Het gebruiken van een overtreffende trap zoals ‘beste’ klinkt onoprecht tenzij je duidelijk aantoont waarom jouw product het beste, het gemakkelijkste of het meest geavanceerde is. Bij de beschrijving van een Kindle Paperwhite (een e-reader) valt op Amazon het volgende te lezen:
’s Werelds meest geavanceerde e-reader
- Hogere resolutie, hoger contract touchscreen met ingebouwde lamp en batterijduur van 8 weken
- Gepatenteerde ingebouwde lamp die het scherm evenredig verlicht en daardoor zorgt voor de perfecte leeservaring in alle lichtomstandigheden
- De Paperwhite heeft 62% meer pixels voor een fantastische resolutie
- 25% beter contrast voor scherpe donkere teksten
- Zelfs in fel zonlicht zie je op de Paperwhite heldere teksten en afbeeldingen zonder schittering van de zon.
Het woord ‘gepatenteerde’ geeft de lezer de indruk dat dit iets speciaals is. Amazon citeert vervolgens verschillende percentages om te laten zien waarom de Paperwhite een beter contrast en een briljante resolutie heeft; en het product heeft een groot voordeel: zelfs in fel zonlicht levert Paperwhite heldere, scherpe tekst en afbeeldingen zonder schittering.
Als jouw product echt het beste is, geef dan net zoals Amazon doet, specifiek bewijs waarom dit het geval is. Lukt dit je niet? Overdrijf dan niet in je teksten, maar probeer een positieve quote van een tevreden gebruiker toe te voegen aan de productomschrijving.