Menu

Nieuwe update 8.2: Google Web Fonts, bpost integratie, API uitbreiding en meer.

4/10/2014

We hebben vandaag weer een update live gezet. Deze keer versie 8.2. Lees hieronder meer over de nieuwe mogelijkheden.


Meer en mooiere lettertypes met Google Web Fonts

Het BiedMeer thema Enoza is uitgebreid met honderden lettertypes. Het thema ondersteund vanaf nu Google Web Fonts, een service van Google. Met deze geweldige uitbreiding heb je een ruime keuze aan lettertypes en kun je meerdere lettertypes op één pagina gebruiken. Zorg ervoor dat de lettertypes goed bij elkaar passen om een rommelig geheel te voorkomen.

Hieronder een voorbeeld van het verschil tussen wel en geen gebruik van een Google Web Font:

Google Web Font


Hoe kun je Google Web Fonts gebruiken?
In het onderhoudspanel van BiedMeer kun je dit eenvoudig instellen via "Startpunt > Mijn webshop > Instellingen > Webwinkel thema's > Enoza". Je kunt titels en algemene teksten een lettertype meegeven. Wanneer het is opgeslagen wordt het nieuwe lettertype direct zichtbaar in jouw webwinkel.

Tip: om het juiste font te vinden kun je alles één voor één aanklikken om het resultaat te zien, maar om direct het font te zien kun je de website van Google gebruiken: google.com/webfonts. Bij preview tekst kun je ook je eigen tekst invullen, die dan direct zichtbaar is in verschillende fonts.

bpost pakket voormelden en etiketten afdrukken

BiedMeer heeft vanaf nu ook voor de Belgische markt een koppeling met de verzendservice bpost. bpost is het postbedrijf van België. Met de koppeling die BiedMeer heeft ontwikkeld kun je heel eenvoudig met één druk op de knop in het onderhoudspanel pakketten voormelden bij bpost en vervolgens het etiket afdrukken. De nieuwe koppeling bespaart je veel tijd omdat je jouw gegevens niet opnieuw hoeft in te voeren. Je kunt het allemaal in het onderhoudspanel regelen.

bpost

Hoe kun je het instellen?

Deze integratie is te vergelijken met PostNL en is gratis te activeren. BiedMeer klanten die gebruik van deze integratie willen maken dienen een account aan te maken bij bpost. Dit kun je doen via de website. Vervolgens kun je dit in het onderhoudspanel van BiedMeer activeren.

In het onderhoudspanel van BiedMeer kun je dit eenvoudig instellen via "Startpunt > Mijn webshop > Instellingen > Verzendkosten & logistiek > bpost Shipping Manager instellingen".

Handleiding
Om je te helpen met de instellingen hebben we een handleiding geschreven. Bekijk deze hier.

bpost


The Feedback Company optimalisatie

The Feedback Company is een onafhankelijke beoordelingssite waarmee je feedback van klanten kunt verzamelen. Naast het verbeteren van de klanttevredenheid wordt het ook veel als wervingsmiddel gebruikt. Met The Feedback Company kun je standaard mailtemplates instellen om zoveel mogelijk feedback te ontvangen, nadat de klant de aankoop heeft gedaan. Voorheen was het bij een meertalige webwinkel niet mogelijk om de Engelse, Duitse, Nederlandse reviews te scheiden. Vanaf nu is dat wel mogelijk. Je kunt vanaf nu een account koppelen aan één taal. Zo heb je dus in je Engelse webwinkel, Engelse reviews staan en in de Nederlandse webwinkel, Nederlandse reviews.

Hoe kun je dit instellen?
Wil je je reviews gescheiden houden per taal? Dit kun je instellen in het onderhoudspanel via "Startpunt > Mijn webshop > Instellingen > Bestelproces en voorraad > The Feedback Company".


The Feedback Company connector


Duitse taal in het onderhoudspanel

Wil je jouw onderhoudstool ook in het Duits? Dat is vanaf nu mogelijk! De onderhoudstool is nu ook volledig vertaald naar het Duits.


Optimalisatie bij status order

Zoals je weet kun je een order een status toewijzen (nieuw, verzonden, geleverd, etc.). In de status historie kun je precies zien welke statussen de order heeft meegekregen en welke status de order momenteel heeft. Vanaf nu is daar een extra mogelijkheid bijgekomen, namelijk "order betaald historie". Deze extra toevoeging geeft inzicht of een order betaald is of niet én daarbij wie de betaling heeft goedgekeurd. Je kunt dit vanaf nu zien in het onderhoudspanel via "Startpunt > Mijn klanten > Orderbeheer".



Orderbeheer


API uitbreiding

De API van BiedMeer wordt continu doorontwikkeld en geoptimaliseerd. Zo hebben we nu twee nieuwe resources toegevoegd aan de API: "mailingaddresses" en "mailinglists". Hierdoor is het mogelijk om bijvoorbeeld functies aan een extern e-mail systeem te koppelen. Je kunt bijvoorbeeld mailinglijsten automatisch laten bijwerken in plaats van dat je dit handmatig telkens moet bijwerken.

De API is bedoeld voor ontwikkelaars. Je kunt hier de documentatie bekijken: http://api.biedmeer.nl/API/Docs/


API uitbreiding

OpenSSL bug opgelost

Duizenden webwinkeliers in Nederland en het buitenland maken gebruik van een beveiligde SSL-verbinding om de gegevens te versleutelen. Ook onze webwinkels zijn allemaal voorzien van een SSL certificaat. Dit houdt in dat de vertrouwelijke gegevens die tussen de webwinkel en de klant uitgewisseld worden versleuteld zijn. De gegevens zijn hierdoor niet "af te luisteren" door derden (hackers).


Gisteren werd algemeen bekend gemaakt (NOS.nl en Tweakers.net) dat er een algemene lek zit in deze beveiliging bij bijna alle websites die dit gebruiken. De bug die hierbij komt kijken maakt het mogelijk om eventueel van buitenaf het internet geheugen van een webserver uit te lezen en daardoor privé gegevens en ontsleutelde data te zien.

Nadat het algemene probleem bekend was, hebben we dit direct opgelost in ons webwinkelplatform waardoor onze klanten zich geen zorgen meer hoeven te maken. Ook hebben wij direct, uit voorzorg, alle certificaten vernieuwd van het platform. Alle BiedMeer webwinkels zijn hierdoor veilig, zonder dat je hier iets voor hoeft te doen of dat je dit iets kost. Dat is het voordeel van webwinkels in cloud!

Heartbleed