Nieuwe update 19.3: Thema editor en producttype beheer

12-11-2019

Het is weer tijd voor een nieuwe CCV Shop software update! Dit keer introduceren wij onder andere onze nieuwe gave functionaliteit ‘Thema editor’ zodat jij de lay-out van jouw webshop nog gemakkelijker kunt aanpassen! Ook krijg je de mogelijkheid om productinformatie overzichtelijker weer te geven aan jouw klanten. Lees snel verder en ontdek de nieuwe mogelijkheden waar jij van kunt profiteren.

Thema editor

Met de software van CCV Shop kun je zelf bepalen hoe je jouw webshop vormgeeft. Je kiest een thema en deze kun je zonder technische vaardigheden aanpassen naar jouw wens en/of huisstijl. Met de komst van de thema editor kun je direct de aanpassingen die je doet zien in een preview. Zodoende houd jij altijd de controle over het effect van je aanpassingen.

 

Hoe werkt het?

Je hoeft geen extra app te installeren. Alle thema’s beschikken na deze update automatisch over een thema editor zodat het doen van lay-out aanpassingen in jouw webshop gemakkelijker en efficiënter wordt. Bij de instellingen van de lay-out vind je rechtsboven in de onderhoudstool ‘thema editor’. Wanneer je hierop klikt kun je direct aan de slag en zie je direct een preview van de wijzigingen.

Verschillende apparaten
Jouw webshop wordt door klanten via verschillende apparaten bekeken, daarom is het belangrijk om de content goed weer te geven op laptops, tablets en smartphones. Hier hebben wij rekening mee gehouden. Je kunt bij het bewerken van jouw thema direct zien hoe het er uiteindelijk uitziet op verschillende devices. Erg handig en tijdbesparend omdat je niet zelf via verschillende apparaten hoeft te kijken hoe de aanpassingen eruit zien.

Instellingen
Je kunt de thema editor in de onderhoudstool vinden via “Startpunt > Mijn Webshop > Instellingen > Lay-out > Webwinkel thema’s”.

 

Producttype beheer

Productinformatie is in de laatste jaren steeds belangrijker geworden. Consumenten die op zoek zijn naar een product verwachten online duidelijke, volledige en actuele informatie te kunnen vinden. Krijgt de klant dit niet, dan is de kans groot dat hij de aankoop afbreekt en de webshop van een concurrent bezoekt.  


Productinformatie
Voorheen kon je al informatie over een product kwijt bij de productomschrijving en kon je het product koppelen aan een voorgedefinieerd producttype. Dit is nu geoptimaliseerd waardoor je zelf producttypes kunt aanmaken en toevoegen. Op deze manier kun jij op een gestructureerde manier informatie over het product weergeven. Zit je bijvoorbeeld in de voedingsindustrie? Dan ben je verplicht om allergeneninformatie te geven. Nu kun je iconen plaatsen om allergenen aan te duiden. Of verkoop je kleding en wil je graag kenbaar maken voor welk seizoen het product geschikt is? Dit kun je vanaf nu eenvoudig inregelen. 

producttypes

Instellingen
De app “Producttype beheer” is automatisch actief. Je kunt alle nieuwe mogelijkheden en instellingen vinden via “Startpunt > Mijn producten > Producten beheren > Wijzig product > Tabblad ‘Type‘. Je kunt allerlei verschillende producttypes aanmaken zoals een checkbox of een selectie. Mocht je een nieuwe shop aanmaken dan dien je de app eerst te installeren in de App Store.

Bijkomend optiemenu

Maak jij in je webshop gebruik van attributen? Dan kan deze update interessant voor je zijn. Binnen CCV Shop maakte je tot nu toe alle attributen bij een product op dezelfde manier aan. Door het bijkomend optiemenu, kun je als webwinkelier hierin onderscheid maken. Zo heb je attributen die varianten van het artikel zijn (denk aan maten en kleuren) en attributen die een additionele optie bij een product weergeven (denk aan graveren of een cadeauverpakking).


Voor de additionele opties kun je nu gebruikmaken van een bijkomend optiemenu. Deze additionele opties hebben hierdoor geen invloed meer op eventuele artikelnummers en op je voorraadbeheer. Op deze manier telt dit dan niet als extra attribuutcombinatie, waardoor je deze combinaties (max. 100) voor andere kenmerken van een product kunt gebruiken.  

 

Zo heeft de keuze van de consument of hij een bepaalde ring in het goud of zilver wil hebben, wel invloed op je voorraad op attribuutniveau. De keuze om de ring in te laten pakken, echter niet.

 

Bijkomende optiemenu

Instellingen
Je kunt dit regelen in de onderhoudstool via ‘Startpunt > Mijn producten > Attributensets”. Voeg hier vervolgens een nieuwe attributenset toe.

 

Wat hebben we verder ontwikkeld?

Onderstaande functionaliteiten hebben we de afgelopen periode live gezet en deze zijn al eerder gemeld via de onderhoudstool. Wil je ook op de hoogte zijn van de laatste CCV Shop updates? Check dan regelmatig de nieuwe updates in de onderhoudstool via “Startpunt > Updates en Notificaties > Updates”.

 

Order zoeken d.m.v. Track & Trace-code
Om het administratieve proces gemakkelijker te maken kun je vanaf nu in de onderhoudstool een order zoeken op basis van een Track & Trace-code.

