Kennisbank: > FAQ
CCV Pay Veel gestelde vragen
Geplaatst door Randy Stulen, Last modified by Bastiaan Kuiper aan 15 maart 2017 16:19
  • Waarom kan een refund niet uitgevoerd worden?
    • Om een refund te kunnen uitvoeren, is er saldo nodig. Het saldo voor een refund bestaat uit de transacties die nog aan je worden uitbetaald. Doordat er elke werkdag aan je wordt uitbetaald, staat het saldo aan het begin van iedere werkdag op 0. Wanneer je bijvoorbeeld een refund van 50 euro wil doen, dan moeten er op dezelfde dag minstens 50 euro aan transacties zijn gedaan.

 

  • Hoe kan ik een aanvraag aanvullen en opnieuw indienen?
    • Nadat wij jouw aanvraag hebben beoordeeld, ontvangt je een e-mail. Wanneer je wordt gevraagd om gegevens aan te vullen, log dan in bij CCV Shop en kies voor het onderhoudspaneel. Vervolgens klik je op ‘rond activatie af’, vul je jouw gegevens aan en rondt de aanvraag af.

 

  • Hoe zorg ik ervoor dat mijn webshop zichtbaar wordt voor bezoekers?
    • Om jouw webshop online zichtbaar te maken voor jouw bezoekers, log je in bij CCV Shop en kies je voor het onderhoudspaneel. Via ‘Mijn webshop – Instellingen – Algemeen – Webwinkel online/offline’, bepaal je of jouw webshop wel of niet getoond moet worden aan bezoekers.

 

  • Hoe activeer ik de betaalmogelijkheden op mijn website nadat deze goedgekeurd zijn?
    • Om de betaalmogelijkheden te activeren voor jouw webshop, log je in bij CCV Shop. U doorloopt de stappen ‘Mijn webshop – Instellingen – Bestelproces & Voorraad – Betaalmethodes’ en vervolgens zet je een vinkje bij de betaalmogelijkheden die je wil aanbieden op uw webshop.

 

  • Hoe kan ik mijn gegevens voor CCV Shop wijzigen?
    • Om jouw gegevens te wijzigen, log je in bij CCV Shop. Je kiest vervolgens voor ‘Mijn abonnement – Mijn gegevens’ en past jouw gegevens aan. Klik vervolgens onderaan op ‘Toepassen’. NB: Maak je gebruik van CCV Pay? Dan nemen wij uw aanvraag in behandeling. Afhankelijk van de aard van de wijziging kan per mail om aanvullende gegevens worden gevraagd.

 

 

  • Kan ik de uitbetaal frequentie aanpassen van dagelijks naar iets anders?
    • Dat is op dit moment niet mogelijk

 

  • Hoe kan ik het rekeningnummer voor uitbetaling of facturatie CCV Pay aanpassen?
    • Om je gegevens te wijzigen, log je in bij CCV Shop. Je kiest vervolgens voor ‘Mijn abonnement – Mijn gegevens’ en past jouw gegevens aan. Klik vervolgens onderaan op ‘Toepassen’. NB: Maak je gebruik van CCV Pay? Dan nemen wij jouw aanvraag in behandeling. Afhankelijk van de aard van de wijziging kan per mail om aanvullende gegevens worden gevraagd.

 

  • Wat betekent de foutmelding dat aanmelding niet mogelijk is ivm ontbrekende gegevens?
    • Je kunt contact opnemen met de helpdesk van CCV Shop. (support@ccvshop.nl) Zij kijken waar het probleem zit en lossen dit vervolgens samen met je op.

 

  • Bij aanmelding Wirecard krijg ik de foutmelding "Merchant Shop URL already exists." Wat betekent dit?
    • Vermoedelijk meld je je tegelijk voor meerdere betaalmethoden van Wirecard aan. Zodra de aanmelding voor één Wirecard betaalmethode afgerond is, mag je de andere twee laten rusten. Deze worden automatisch op basis van de eerste aanvraag door Wirecard mee beoordeeld.

