scherm. Uiteraard is het ook mogelijk om middels een groepsactie in het orderbeheer de pakbon uit te printen.

  • 15. Waar kan ik de orderstatistieken nu inzien?

    De orderstatistieken vind je wanneer je klikt op ‘Mijn orders’. Vervolgens zal in het inschuifmenu de knop ‘Orderstatistieken’ verschijnen. (Heb je deze optie nog niet, dan kan je de app 'Orderstatistieken' gratis installeren in de App Store)

Doorgevoerde optimalisaties

  • Offertes

    - Negatieve attribuutprijzen werken nu correct in de offertes.
    - De totaalprijs op de offerte wordt nu als exx btw getoond wanneer de webshop prijzen ex. btw toont.
    - Wanneer een offerte ex. btw is worden nu de attribuutprijzen ook ex. btw getoond.
    - Vanuit het offerteoverzicht wordt nu ook gelinkt naar de offerte vanaf het offertenummer.
    - Standaardwaardes worden nu overal gevuld.
    - De mail die wordt verstuurd wanneer je een offerte hebt geaccepteerd geeft weer correct de prijs incl. btw weer.
    -Er zijn aanpassingen gedaan in de weergave in de onderhoudstool en informatie en e-mails zijn uitgebreid. O.a.: de weergave van de e-mails die worden verstuurd is aangepast. Zo wordt nu in de e-mails meegenomen of het om een bedrag inclusief of exclusief btw gaat.

