Jij hebt het gat in de markt gevonden en gaat je producten toevoegen in de onderhoudstool van jouw webshop. Om ervoor te zorgen dat bezoekers op jouw webshop eenvoudig vinden waarnaar ze opzoek zijn, hebben we een aantal tips om jouw productaanbod optimaal doorzoekbaar te maken.
Via de app Productvarianten kun je diverse varianten van eenzelfde product toevoegen, bijvoorbeeld rode schoenen, gele schoenen en zwarte schoenen. Het voordeel hiervan is dat je bezoekers gemakkelijk van de ene naar de andere variant kunnen klikken op het moment dat ze eenmaal op een productpagina van één van de varianten zijn beland. Naast dat dit prettig is voor bezoekers, doe jij hier ook je voordeel mee, want doordat de varianten losse producten blijven, blijf je optimaal profiteren van aparte SEO teksten/productomschrijvingen.
Wanneer je bezoekers eenmaal op je productpagina zijn, wil je dat ze goed geïnformeerd zijn over het product waardoor je zelf niet onnodig bezig bent met het beantwoorden van productvragen. Je kunt dit eenvoudig tackelen door Producteigenschappen toe te voegen aan je producten, zoals materiaal, hakhoogte en sluiting bij de verkoop van je schoenen. Dit doe je met de app Producteigenschappen.
Om vervolgens voor de bezoekers het zoekproces in jouw webshop zo eenvoudig mogelijk te maken kun je de app Productfilters inschakelen. Met deze functie kunnen bezoekers producten filteren op basis van je eerder toegevoegde varianten en eigenschappen maar ook op prijs, maat of andere voorkeuren.
Extra tips
De app Relevante producten stelt je in staat om bij producten op jouw webshop andere relevante producten te tonen. Het is een gemakkelijke tool om extra conversie mee te genereren. Een voorbeeld hiervan is om bij de schoenen die je verkoopt als relevant product een beschermende spray te plaatsen. Wie weet kun jij de koper zo verleiden om ook direct de spray aan te schaffen.
Mocht je gepersonaliseerde producten willen aanbieden, dan kun je de app Product bijlagen activeren. Hiermee kunnen jouw klanten een bijlage toevoegen aan hun bestelling, zoals een foto voor een fotoafdruk op een taart.
2. Een betrouwbare uitstraling
Zeven op de tien klanten vindt het nog altijd belangrijk dat een webshop een keurmerk heeft. Je maakt gebruik van een keurmerk om je bezoekers het gevoel van vertrouwen in je webshop te geven. Het biedt ze garantie dat je ergens veilig kunt winkelen. Als je een keurmerk afneemt, wordt je webshop gecontroleerd op wettelijk vastgestelde regels. Er zijn echter ook nog andere manieren om een betrouwbare uitstraling te krijgen, denk hierbij aan klantbeoordelingen.
Voor zowel een keurmerk als klantbeoordelingen bieden we een handige koppeling aan met Webwinkelkeur. Zij keuren niet alleen jouw webshop maar bieden ook klantbeoordelingen aan doordat je jouw klanten -nadat zij een order hebben geplaatst- automatisch een e-mail kunt sturen om een beoordeling over jouw webwinkel te geven.
Want wist je al dat ruim 75 procent van de online shoppers zich laat beïnvloeden door zowel negatieve als positieve beoordelingen van anderen? Naast de koppeling met Webwinkelkeur hebben we nog andere apps in de App Store voor product- en klantreviews, namelijk:
- Product reviews
- Feedback Company
- Google Customer Reviews & Badge
- Kiyoh
- Custom Review Widget
- TrustProfile
- Webshop Keurmerk Reviews