Als webwinkeleigenaar is Google Shopping een tool die je alleen maar voordeel kan bieden. Allereerst heb je met Google Shopping een extra platform waarbij je meer potentiële klanten bereikt. Deze potentiële klanten hadden zonder jouw gebruik van Google Shopping wellicht niet gekeken naar jouw producten. Daarnaast kun je de informatie van de producten die je wilt tonen in Google Shopping eenvoudig beheren. Op deze manier kun je ervoor zorgen potentiële klanten enkel correcte informatie te zien krijgen.
Een ander voordeel is dat je Google Shopping kunt koppelen met andere services van Google. Een voorbeeld hiervan zijn de advertentiemogelijkheden binnen Google Shopping, waardoor jouw producten al te zien zijn in de directe zoekresultaten. Daardoor kan jij extra snel opvallen met jouw webwinkelaanbod. Een andere koppeling die hierdoor gemaakt kan worden is die met Google Analytics, waardoor je naast je advertentie en websitestatistieken ook de data van Google Shopping op het zelfde platform kunt analyseren.
Een voordeel voor internationale webshops is dat Google Shopping in meerdere landen actief is. Heb jij een internationale webshop of verkoop jij producten aan klanten uit een bepaald land? In dat geval kun jij Google Shopping gericht inzetten voor jouw webshop!
Tot slot biedt Google Shopping slimme campagnes aan. Daarmee worden jouw producten automatische aangeboden op Google Shopping. Google zorgt er dan voor dat jouw product op het juiste tijdstip aan de juiste mensen wordt getoond. Het grote voordeel van deze ontwikkeling is dat jouw campagnes automatisch worden geoptimaliseerd.