Veelgestelde vragen op onze supportafdeling

24-08-2022

Door Sander Kuiken

Wanneer je een webshop hebt bij CCV Shop, of er aan denkt om een webwinkel te starten, kan het voorkomen dat je vragen hebt over de werking of de instellingen van jouw webshop. Bij CCV Shop mag je daarom gratis contact opnemen met de supportafdeling, via e-mail, telefoon of chat.

 

Ook hebben wij bij CCV Shop een kennisbank, waarop je veel artikelen kan vinden over uiteenlopende onderwerpen die te maken hebben met het beheren van jouw webshop. Om het nog makkelijker te maken, hebben wij alvast de meest gestelde vragen voor jou verzameld en beantwoord. Deze vragen en natuurlijk de antwoorden hierop, lees je in deze blog.

1. Wat moet ik doen bij een melding over onvoldoende saldo bij het terugbetalen in CCV Online Payments?

Wanneer je gebruik maakt van CCV Online Payments als payment serviceprovider, krijg je als webwinkelier de mogelijkheid om in jouw CCV Shop omgeving orders terug te betalen. Bij andere payment serviceproviders, zoals Mollie en Buckaroo, is dit niet het geval. Je kan via het CCV Online Payments Dashboard maar ook via jouw orderbeheer de orders terugbetalen.

 

Het kan echter voorkomen dat je een melding krijgt dat er onvoldoende saldo is om een order terug te betalen. Het saldo bij CCV Online Payments bestaat uit alle betalingen die al wel bij CCV Online Payments binnen zijn, maar nog niet op jouw zakelijke rekening zijn uitbetaald. Dit saldo moet dus hoger zijn dan de terugbetaling, voordat je de terugbetaling in gang kan zetten. Vaak duurt het 1 werkdag voordat het saldo uitbetaald wordt, maar de precieze uitbetalingen vind je in het kennisbank artikel van CCV Online Payments. Wij raden in het geval van onvoldoende saldo aan om contact op te nemen met de klant en het bedrag handmatig over te boeken, of even te wachten tot het saldo is aangevuld door een nieuwe bestelling.

 

Let op: Het saldo is verschillend per betaalmethode. Wanneer je een iDeal bestelling hebt ontvangen van 100 euro, kan je hiermee een bestelling dat betaald is met creditcard niet terugbetalen. Het saldo van de betaalmethode creditcard zal eerst aangevuld moeten worden. Dit kan overigens niet handmatig, maar alleen via nieuwe bestellingen.

2. Aan welke eisen moeten afbeeldingen voldoen die ik upload op mijn webshop?

Je kan op meerdere plekken, zoals bij producten, pagina’s of jouw template, afbeeldingen uploaden in jouw webwinkel. Wij ondersteunen de volgende bestandsformaten: PNG en JPG. Daarnaast hanteren wij een maximum van 2MB en 2000 x 2000 pixels. De afbeeldingen hoeven ook niet groter, aangezien dit een negatief effect kan hebben op de laadtijd van jouw webshop.

3. Hoe kan ik video’s uploaden in mijn webshop?

Het is niet mogelijk om in de onderhoudstool van CCV Shop direct jouw video’s te uploaden. Een reden hiervoor is de grote bestandsformaten die video’s hebben. Toch is het wel mogelijk om video’s te tonen op een productpagina, of op een standaard modulaire pagina.

 

Wanneer je een video uploadt op YouTube, kan je deze insluiten of embedden op een andere website. Dit betekent dat je de code van het video-element toevoegt aan je eigen website, via een zogenoemde iFrame. De code voor dit iFrame kan je bij YouTube ophalen, door bij een video op YouTube op ‘delen’ te klikken en daarna te kiezen voor de mogelijkheid ‘insluiten’. Ook heb je hier nog extra instellingen die je kan selecteren.

De code kun je vervolgens plaatsen in elk tekstelement in de onderhoudstool van jouw webshop, door bij het tekstelement op ‘Broncode’ te klikken en hierin de code te plakken. Om een video toe te voegen aan een productpagina moet je eerst de app Video’s installeren via de App Store. Daarna krijg je de mogelijkheid om de iFrame code te plaatsen bij het tabblad Media, wanneer je een product gaat bewerken via jouw productbeheer.

