Ben je starter of wil je gaan starten met een online onderneming? Dat juichen we bij CCV Shop alleen maar toe! Maar heb je ook een idee bij een marketingstrategie? Het is belangrijk om de juiste keuzes te maken als het gaat om marketing. Een van de basiselementen bij een succesvolle marketingstrategie is de marketingmix. Heb je geen marketing achtergrond, dan denk je nu ongetwijfeld, help! Geen probleem, in dit artikel vertellen we je meer over de marketingmix betekenis, wat is het precies, wat zijn de vier P’s en hoe kun je het gebruiken om je (startende) bedrijf te laten groeien?
Het is een concept uit de marketing dat bedrijven helpt bij het bepalen van de marketingstrategie. Er zijn verschillende factoren die kunnen helpen bij het succesvol maken van een product of dienst. De korte samenvatting die je het meeste terug vindt als het gaat om de marketingmix zijn de vier P’s. Het gaat dan over Product, Prijs, Plaats en Promotie. Al deze onderdelen spelen een rol in hoe je jouw productaanbod aan je klanten presenteert.
De marketingmix kan jou helpen om de juiste keuzes te maken op het gebied van de productontwikkeling, verkoopstrategie en communicatie met je klanten. Ga je met de marketingmix aan de slag, zorg dan voor een juiste balans tussen de verschillende factoren. Zo bereik je klanten op de juiste manier en kun je de concurrentie een stap voor blijven. Maar laten we eerst nog eens dieper ingaan op de vier P’s in de mix.