Zo stel je een zakelijk e-mailadres in voor jouw CCV Shop webshop

Lara Vogteloo

Door Lara Vogteloo op 21 augustus 2025 | 5 minuten leestijd |

Heb je onlangs jouw online business met CCV Shop gestart? Uiteraard wil je alles goed en snel geregeld hebben zodat je snel kunt beginnen met verkopen! Het aanmaken en instellen van een professioneel e-mailadres hoort hier ook bij. Een zakelijk e-mailadres is niet alleen handig zodat klanten jou eenvoudig kunnen contacteren, maar is ook een blijk van vertrouwen. Het maakt jouw webshop serieus en betrouwbaar. Wil je weten hoe je jouw e-mail kunt instellen binnen de software van CCV Shop? Binnen een paar simpele stappen leggen we je uit hoe je dat doet.

Waarom een zakelijk e-mailadres instellen voor jouw CCV Shop webshop?

Een zakelijk e-mailadres maakt meteen duidelijk: jij bent een professional. In plaats van een gratis e-maildienst zoals gmail of hotmail te gebruiken voor jouw onderneming, is een mailadres dat eindigt op ‘jouwwebshopnaam.nl’ wel zo professioneel. Een zakelijk adres helpt je daarnaast om alle communicatie te organiseren, bijvoorbeeld door verschillende e-mailadressen in te stellen voor verschillende doeleinden, voor bijvoorbeeld bestellingen, support en marketing. Denk aan bestellingen@webshopnaam.nl, support@webshopnaam.nl en marketing@webshopnaam.nl. Alles blijft zo overzichtelijk. 

Stap 1: Kies je domeinnaam

Je hebt waarschijnlijk al een domeinnaam geclaimd voor je webshop. Perfect! Je domeinnaam is namelijk de basis voor je zakelijke e-mailadres. Zorg ervoor dat je e-mailadres dezelfde naam heeft als je webshop (bijvoorbeeld info@jouwwebshop.nl). Zo herkennen klanten je direct en zij weten: jouw e-mailverkeer is te vertrouwen. Vergeet niet je domeinnaam te koppelen aan je e-mail om alles netjes te houden.

E-mailadres instellen voor jouw webshop

Stap 2: Kies een e-mailprovider

Kies de e-mailprovider die bij je past. Veel webshop software platforms, waaronder CCV Shop, bieden integraties voor je e-mailinstellingen. Je kunt bij het instellen van je e-mail in jouw CCV Shop omgeving ook kiezen voor Google Workspace of Microsoft 365. Dit soort tools maken het makkelijk om je e-mail te beheren en bieden handige extra’s om mee te werken, zoals agenda’s en documenten.

Stap 3: Verbind je domeinnaam met je e-mail

Je hebt je e-mailaccount aangemaakt. Nu is het tijd om deze aan je domeinnaam te verbinden, om te zorgen dat deze goed werkt. Dit doe je door wat simpele stappen te volgen in de instellingen van je domeinnaam. Geen zorgen, je e-mailprovider geeft je duidelijke instructies. Wanneer alles goed is ingesteld, kun je zonder problemen je e-mail gebruiken. 

Stap 4: Stel je e-mailclient in op je CCV Shop platform

Je zakelijke e-mailadres is nu klaar om gebruikt te worden. Echter, om het optimaal te gebruiken, wil je het koppelen aan je e-mailclient, zoals Gmail of Outlook. Jij beheert zo je e-mails op een platform dat jij fijn vindt werken. Vul simpelweg de instellingen in die je van je provider hebt gekregen, en je kunt al je e-mail op één plek beheren.

Stap 5: Test je e-mailadres en klaar!

Voordat je aan de slag gaat, is het echt belangrijk jouw nieuwe e-mailadres te testen. Stuur een testmail naar jezelf en vraag een collega hetzelfde te doen. Zo weet je zeker dat alles goed werkt en dat je berichten niet in de spam belanden. Nu ben je klaar om je zakelijke e-mailadres te gebruiken. Een laatste tip? Plaats het e-mailadres op je webshop, bijvoorbeeld in de footer, gebruik het voor klantenservice en zet het op je social media profielen om goed bereikbaar te zijn.

Doorloop onze handige instructies en richt je webshop precies in zoals jij dat wilt. Lukt het instellen van je e-mail via jouw CCV platform toch niet helemaal, dan is ons supportteam er om je verder te helpen. 

Lara Vogteloo

Lara Vogteloo
Lara Vogteloo werkt als Teamlead MarCom bij CCV Shop. Ze combineert strategisch inzicht met creativiteit om effectieve marketingcampagnes te leiden en de merkidentiteit te versterken.