Terugblik software ontwikkelingen 2017

20-12-2017

door Eva Rouwenhorst

We hebben het afgelopen jaar weer tal van updates op ons platform gerealiseerd waarvan jij als webwinkelier kunt profiteren. Zo trapten we 2017 af met een nieuw thema, en hebben we wensen van de wishlist zijn gerealiseerd, zoals gedeeld orderbeheer bij Multishop en het zelf kunnen aanpassen van teksten. Omdat we ons kunnen voorstellen dat je een update over het hoofd hebt gezien, of het prettig vindt om de populairste updates van 2017 in een duidelijk overzicht te zien, hebben we deze voor je op een rijtje gezet.

Multishop orderbeheer

Multishop is vanaf de lancering uitgebreid door onze ontwikkelaars. Met fase 2 van Multishop kun je gebruikmaken van een gedeeld orderbeheer. Dit houdt in dat je de orders van al je webshops in één overzicht/beheeromgeving kunt bekijken, aanpassen en per shop kunt aanmaken.

Thema Mila

Ons UX-team heeft het afgelopen jaar een nieuw thema toegevoegd aan ons platform. Het nieuwe thema, Mila, geeft je vele nieuwe mogelijkheden om het uiterlijk van jouw webwinkel te bepalen. Mila is een simplistisch en uitgebreid thema in één. De nadruk ligt voornamelijk op de producten zelf. Door de unieke lay-out instellingen kun je de webshop echter geheel naar eigen wens inrichten. Zo kun je onder andere kiezen of de navigatie aan de bovenkant of linkerkant getoond moet worden en heb je de keuze uit een fullscreen of box weergave.

Teksten aanpasbaar

Een veelgevraagde functie is het afgelopen jaar werkelijkheid geworden: het aanpassen van teksten. Op maar liefst 600 plekken in je webshop kun je je eigen teksten bepalen. Denk hierbij aan teksten in buttons, de winkelwagen en de verzendkosten.

Wel of geen account? De klant bepaalt!

Met de optie ‘ Wel of geen account’ kan de klant zelf bepalen of hij een account wil aanmaken. Oftewel de klant kan ‘snel afrekenen’. Verplichte registratie kan namelijk een drempel zijn voor klanten, zeker als ze verwachten niet vaker een aankoop te doen in de webwinkel. Laat klanten daarom kiezen of ze wel of geen account aanmaken. Het aanmaken van een account is tijdens of na de bestelling alsnog mogelijk, maar is niet verplicht. Maakt de klant wel een account aan, dan ontvangt hij uiteraard de eventuele spaarpunten.

Bezorgen en afhalen

CCV Shop biedt vanaf afgelopen jaar de mogelijkheid om, naast het verzenden van orders aan jouw klanten, bestellingen te laten bezorgen en te laten afhalen door de klant. Met deze nieuwe functionaliteit beschik je over nog meer mogelijkheden om ervoor te zorgen dat jouw producten bij de klant terechtkomen. Je kunt zelf aangeven in welke regio’s je bezorgt en tonen op welke momenten bestellingen afgehaald en bezorgd kunnen worden. Ook kun je bestellingen eenvoudig afronden met behulp van de agendafunctie en kun je bepalen hoeveel bestellingen je per tijdslot kunt verwerken.

Eigen taal

Wil je graag een andere taal dan Nederlands, Engels, Duits, Frans, Turks of Italiaans tonen in jouw webshop? Dat is vanaf afgelopen jaar mogelijk. Met de nieuwe functionaliteit “Eigen taal” kun je zelf talen naar eigen wens toevoegen. Op basis van een standaardtaal (bijvoorbeeld Engels) dien je zelf alle woorden en standaardzinnen die in de webshop voorkomen in de door jou gekozen taal toe te voegen. Ook kun je per taal een eigen domein instellen. Deze tool is gratis en is een onderdeel van de app “Eigen teksten”. Je kunt maximaal 6 talen actief hebben in jouw webshop.

“Stel een vraag”

Wil jij jouw bezoekers de mogelijkheid geven om snel en makkelijk contact te laten leggen als ze vragen hebben over een product? Door middel van de app “Stel een vraag” kan een klant op iedere productpagina eenvoudig een vraag stellen via e-mail, telefoon of social media. Deze functionaliteit stond als nummer 2 op de CCV Shop Wishlist en is in 2017 gerealiseerd.

De app is gratis te activeren in de App Store. Deze kan je vinden in de App Store onder de categorie “Ondersteuningen”.

Producten in decimalen

Met deze app geef je jouw klanten de mogelijkheid om in decimalen te bestellen. Dit kan interessant zijn bij de verkoop van bijvoorbeeld stoffen, waarbij de klant in delen van een meter kan bestellen. De klant kan dan een decimaal getal invullen in plaats van een rond getal, zoals 2,5 meter stof in plaats van 2 of 3 meter stof.

Digitale producten

Met deze app kun je digitale producten aanbieden. Denk aan downloads van .pdf-, muziek-, video, foto- of applicatiebestanden. Wil je e-books aanbieden of verkoop je codes voor computerspellen, e-tickets of andere digitale producten? Download dan deze gratis app in de App Store. Wanneer je de app gebruikt kun je zelf bepalen welk soort product standaard wordt toegevoegd (fysiek, digitaal of uitgebreid).