  • Orderbeheer

    - Heb is nu in één oogopslag inzichtelijk welke filters aan staan in het orderbeheer (net als bij het productbeheer).
    - Als je vanuit jouw orderoverzicht in de onderhoudstool doorklikt naar een order en vervolgens terugkeert naar het orderoverzicht, kom je automatisch terecht op dat deel van de pagina waar je was gebleven.
    - De orderstatus wordt niet langer onterecht automatisch gewijzigd.
    - Wanneer een product aan een order wordt toegevoegd in de onderhoudstool, kan je via de workflow settings ook de inkoopprijs tonen.
    - Wanneer een order door middel van een retouraanvraag volledig geretourneerd wordt worden de verzendkosten ook geretourneerd.
    - Een orderstatus wordt niet langer meerdere keren, bij dubbel klikken, naar de boekhouding gestuurd.
    - Orderstatussen die voor intern gebruik zijn worden niet meer getoond in Multishop.
    - De uitlijning is aangepast bij het productoverzicht in een order.
    - De staffelprijzen worden nu correct doorgevoerd wanneer er een staffel vanuit de onderhoudstool wordt toegevoegd aan een order.
    - De ‘Mijn account’ pagina is geoptimaliseerd om beter om te gaan met veel orders en facturen, de laadtijd is verkleind.
    - Bij betalen middels een betalingslink wordt de btw wordt niet meegestuurd naar de banken wanneer de BTW van een order verlegd is.
    - De melding dat de btw over een order verlegd is wordt nu ook getoond op facturen in andere talen.
    - Het probleem met de statusmails is opgelost waarin niet de goede taal geselecteerd werd wanneer er een wijziging in de order plaatsvond.
    - De filters zijn geoptimaliseerd.
    - De verzendkosten worden niet meer in rekening gebracht wanneer na een retour het totaalbedrag lager is dan het bedrag om gratis verzendkosten te krijgen.
    - Er zijn missende vertalingen toegevoegd.
    - Wanneer er meer dan 10 dezelfde producten worden toegevoegd aan een order is dit in de product toevoegen pop-up nu weer goed leesbaar.
    - Wanneer een financiële boeking naar Exact gestuurd wordt de data op de koppelingen tab correct ververst.
    - Wanneer je btw verlegt, wordt de huidige order in z’n totaliteit gecrediteerd en wordt er een nieuwe order aangemaakt op basis van de oude order zonder btw
    - Het is mogelijk om een betalingslink te versturen bij een order wanneer deze nog geen factuur heeft. Hierin worden dan ook de extra kosten voor de betaalmethodes meegenomen
    - Groepskorting en extra kosten worden nu correct mee berekend in de betalingslink
    - Wanneer een order naar Afterpay verstuurd is wordt de data opnieuw geladen zodat de juiste informatie wordt weergegeven
    - Attribuutprijzen lager dan 1 euro worden nu wel getoond in de factuurweergave
    - In de filters in het orderbeheer kan nu handmatig een datum ingevoerd worden in plaats van alleen door middel van een datepicker
    - Er kan nu weer een betaallink worden verstuurd wanneer het totaal bedrag lager is dan het minimum bedrag voor elektronische betalingen en deze kan dan daadwerkelijk worden betaald
    - Het btw-nummer wordt nu getoond in het orderdetail tabblad
    - Wanneer je op meer notities tonen klikt worden de volledige notities zichtbaar in het orderoverzicht
    - Wanneer je de status van een order aanpast blijven de klantgegevens nu in beeld staan
    - Vanaf nu wordt in het orderbeheer de laatst gebruikte betaalmethode getoond na het voltooien van een betaling via een betaallink
    - De zoomfunctie van het kaartje in het orderbeheer is nu uitgeschakeld
    - De attribuutprijzen worden nu correct meegestuurd naar Acumulus
    - Verzonden e-mails naar klanten (facturen en betalingslinks) worden nu gelogd onder ‘Verstuurde berichten’ in het orderbeheer. Deze kun je daar dus terugvinden
    - Vanaf nu wordt de correcte tekst weergegeven wanneer een order een bol.com order is
    - Het orderfilter neemt weer correct de huidige datum mee bij het zoeken naar orders. Ook het wegvallen van producten bij het bewerken van een order in meerdere tabbladen tegelijk is opgelost en de bedrijfsnaam is zichtbaar bij orderdetails in orderweergave.
    - Je kunt nu zelf beslissen of je automatisch de order op betaald wil zetten wanneer alle facturen betaald of terugbetaald zijn.
    - Onder andere sorteringen zijn geoptimaliseerd. De kleur van de status 'niet betaald' is aangepast van grijs naar rood zodat er duidelijk onderscheid is tussen of een betaling wel of niet is gelukt. Hetzelfde geldt voor verzendmethodes: wanneer een order naar het boekhoudpakket of naar een verzendmethode wordt doorgezet wordt het icoon grijs als dit is gelukt en rood als dit is mislukt.

