Optimaliseer de presentatie van jouw producten

CCV Shop summer course deel 1

Voor de bezoekers van jouw webshop is het essentieel dat de producten duidelijk worden weergegeven. Consumenten kunnen de producten namelijk niet direct fysiek ervaren waardoor het des te belangrijker is dat je hen een zo compleet mogelijke ervaring geeft op jouw webshop. Dit kun je doen door voor een duidelijke productbeschrijving te zorgen, door foto’s en video’s te tonen en door bijvoorbeeld instructies te geven over het gebruik. Ook het tonen van jouw meest recente productaanbod inclusief voorraad helpt hierbij. Naast deze noodzakelijke informatie is het ook belangrijk dat dat de presentatie van jouw producten er aantrekkelijk en fris uitziet. Deze tips helpen je hierbij!

Productbeschrijving

Het is belangrijk dat je jouw producten zo compleet mogelijk beschrijft. Houd er hierbij rekening mee dat je niet te technisch wordt, maar de productteksten laagdrempelig houdt zodat iedereen ze begrijpt. Probeer daarom bij het beschrijven direct kenbaar te maken wat de USP’s (Unique Selling Point) van jouw producten zijn. Je verkoopt het product immers niet voor niets. 

 

Maak daarnaast gebruik van genoeg witruimte tussen de alinea’s. Je wilt namelijk niet dat je potentiële klanten lappen tekst moeten lezen om meer te weten over het product. Om het lezen aangenamer te maken, zijn witruimtes een goed alternatief. Een andere optie is het gebruik van bulletpoints. Hiermee kun je eigenschappen, technische elementen en andere informatie vermelden die in een oogopslag duidelijkheid geven voor bezoekers. Denk bijvoorbeeld aan de grootte of het materiaal van een product.

 

Tip: Binnen de software van CCV Shop kun je eenvoudig positieve en negatieve eigenschappen van een product uitlichten middels de app ‘Plus- en minpunten’.

Productfoto's

Voor alle producten geldt dat de productafbeelding moet concurreren met de ervaring van het daadwerkelijk fysiek zien en vasthouden van het product in een fysieke winkel. Overweeg in dat geval om jouw producten vanuit meerdere invalshoeken te tonen. Stel, je verkoopt smartphones, dan is het verstandig om niet enkel een foto van de voorkant van de telefoon te plaatsen, maar ook van de achterkant, zijkanten en misschien nog een uitvergroting van de toetsen of ingang voor de oplader en hoofdtelefoon. Zo krijgen jouw klanten een zo compleet mogelijk beeld van het product dat overeenkomt met wanneer ze het product in een fysieke winkel zouden zien en vasthouden. Hiermee vergroot je de kans dat ze het product toch online kopen.

 

Wil jij opvallen met jouw productpagina?

Wij geven je graag advies over hoe je jouw productpagina kunt verbeteren. Plan dan een gratis summer couse adviesgesprek in met één van onze experts. Samen kijken we naar de verbeteringen die jij kunt doorvoeren op jouw productpagina, waarna je indien gewenst een passende Summer Deal kunt kiezen.

 

Plan een afspraak in

Handige apps

Naast de app ‘Plus- en minpunten’  die we eerder in dit deel van de summer course benoemden, zijn er nog een aantal apps die de weergave van jouw producten op jouw webshop naar een hoger niveau kunnen tillen. Zo kun je met de app 'Productvarianten' eenvoudig diverse varianten van een product aan elkaar koppelen. Neem bijvoorbeeld sneakers. Stel voor dat je vier verschillende kleuren sneakers verkoopt, namelijk geel, blauw, rood en wit. Wanneer je aangeeft dat de blauwe, rode en witte sneakers varianten zijn van de gele sneakers, ziet een bezoeker op jouw webshop op de productpagina van de gele sneaker hier ook direct de blauwe, rode en witte sneaker afgebeeld. Hierdoor kan hij eenvoudig doorklikken waarna hij op de productpagina van de andere sneaker belandt.

 

Een andere handige app is de app ‘Kleuren’. Deze app geeft je namelijk de mogelijkheid om de kleur van een productvariant op de productpagina te tonen middels een zogenaamd kleurbolletje. Bezoekers kunnen hierdoor eenvoudig zien in welke kleuren een product beschikbaar is. Ook kun je kleur als productfilter instellen, waardoor bezoekers eenvoudig kunnen filteren op kleur middels de kleurbolletjes.

 

Tip: Je kunt ‘Kleur’ als productvariant instellen, waardoor een bezoeker op de productpagina eenvoudig van bijvoorbeeld de zwarte variant van het product naar de rode variant van het product switcht door te klikken op het betreffende kleurbolletje.​​​​​​​

Cookies

CCV Shop maakt gebruik van cookies. Hierdoor kunnen wij je de nodige functionaliteiten bieden en tevens jouw gebruikservaring verbeteren. Als je onze website bezoekt, ga je akkoord met onze cookieverklaring.

Kies je cookies
Accepteer alle cookies
Voor meer informatie kun je kijken in onze cookieverklaring