Alles over het nieuwe thema Levi!

15-01-2019

door Rob van Baaren & Fahri Karakaya

Om ervoor te zorgen dat jouw webshop onderscheidend vermogen heeft, bieden we onder andere verschillende webshopthemas aan. Ieder thema bevat unieke functionaliteiten en de keuze is enorm, zodat je altijd een thema kunt kiezen dat bij je past. Ons UX-team heeft de afgelopen tijd hard gewerkt aan een nieuw thema, dat sinds een paar dagen dan ook is toegevoegd aan ons platform. Het nieuwe thema geeft je vele nieuwe mogelijkheden om het uiterlijk van jouw webwinkel te bepalen. Nieuwe functionaliteiten binnen dit thema zijn onder andere een salesblok op de homepage en een productweergave waarbij de klant direct meerdere fotos van het product kan bekijken. Lees hier alles over het nieuwe thema!

Presets

Thema Levi beschikt over drie verschillende presets: volledige breedte, afgekaderd en boxed. Elke preset heeft dezelfde elementen, maar per preset zijn deze elementen op een andere manier gepositioneerd of vormgegeven. Dit betekent dat je een preset kan kiezen die het beste bij jou past.

Preset 1: volledige breedte

Deze preset bevat zowel elementen over de volledige breedte als boxed elementen. De elementen over de volledige breedte zijn wel afgekaderd tot een maximum breedte van 2000 pixels.


Voorbeeld preset:

https://levi-baby.ccvshop.nl/

Preset 2: afgekaderd

De elementen in deze preset vallen binnen een kader. Het design van deze preset is een veel gebruikt design binnen websites en webshops.


Voorbeeld preset:

https://levi-media.ccvshop.nl/

Preset 3: boxed

Het design van deze preset is afgekaderd, net als preset 2. Het verschil zit hem in de vormgeving van de elementen. Deze zijn als blokken vormgeven met een kleine schaduw, waardoor het element naar voren wordt gehaald.


Voorbeeld preset:

https://levi-meubel.ccvshop.nl/

Lettertype en kleur

Je hebt bij thema Levi de keuze uit een breed aantal fonts zodat je het lettertype kunt kiezen dat het beste bij je past:

Betaalmethodes

In dit blok heb je de mogelijkheid om maximaal 6 afbeeldingen toe te voegen. Deze worden dan op de homepage getoond. Wil je dit element niet tonen dan laat of maak je alle velden leeg.

Extra blok bij categorieën op de homepage

Met het thema Levi is het modulaire ‘Specifieke categorieën’ element op een Modulaire pagina uniek vormgegeven. Dat ziet er bijvoorbeeld zo uit:

Het extra blok in het midden kan via de thema instellingen getoond en aangepast worden.

Afbeeldingen bij de categorieën

De afbeeldingen die gebruikt worden zijn de afbeeldingen die zijn geüpload bij een categorie. Voor het beste resultaat zal er een vierkant afbeelding gebruikt moeten worden met een minimale afmeting van 360x360 pixels.

Salesblok

Het Salesblok is een nieuw element binnen de thema’s van CCV Shop. Dit blok is bedoeld als een call-to-action blok. Je kunt een titel, tekstveld en knop toevoegen, maar ook de achtergrondkleur en tekstkleur aanpassen. Dit element wordt op de homepage getoond. Wil je dit element niet tonen dan laat of maak je de velden leeg.




Voorbeeld Salesblok >

Product layout

Thema Levi biedt twee opties die betrekking hebben op de layout van producten op een modulaire- of categorie pagina.

Toon voorraad

Wanneer de optie ‘Toon voorraad’ op ‘Tonen’ staat, wordt er onderaan het blok van een product getoond of een product wel of niet op voorraad is.

