4 creatieve manieren om jouw klanten te laten zien dat je ze waardeert

CCV Shop summer course deel 5

Het tonen van oprechte klantwaardering is een van de gemakkelijkste manieren om een betere relatie met jouw klanten op te bouwen. Ondanks dat het eenvoudig is, nemen maar weinig bedrijven hier de tijd voor. Focus je je op het bieden van een waardevolle klantervaring en laat je jouw klanten zien dat je ze waardeert? Grote kans dat je je hierdoor onderscheidt van jouw concurrenten en een eigen plek in de markt verovert. Misschien zijn jouw concurrenten met hele andere dingen bezig tijdens de zomerperiode, en is dit de ideale gelegenheid om een voorsprong op ze te nemen. Maar hoe pak je dit aan?

1. Handgeschreven bedankbriefjes

Een geschikte en erg goedkope manier om jouw klanten te bedanken is door het schrijven van een gepersonaliseerd bedankbriefje. Zo laat je zien dat er achter de schermen mensen zijn betrokken bij de bestelling van een klant.

 

Houd deze vijf tips in je achterhoofd bij het schrijven van de perfecte bedankbrief:

1. Gebruik hoogwaardige en unieke kaarten die passen bij jouw merk of bedrijf

2. Gebruik de naam van de klant en personaliseer de kaart

3. Zeg bedankt en wees specifiek over waarom je het bedankbriefje verstuurt

4. Wees bedachtzaam - verwijs naar een gesprek of ander contactmoment waaruit blijkt dat deze kaart specifiek voor deze klant is bedoeld

5. Sluit de kaart warm maar professioneel af (Nogmaals bedankt, warme groeten, vriendelijke groeten, etc.)

2. Voeg een kleinigheidje toe

Het toevoegen van iets kleins aan een bestelling die de deur uitgaat, is een geweldige manier om dankjewel te zeggen. Je hebt al betaald voor de verzending en de doos, dus dit is een van de meest kosteneffectieve manieren om klanten een beetje extra plezier te bieden. Bij ‘inserts’ in verpakkingen gaat het om het overtreffen van de verwachtingen van de klant. Unboxing, het openmaken van een pakketje, is een ervaring op zich en klanten kijken uit naar het moment dat ze hun nieuwe product in handen krijgen. Dat is precies het juiste moment om ze extra blij te maken door slechts een kleine inspanning te leveren. Voeg bijvoorbeeld een klein cadeautje toe zoals een sleutelhanger

3. Gratis proefverpakkingen

Het toevoegen van een proefverpakking aan een bestelling is dan ook de perfecte manier om bedankt te zeggen tegen je klant. Gratis proefverpakkingen en testers zijn niet alleen een geweldige manier om jouw klanten te verrassen, maar hiermee laat je de klant ook kennis maken met een product dat hij (hopelijk) nog niet kent. Als de proefverpakking in de smaak valt, bestellen ze het product vervolgens wellicht bij jou.

4. Kortingen na een aankoop

Het belonen van loyale klanten met kortingen en kortingsbonnen is een geschikte manier om hen terug te laten komen en hen te bedanken voor hun vertrouwen in jouw webshop. Hoewel je voorzichtig moet zijn met kortingen, omdat klanten hierdoor gewend kunnen raken altijd te wachten op kortingen, is het sturen van een korting naar een nieuwe klant meestal een kosteneffectieve manier om ze terug te laten keren voor een nieuwe aankoop.

 

Hier zijn een paar manieren waarop je jouw klanten kunt groeperen voor verschillende bedankjes:

- Klanten die herhaalaankopen doen

- Klanten die contact hebben gehad met de supportafdeling

- Klanten indelen op basis van geboortedatum voor een verjaardagscadeautje

- Klanten met een hoge klantwaarde (die meer dan X euro hebben uitgegeven in jouw webshop of meer dan X keer iets hebben besteld)

- Geheel willekeurig

- Specifieke cadeautjes of kaartjes tijdens feestdagen (Valentijn, Kerst, etc.)

Cookies

CCV Shop maakt gebruik van cookies. Hierdoor kunnen wij je de nodige functionaliteiten bieden en tevens jouw gebruikservaring verbeteren. Als je onze website bezoekt, ga je akkoord met onze cookieverklaring.

Kies je cookies
Accepteer alle cookies
Voor meer informatie kun je kijken in onze cookieverklaring