 

  • Wie is checkout portal? 
    • Checkout Portal is een product van Wirecard UK & Ireland, een dochteronderneming van Wirecard AG. CCV heeft een partnerschap met Wirecard voor de merken MasterCard en Visa. Wirecard is een toonaangevende wereldwijde specialist in technologie voor elektronische betaalmethodes en online risicobeheer, alsook voor bancaire diensten.

 

  • Welke informatie moet ik invoeren op het Checkout Portal van WireCard?
    • Om een klantenaccount te maken, hebben we een uittreksel van het handelsregister nodig, indien beschikbaar, en een geldige, leesbare kopie van een identiteitsbewijs (identiteitskaart of paspoort, geen rijbewijs). De verificatie gaat van start zodra alle benodigde formulieren zijn ingediend. Alle documenten kunnen digitaal worden geüpload, dit betekent dat er geen papierwerk nodig is.

 

  • Waarom moet ik een kopie van mijn paspoort insturen?
    • In feite open je bij Wirecard, net als je bij een bank doet, een rekening waarop het geld van de betalingen terecht komt en ga je met hen een overeenkomst aan. Ter identificatie heeft Wirecard daarom officiële documenten nodig, dit heeft onder andere te maken met het strenge anti-fraude beleid van creditcard aanbieders zoals Visa en MasterCard. Vanzelfsprekend gaat Wirecard vertrouwelijk met deze informatie om.

 

  • Waarom moet ik bij mijn kopie ID een extra document toevoegen ter bevestiging van het privé adres?
    • Nederlandse ID’s bevatten geen adresgegevens van de Merchant. Daarom wordt er gevraagd naar een zakelijk document zoals b.v. een telefoonrekening met de adresgegevens en een kopie uittreksel van de Kamer van koophandel.

 

  • Waarom duurt het 5-10 dagen voordat ik de betaalmethoden van Wirecard kan toepassen in mijn shop?
    • Wirecard controleert alle gegevens en officiële documenten en maakt vervolgens een account voor je aan. Dit is tijdrovend en het kan daarom 10 dagen duren voordat alle betaalmethoden in de CCV Shop geactiveerd kunnen worden.

 

  • Wat is 3-D secure?
    • 3-D secure is een verificatieproces. Het minimaliseert het risico op het frauduleus gebruik van creditcards. Voor MasterCard heet deze oplossing MasterCard Secure Code terwijl voor Visa dit Verified by Visa heet. In de online shop moeten klanten tijdens het betalingsproces een extra wachtwoord invoeren.

 

  • Wat is terugboeking en wat kan er aan gedaan worden?
    • Een terugboeking is het herroepen van de betaling door de kaarthouder. Dit proces vindt plaats wanneer een kaarthouder een bezwaar bij zijn bank indient. Na een geslaagde herroeping, wordt het teruggevorderde bedrag op de rekening van de kaarthouder bijgeschreven en wordt de retailer een terugboekingskost aangerekend.

 

  • Wat is de reserve en wanneer wordt deze uitbetaald?
    • Een borg van 5% wordt na elke transactie met een creditcard ingehouden. Deze wordt aan de retailers binnen 180 dagen uitbetaald.

 

  • Wanneer worden de uitbetalingen voor creditcards en e-maestro uitgevoerd?
    • Alle inkomende creditcard en emaestro-betalingen van jouw online shop worden elke week afgerekend en de betaling vindt kort daarna plaats.

 

  • Waar kan ik mijn transacties zien?
    • Alles is geïntegreerd in het onderhoudsprogramma van jouw eigen CCV Shop. Daar kun je al jouw bestellingen en het betalingsverkeer raadplegen. Voor creditcards en emaestro kun je ook de status in het speciale back-end portal vinden. De toegang tot dit portaal wordt na activering verleend in een aparte e-mail.

Voor CCV Pay is een handleiding beschikbaar, deze kun je hier downloaden.