 

Modulaire elementen
Diverse pagina’s zijn vervangen door modulaire elementen zodat je meer vrijheid hebt om de pagina in te richten. Dit geldt voor de volgende pagina’s: blog, kalender, nieuws, poll, link, presentatie, gastenboek, banner.

 

Orderhistorie klant
Ben je benieuwd wat een klant je precies oplevert? Je kunt nu in de orderhistorie exact zien hoeveel en welke orders een specifieke klant heeft geplaatst en wat deze klant je heeft opgeleverd dit jaar. Je kunt dit bekijken via “Startpunt > Mijn klanten > Gebruikers > Orderhistorie”.

 

Sisow
Maak je gebruik van Sisow? De volgende betaalmethoden zijn toegevoegd: Afterpay, Belfius, Bunq, Capayable (gespreid betalen), CBC bank, EPS, Giropay, ING Homepay, IdealQR, KBC, Mastercard en VVV cadeaukaart.


Track & Trace link
We hebben de Track & Trace mogelijkheden voor je uitgebreid. Vanaf nu kun je eenvoudig een verzendpartij selecteren en op basis hiervan een trackinglink genereren. Deze trackinglink kun je vervolgens naar je klanten sturen: ofwel automatisch indien je ‘informeer de klant’ hebt aangevinkt, ofwel handmatig. Voorheen kreeg de klant enkel de trackingcode die hij op de website van de verzendpartij diende in te voeren. Nu wordt er dus een directe link meegestuurd.

 

Extra veilig inloggen app
Extra veilig inloggen door middel van twee-factor-authenticatie is een methode waarbij je twee stappen succesvol moet doorlopen om ergens toegang tot te krijgen, in dit geval tot jouw onderhoudstool. De eerste stap is het invoeren van een gebruikersnaam en wachtwoord. Installeer je deze app, dan bestaat de tweede stap uit het invoeren van een verificatiecode die via de Google Authenticator app op jouw telefoon wordt getoond. Door gebruik te maken van een twee-factor-authenticatie kan bij verlies van je inloggegevens (door welke manier dan ook) geen toegang worden gekregen tot jouw onderhoudstool. Dit is dus een stukje extra veiligheid voor jou. Je kunt deze app gratis installeren in de App Store.

 

Standaardgroep
Maak je gebruik van gebruikersgroepen en wil je graag groepen apart beheren? Je kunt nieuwe gebruikers automatisch toevoegen aan een standaardgroep. Zo kun je bijvoorbeeld eenvoudig instellen dat nieuwe gebruikers niet op rekening kunnen bestellen of bepaalde productcategorieën niet kunnen zien.


Zonebeheer
Verkoop je aan klanten uit veel verschillende landen? Vanaf nu is het mogelijk om meer dan 5 verzendzones toe te voegen om jouw logistiek goed in te regelen. Zo kun je nog specifieker de verzendkosten bepalen. Je kunt dit instellen via ’Startpunt > Mijn webshop > Instellingen > Verzendkosten & logistiek > Landen- en zonebeheer.


Verzendkosten btw België
Is jouw bedrijf gevestigd in België? Dan dien je het laagste btw percentage voor de verzendkosten te hanteren om aan de wetgeving te voldoen. Vanaf nu is het mogelijk om dit percentage zelf aan te passen in de onderhoudstool. Je kunt dit regelen via “Startpunt > Mijn webshop > Instellingen > Algemeen > Algemene webshop instellingen.


DHL Parcel Export
Maak je gebruik van DHL voor de verzending? DHL Export is aangepast naar de nieuwe eisen van DHL waardoor het gebruiksvriendelijker is.

 

Robots.txt
Vanaf nu kun je de robots.txt van jouw webshop aanpassen. Installeer hiervoor de Robots.txt app in onze App Store. Het robots.txt bestand is erg belangrijk vanuit zoekmachine optimalisatie (SEO) oogpunt. Het vertelt zoekmachines namelijk hoe ze jouw website het beste kunnen crawlen. Met het robots.txt bestand kun je zoekmachines toegang tot bepaalde delen van jouw website verbieden, duplicate content problemen voorkomen, en bij zoekmachines aangeven hoe ze jouw website efficiënter kunnen crawlen. Na het installeren van de app kun je de aanpassingen doen via "Startpunt > Mijn webshop > Instellingen > Algemeen > SEO".
Maar let op: één fout en jouw webshop kan verkeerd worden geïndexeerd, waardoor je positie in de zoekresultaten kan verslechteren.

 

Acumulus
De betaalmethode instellingen van Acumulus zijn verplaatst en zijn nu te vinden via Startpunt > Mijn webshop > Instellingen > Boekhouding > Acumulus. Hier kun je per betaalmethode een Acumulus bankrekening en kostenplaats selecteren.

 

 

Vragen?

Mocht je vragen hebben over deze update, neem dan contact op met ons supportteam via support@ccvshop.nl of 088 - 990 7700.

 

Cookies CCV Shop maakt gebruik van cookies. Hierdoor kunnen wij je de nodige functionaliteiten bieden en tevens jouw gebruikservaring verbeteren. Als je onze website bezoekt, ga je akkoord met onze cookieverklaring.
Ga akkoord