Terugblik vierde editie Inspiration Day

27-06-2018

door Eva Rouwenhorst

De vierde editie van de CCV Shop Inspiration Day afgelopen donderdag 21 juni was een groot succes. Met 19 aanwezige partners en interessante kennissessies, is ook deze editie er eentje die we niet snel vergeten. De locatie was net als vorig jaar voetbalstadion De Grolsch Veste in Enschede, en bleek ook dit jaar een goede keuze. Veel bezoekers waren erg enthousiast over de ruimte en organisatie.

Na wekenlange voorbereiding was het afgelopen donderdag zover: de vierde editie van de CCV Shop Inspiration Day. Ondanks een zorgvuldig opgesteld draaiboek waarop alle punten uiteindelijk waren afgestreept, blijft het verloop van de dag zelf spannend. Hoeveel bezoekers komen er écht? Verlopen de kennissessies zoals gepland? En blijven bezoekers ook na de tijd nog even hangen voor een hapje en een drankje?

Dopper

Na het openingswoord van Ivo Rupert, Commercial Director van CCV Shop, nam Tjeerd Visser van Dopper het woord over. Voor een volle zaal vertelde Tjeerd het verhaal achter de Dopper, hoe is het idee achter de duurzame waterfles tot stand gekomen? Hij vroeg de hele zaal zijn of haar ogen te sluiten en nam het publiek mee naar een zonnig strand. Keerzijde: het strand lag vol plastic afval dat aan was gespoeld vanuit de zee. Een stukje bewustwording van hoe het gesteld is met de vervuiling op aarde. Hoe kun je zelf je steentje bijdragen aan een schonere wereld, en minder plastic gebruiken? Het zit in de kleine dingen: gebruik geen rietjes en koop geen petflessen maar gebruik een Dopper of een andere bidon. Een mooi voorbeeld van hoe een praktisch product verregaande (positieve) gevolgen kan hebben en niet enkel dient voor het gebruiksgemak.

Persoonlijk programma

Alle bezoekers hadden na de openingssessies van Ivo Rupert en Tjeerd Visser van Dopper ieder een persoonlijk programma voor de rest van de middag. Onderdeel van het programma waren twee kennissessies van Vazquez, Datatrics & Groepenkastbestellen.nl, Bol.com, Webwinkel-deals en ZEO & La Ligna, én een rondje over de infomarkt. Tijdens de sessies werden onder andere tips en tricks gegeven over merkidentiteit, conversie optimalisatie en affiliate marketing.

Buiten de kennissessies om konden de bezoekers een ronde maken over de infomarkt waar 17 CCV Shop partners aanwezig waren met een stand. Waarom? Omdat we graag willen dat onze klanten zoveel mogelijk opsteken tijdens deze middag. En hoe kan dit beter dan via een één-op-één-gesprek met bekende e-commerce spelers? Klanten konden vragen stellen of om advies vragen bij partners met ieder zijn eigen specialisatie. Ook was er uiteraard een CCV Shop stand met zowel support- als Premium Services medewerkers waar klanten met al hun vragen terecht konden, evenals twee CCV stands waar informatie werd gegeven over kassa- en betaaloplossingen via CCV.

Leren van andere online ondernemers

Online ondernemers kunnen veel van elkaar leren, en onze ervaring is dat ze dit ook daadwerkelijk graag willen. Middels een klantcase hadden bezoekers de kans om een kijkje in de keuken te krijgen bij Jesse van den Berg, eigenaar van Webwinkel-deals. Jesse beheert meerdere CCV Shop webshops, onder andere de shop Careplus. Samen met Gert-Jan Ensink, webshop consultant bij CCV Shop, vertelde hij zijn verhaal. Waarom gebruikt Jesse de multishop functionaliteit? Wat is het geheim van het succes? En hoe denkt hij over de verkoop via marketplaces zoals Bol.com? Er kwamen interessante vragen vanuit het publiek, en er ontstond een echt gesprek tussen alle online ondernemers onderling. Kortom, leerzaam voor iedereen.

Hapje, drankje en DJ

Toen ieders persoonlijk programma was afgelopen rond een uur of half vijf ‘s middags, was het tijd om samen een hapje en drankje te nuttigen in de TOS Lounge. DJ Gilian Danieli verzorgd de muziek en wist de juiste platen te draaien die perfect aansloten bij zowel het publiek als het evenement. Klanten genoten van een hapje en een drankje of kletsten nog wat na over de dag met elkaar of met het CCV Shop personeel. Juridisch partner Bergman Juridisch Adviesbureau verlootte een koekiemonster in het kader van de cookiewet, erg leuk bedacht.. Na verloop van tijd druppelde het stadion langzaam leeg. Alle bezoekers vulden bij de uitgang online een evaluatieformulier in en kregen een goodiebag met daarin onder andere een Dopper en een flesje antimuggenspray.

Cookies CCV Shop maakt gebruik van cookies. Hierdoor kunnen wij je de nodige functionaliteiten bieden en tevens jouw gebruikservaring verbeteren. Als je onze website bezoekt, ga je akkoord met onze cookieverklaring.
Ga akkoord