  • Facturen

    - Bij het printen van facturen via een groepsactie wordt nu gecheckt of er orders zijn zonder factuur en zo ja, dan wordt gevraagd of er alsnog facturen aangemaakt moeten worden.
    - Alle facturen worden nu naar 'betaald' gezet wanneer de order op betaald gezet wordt bij het gebruik van mass actions (meerdere tegelijk).
    - De zoekfunctie van de facturen is geoptimaliseerd. Vanaf nu kun je filteren op Debet / Credit in het factuuroverzicht.
    - Bij het verleggen van btw worden er nu twee facturen gegenereerd: de huidige order wordt gecrediteerd waarna vervolgens een debetfactuur aangemaakt wordt voor het bedrag zonder btw.
    - Je kunt nu klantgegevens wijzigen op reeds bestaande facturen.
    - De sortering, zoals ingesteld bij de factuur lay-out, wordt nu correct gesorteerd op de facturen.
    - Wanneer bij een delta factuur de verzendkosten in mindering worden gebracht middels bijv. een kortingscode worden deze verzendkosten nu ook zichtbaar als een negatief bedrag zodat de delta factuur weer klopt.
    - In creditnota's wordt nu vermeld dat het om een creditnota gaat. Het gaat hierbij om het kopje van de factuur.
    - De pop-up voor het genereren van een factuur wordt nu alleen getoond wanneer er zaken die invloed hebben op de factuur veranderd zijn.
    - Wanneer er een product vervangen wordt door een product met exact dezelfde prijs wordt er nu een 0 factuur gegenereerd met beide producten er op
    - Je kunt het initieel aanmaken van een factuur nu aan- en uitzetten (je kunt dus nu eerst de order zelf bewerken voordat je een eerste factuur genereert). Je kunt deze instelling vinden via Mijn webshop > Instellingen > Bestelproces & voorraad > Workflow > Tabblad Facturen > Factuur instellingen.
    - Je kunt nu zelf bepalen of een factuur automatisch op betaald wordt gezet wanneer de order de status betaald heeft.
    - Ook is de weergave van Facturen geoptimaliseerd en oude facturen zijn weer beschikbaar. Er zijn onder andere ontbrekende attributen toegevoegd en de volgorde van attributen is gelijk getrokken met hoe deze op de webshop worden getoond. Ook zijn gebruikerskortingen toegevoegd. Wat betreft oude facturen die weer beschikbaar zijn: dit geldt voor facturen vanaf 1 januari 2020, deze zijn nu allemaal beschikbaar. Er wordt ondertussen hard gewerkt aan het beschikbaar maken van oudere facturen.
    - Daarnaast is de btw-weergave gecorrigeerd en zijn er optimalisaties gedaan bij het generen van de verschillen tussen facturen.

  • Retouren

    - Je hebt nu de optie om een alternatief retouradres te kiezen bij retouren.
    - De verzendkosten worden niet meer in rekening gebracht wanneer na een retour het totaalbedrag lager is dan het bedrag om gratis verzendkosten te krijgen.
    - Er zijn optimalisaties gedaan voor de weergave. Vanuit klanten krege nwe de vraag of de bedrijfsnaam ook voor niét b2b-klanten kon worden vrijgegeven bij het invullen van de retouren. We hebben dit geoptimaliseerd en vanaf nu kunnen gegevensvelden bij een order ook zichtbaar worden gmaakt bij het retourbeheer.

  • Producten toevoegen aan orders

    - Er zijn diverse optimalisaties doorgevoerd op basis van klantinput. Zo zijn de prijzen en voorraad toegevoegd en worden de attributen nu in dezelfde volgorde weergegeven als op de webshop.
    - Ook is de inkoopprijs beschikbaar gemaakt en zijn er visuele aanpassingen gedaan waaronder een beter uitlijning.

  • Overig

    - Wanneer je klanten korting biedt om de verzendkosten gratis te maken middels een kortingscode, wordt vanaf nu de btw weer correct getoond.
    - Het adminitem Agenda is weer beschikbaar in Multishop

Klantwensen

Hieronder vind je een opsomming van klantwensen- en suggesties die bij ons binnen zijn gekomen. We bekijken op kort termijn of we deze wensen kunnen realiseren, maar kunnen hierover geen beloftes doen. Als één van de wensen wordt gerealiseerd, dan worden alle klanten hiervan op de hoogte gesteld.

- Direct een factuur aanmaken na het afronden van een order optioneel maken

- Order auditolog maken zodat alle acties die gedaan zij bij een order inzichtelijk zijn

- Optioneel retouradres op kunnen geven in de retour workflow settings

- Een setting maken om de innkoopprijs wel of niet te tonen bij het handmatig toevoegen van producten aan orders

- De filter in het factuuroverzicht uitbreiden met de mogelijkheid om te kunnen filteren op debet- en creditfacturen

Cookies

CCV Shop maakt gebruik van cookies. Hierdoor kunnen wij je de nodige functionaliteiten bieden en tevens jouw gebruikservaring verbeteren. Als je onze website bezoekt, ga je akkoord met onze cookieverklaring.

Kies je cookies
Accepteer alle cookies
Voor meer informatie kun je kijken in onze cookieverklaring