4. Hoe stel ik een automatisch antwoord in (e-mail)?

Wanneer je je bij CCV Shop je domeinnaam beheert heb je de mogelijkheid tot 1 of meerdere mailboxen. Je kan deze mailboxen toevoegen aan je huidige e-mailprogramma, maar kunt ook inloggen via onze webmail. Via de webmail heb je sinds kort de mogelijkheid om een automatisch antwoord in te stellen.

Dit doe je door naar je webmail te gaan, en rechtsboven de instellingen te openen. Wanneer je dan naar filters gaat, maak je hier een filter aan. Je kiest bij het aanmaken van dit filter voor alle binnenkomende berichten, en selecteert dan de actie ‘Beantwoord met bericht’. Hier vul je jouw afwezigheidsmelding in, en daarna kies je voor opslaan.

5. Hoe kan ik een pop-up tonen aan mijn bezoekers?

Je kan een pop-up instellen voor bezoekers die voor het eerst jouw webshop bezoeken. Deze pop-up kan je gebruiken voor een kortingsactie, maar ook voor een melding over bijvoorbeeld levertijd of nieuwe producten. Deze functionaliteit is niet direct geïnstalleerd in jouw webshop, maar kan je vinden via de App Store.

6. Wat moet ik doen als mijn e-mails niet aankomen bij klanten?

Wanneer klanten bij jouw webshop een bestelling plaatsen, wil je natuurlijk dat deze klanten een orderbevestiging hierover ontvangen. Ook andere e-mails vanuit CCV Shop moeten wel bij de klant aankomen. Of jouw e-mails aankomen is afhankelijk van het e-mailadres dat je hebt ingesteld in de onderhoudstool bij Contactinformatie. Dit e-mailadres gebruiken wij namelijk als afzender e-mailadres.

 

Wanneer e-mails niet bij de klant aankomen of in de spambox eindigen, gaat dit vaak mis bij een ontbrekend een SPF-record. Een SPF-record kan je instellen op de domeinnaam, en zorgt ervoor dat e-mails vanuit onze CCV Shop servers als veilig gezien worden. Onze servers krijgen namelijk via dat SPF-record toestemming om jouw e-mailadres als afzender te gebruiken.

 

Op een Gmail of een Outlook e-mailadres kan je helaas geen SPF-record instellen. Hierdoor raden wij altijd aan om een e-mailadres met een eigen domeinnaam te gebruiken. Meer informatie over het instellen van een SPF-record vind je in dit artikel op de kennisbank.

7. Hoe kan ik mijn webwinkel template aanpassen?

Om het uiterlijk van je webwinkel aan te passen, kan je in de onderhoudstool meerdere standaard templates vinden. Per template kan je andere dingen aanpassen, zoals lettertype en kleuren, maar ook de invulling van de footer en de standaard afbeeldingen zoals jouw logo. Deze instellingen vind je in je onderhoudstool, via Startpunt / Mijn Webshop / Instellingen / Lay-out / Webwinkel thema’s / Instellingen aanpassen.

 

Daarnaast kan je ook je webwinkel template protomiseren. Hiermee krijg je toegang tot de broncode van je webwinkel template en kan je via HTML en CSS meerdere dingen aanpassen. Dit vereist natuurlijk wel enige kennis van HTML en CSS. Ook kan een kleine aanpassing effect hebben op de werking van jouw webwinkel. Ga hier dus alleen mee aan de slag als je hierover afdoende kennis hebt.

 

Ook kan je via Premium Services jouw webwinkel volledig naar wens aan laten passen. Via Consultancy, maar ook via Maatwerk kan Premium Services jou helpen om het uiterlijk van je webwinkel op de juiste manier in te richten. Meer informatie over Premium Services vind je via deze link

Cookies

CCV Shop maakt gebruik van cookies. Hierdoor kunnen wij je de nodige functionaliteiten bieden en tevens jouw gebruikservaring verbeteren. Als je onze website bezoekt, ga je akkoord met onze cookieverklaring.

Kies je cookies
Accepteer alle cookies
Voor meer informatie kun je kijken in onze cookieverklaring