arrow_backTerug naar Voorkom winkelwagenverlaters

9. Stuur herinneringen na een verlaten winkelwagen

Wanneer een klant tijdens de laatste stap van het checkout proces de winkelwagen verlaat kan dit allerlei redenen hebben. Wellicht had hij zijn betaalpas niet bij de hand, of deed zich een situatie voor waardoor de klant plotseling achter zijn computer vandaan moest. Misschien was deze klant bereid een aankoop te doen, maar heeft hij deze op het laatste moment niet afgerond. Een andere mogelijkheid is dat de klant de winkelwagen enkel heeft gebruikt als een soort van boodschappenlijstje of verlanglijstje zodat hij de voor hem interessante producten eenvoudig in een overzicht kon bekijken.

 

Met verschillende apps in de CCV Shop App Store kun je deze klanten een tweede aankoopkans geven door ze te herinneren aan hun volle winkelwagen. Een voorbeeld hiervan is de ‘Verlaten Winkelwagen’ app.  De klant ontvangt automatisch per e-mail een herinnering aan de inhoud van zijn winkelwagen die verlaten is. Daardoor wordt de klant gestimuleerd om terug te komen om de bestelling te voltooien. Dit werkt omzet verhogend en zorgt ervoor dat een deel van de klanten alsnog het aankoopproces afrondt.

Cookies

CCV Shop maakt gebruik van cookies. Hierdoor kunnen wij je de nodige functionaliteiten bieden en tevens jouw gebruikservaring verbeteren. Als je onze website bezoekt, ga je akkoord met onze cookieverklaring.

Kies je cookies
Accepteer alle cookies
Voor meer informatie kun je kijken in onze cookieverklaring