Jan: “Een dieptepunt wil ik het niet noemen, maar nadat de producten via Multishop waren overgezet naar Allesvoorverswinkels moest ik 1200 nieuwe productteksten schrijven. Dat was wel een enorme klus. Die teksten kun je niet hetzelfde laten omdat je vanuit Google geen dubbele identieke teksten wilt tonen. Alle URL’s en teksten moesten dus worden aangepast. Hieraan was ik meer tijd kwijt dan gedacht, ik ben er wel drie maanden mee bezig geweest.”
“Wat een voordeel was, dat alle artikelen voorbij kwamen waardoor ik nu beter dan ooit op de hoogte ben van het assortiment”, vertelt Jan lachend.
“Verder zijn de mogelijkheden op het gebied van marketing enorm als je je specifiek richt op een duidelijke doelgroep. We zijn nu bezig met het maken van kortingskaarten waarbij we korting geven op de eerste bestelling. Die kaarten gaan we versturen naar verswinkels, om mensen te stimuleren bij ons te kopen. Vervolgens geven we ook een kortingskaart voor een volgende bestelling, om een herhaalaankoop direct aantrekkelijk te maken. Het grote voordeel van een zakelijke webshop in verpakkingen ten opzichte van bijvoorbeeld mijn zwembroekenshop is het feit dat je sneller herhaalaankopen krijgt. Als je het een klant goed naar de zin kunt maken, hoop je dat hij terug komt en is de kans dat hij dat daadwerkelijk doet ook zeker aanwezig. Helemaal met wat extra korting.”