< Voorbeeld van ‘Tonen’

Productafbeelding

Hier heb je twee opties: gevuld of vrijstaand:

Voorbeeld van 'gevuld'

Voorbeeld van 'vrijstaand'

Aanbiedingsproduct

In dit blok kun je het Aanbiedingsproduct element wel of niet laten tonen op de homepage. Het is mogelijk om meerdere producten als Aanbiedingsproduct te selecteren. In dit geval worden de producten in een slider getoond en kan de gebruiker door de producten heen bladeren. Als deze instelling bij maximaal 25 producten is aangevinkt, dan worden de producten op volgorde getoond. Is deze instelling bij meer dan 25 producten aangevinkt, dan worden de producten op willekeurige volgorde getoond.

Inladen productafbeeldingen

Je hebt binnen het thema de optie om productafbeeldingen pas te laten inladen wanneer zij in beeld zijn. Dit bevordert de laadtijd van een pagina.

Voor het inladen

Na het inladen

Productweergaves

Thema Levi beschikt over vier verschillende productweergaves. Twee blokweergaves en twee lijstweergaves. De blokweergaves geven meer focus op de afbeeldingen, wanneer de lijstweergaves de indruk leggen op de productomschrijving. Afhankelijk van je situatie kun je kijken welke weergave het best bij je webshop past.

Blokweergave 1

Deze weergave legt de focus veel op de productafbeeldingen. Hiernaast heeft deze weergave aan aantal nieuwe effecten bij om deze wat hipper te maken.

Effecten

Wanneer je met je muis over een product gaat krijgt deze een overlay met bepaalde opties. Afhankelijk van je instellingen komen er opties bij. Wanneer je meerdere productfoto’s toevoegt, verschijnt de optie “BEKIJK FOTO’S”.

Wanneer je op “BEKIJK FOTO’S” klikt draait het product om en kun je alle afbeeldingen bekijken door op de pijltjes te klikken. Door op het kruisje te klikken kun je weer terug naar de normale weergave. Daarnaast kun je door op het hartje te klikken, een product in je verlanglijstje zetten.

Wanneer je op “SNEL BEKIJKEN” klikt, opent er een pop-up met de bijbehorende informatie.Hier kun je meer informatie over het product.De tekst die hier wordt getoond is de gewone productomschrijving. Daarnaast heb je de mogelijkheid om via hier naar de detailpagina te gaan van het product.


Tip: Wanneer een product attributen bevat, vervalt de “Bestellen” knop. Dit, omdat er bij producten met een attribuut nog een pop-up opent en dit dan niet erg handig is.

Blokweergave 2

Deze weergave bevat dezelfde elementen als blokweergave 1, alleen is deze anders vormgegeven. In plaats van een overlay kun je bij deze weergave direct de knoppen zien.

Lijstweergave 1

De lijstweergaves richten zich meer op het omschrijven van een product, in plaats van de afbeeldingen. Hier heb je meer ruimte om een omschrijving toe te voegen voor het product.

Lijstweergave 2

Deze weergave bevat geen productafbeelding en is bedoeld voor alleen productinformatie. Als je producten verkoopt die geen afbeeldingen bevat, dan zou deze weergave het beste bij jou passen.

Contact

Binnen het thema kun je je contactgegevens invullen, maar ook openingstijden bijvoorbeeld. Daarnaast is het mogelijk om Google Maps te tonen waar ook een eigen icoon en Google pin afbeelding aan toegevoegd kan worden. Zo kunnen klanten eenvoudig zien waar jouw bedrijf zich bevindt en kunnen ze direct een route plannen naar jouw locatie.

Handleiding

Wil je het nieuwe thema Levi gebruiken en wil je er daarom echt álles over weten? Check dan onze handleiding.

Cookies CCV Shop maakt gebruik van cookies. Hierdoor kunnen wij je de nodige functionaliteiten bieden en tevens jouw gebruikservaring verbeteren. Als je onze website bezoekt, ga je akkoord met onze cookieverklaring.
Ga akkoord