Nieuwe update 11.3:
Producten in decimalen, digitale producten, .shop extensie en meer

7-11-2017

Het is weer tijd voor een nieuwe software update! Dit keer onder andere twee grote functionaliteiten: producten in decimalen en digitale producten. Lees snel verder en ontdek de nieuwe mogelijkheden waar jij van kunt profiteren.

Producten in decimalen

Met deze nieuwe app geef je jouw klanten de mogelijkheid om in decimalen te bestellen. Dit kan interessant zijn bij de verkoop van bijvoorbeeld stoffen, waarbij de klant in delen van een meter kan bestellen. De klant kan dan een decimaal getal invullen in plaats van een rond getal, zoals 2,5 meter stof in plaats van 2 of 3 meter stof.

Standaard aantal decimalen

In hoeveel decimalen achter de komma wil je dat de klant een artikel kan bestellen? Dit aantal zal standaard worden doorgevoerd bij alle nieuwe producten die je toevoegt. Je kunt aangeven of de klant kan bestellen in 1, 2 of 3 getallen achter de komma.


  • Geen decimalen, alleen hele getallen
  • 1 decimaal (bijv. 2,5)
  • 2 decimalen (bijv. 2,75)
  • 3 decimalen (bijv. 2,753)

Instellingen

Wil je gebruikmaken van deze nieuwe functionaliteit? De app ‘Producten in decimalen’ kun je vinden in de App Store onder de categorie ‘Ondersteuningen’. Deze app is gratis te activeren. Bekijk de handleiding voor alle instellingen die nodig zijn om de app optimaal te gebruiken.

Digitale producten

Met deze app kun je digitale producten aanbieden. Denk aan downloads van .pdf-, muziek-, video, foto- of applicatiebestanden. Wil je e-books aanbieden of verkoop je codes voor computerspellen, e-tickets of andere digitale producten? Download dan deze gratis app in de App Store.


Wanneer je de app gebruikt kun je zelf bepalen welk soort product standaard wordt toegevoegd (fysiek, digitaal of uitgebreid). Vervolgens kun je een aantal instellingen instellen zoals jij dit graag wilt:

  • Je kunt een tekst invoeren die de klant ontvangt wanneer hij een digitaal product besteld heeft.
  • Je kunt de geldigheidsduur van het digitale product opgeven. Oftewel: het tijdsbestek waarin een digitaal product vanaf de aankoop kan worden gedownload.
  • Je kunt bepalen of een product gedownload kan worden middels een link of door middel van een code. Een code of meerdere codes kun je toevoegen en indien gewenst weer verwijderen. Een code die is verkocht krijgt automatisch de status ‘vergeven’. Ook kun je zelf een code de status ‘vergeven’ geven, of de code juist opnieuw activeren.

Instellingen

Wil je gebruikmaken van deze nieuwe functionaliteit? De app ‘Digitale producten’ kun je vinden in de App Store onder de categorie ‘Ondersteuningen’. Deze app is gratis te activeren. Bekijk de handleiding voor alle instellingen die nodig zijn om de app optimaal te gebruiken.

PostNL Checkout integratie in MyParcel

MyParcel is een oplossing voor webwinkeliers die hun verzendproces gemakkelijker en voordeliger willen organiseren. De voornaamste voordelen zijn de voordelige tarieven, uitstekende service en de betrouwbare levering van PostNL.


Gebruik je MyParcel om pakketten te versturen of wil je hier gebruik van maken? Het is vanaf nu ook mogelijk om de PostNL Checkout te installeren zodat klanten gebruik kunnen maken van de verschillende bezorgopties zoals avondbezorging, maandagbezorging of ophalen bij een PostNL locatie.

Instellingen

Wil je gebruikmaken van deze mogelijkheid? Bekijk hier de MyParcel handleiding voor alle instellingen die nodig zijn om de app optimaal te gebruiken.

Conversie optimalisaties

Onze UX designers zijn druk bezig geweest met het ontwikkelen van optimalisaties binnen onze software. De volgende aanpassingen zorgen voor meer gebruiksgemak:

  • Mobiele bestelknop

Wanneer je gebruikmaakt van een responsive thema en de mobiele weergave uit hebt staan, wordt er nu automatisch een bestelknop getoond in de sticky header. Hierdoor kan de klant te allen tijde bestellen.


  • Bestelknop spinner

Op de productpagina en in de pop-up bij een product viel eerder de bestelknop weg wanneer de pagina aan het laden was. Dit is voorbij, vanaf nu wordt er een icoontje weergegeven waardoor je ziet dat de pagina aan het laden is.


  • Winkelwagen optimalisatie voor mobiele apparaten

De winkelwagen is een van de belangrijkste pagina’s in de webshop. Het is dus belangrijk dat deze gebruiksvriendelijk is en er mooi uitziet qua design. Daarom hebben wij de winkelwagen geoptimaliseerd. Teksten en iconen zijn op een andere plek

gezet zodat het nog fraaier oogt.


  • Checkout

De checkout is een belangrijk onderdeel van het bestelproces, klanten moeten hun bestelling immers afronden. Het is dan ook van belang dat klanten niet op het laatste moment afhaken. Om je hierbij te helpen hebben we de checkout voor zowel de mobiele als desktopversie geoptimaliseerd op het gebied van bijvoorbeeld uitlijning, buttons en invulvelden. De afbeelding bij deze update geeft je alvast een kleine indruk van één van de optimalisaties.

Wat hebben we nog meer ontwikkeld?

  • Sisow toevoeging: Focum

Sisow is een betaalprovider waarmee webwinkeliers hun klanten via diverse betaalmethoden kunnen laten betalen. Vanaf nu is hier een nieuwe betaalmethode aan toegevoegd, namelijk achteraf betaalmethode Focum. Hiermee wordt het kredietrisico van de klant overgenomen en ben je als webwinkelier gegarandeerd van het geld. Dit krijg je rechtstreeks uitgekeerd via Focum.

  • DHL voor Duitsland

Met DHL Checkout wordt jouw bestelproces nog klantvriendelijker. Met DHL Checkout kunnen jouw klanten kiezen voor een bezorging aan huis of bij een van de vele DHL Packstations of vestigingen in Duitsland.


Let op: DHL Checkout is enkel beschikbaar voor webwinkels die vanuit Duitsland opereren. Bekijk hier de handleiding.

  • .shop extensie

De domeinextensie .shop is vanaf nu ook beschikbaar bij CCV Shop! Koppel deze gemakkelijk aan jouw webshop via de upgrade-pagina in de onderhoudstool.

Vragen?

Mocht je vragen hebben over deze update, neem dan contact op met ons supportteam via support@ccvshop.nl of
088 - 990 7700.