MariMarlo: een liefde voor Italië en tassen

Tjitske Rutten

Door Tjitske Rutten op 8 september 2022

Marianne en Marloes verkopen samen echt leren Italiaanse tassen. Ze kennen elkaar van de Italiaanse les en zijn beiden gek op Italië én tassen. Vanwege deze gezamenlijke liefde verkopen ze nu online tassen op hun webshop MariMarlo. Hoe zijn ze op het idee gekomen online tassen en accessoires te verkopen? Waarom hebben ze gekozen om een webshop bij CCV Shop te runnen? Hoe beviel de samenwerking met CCV Shop tot nu toe? We vroegen dit en meer aan Marianne en Marloes. Lees het verhaal achter MariMarlo.

Hoe zijn jullie op het idee gekomen om online tassen en accessoires te verkopen?

 

 

Marianne: “Tijdens de Italiaanse les hadden we het al een paar keer gehad of we niet iets moeten doen met tassen, misschien was het wel leuk om een webshop te starten. Uiteindelijk heb ik vorig jaar in de zomervakantie in Florence twee tassen gekocht en met de bedrijven achter deze merken hebben wij als eerste contact opgenomen met de vraag of we de tassen in Nederland mogen verkopen? Dat mocht.”

En toen op naar Italië?

Marloes: “We zijn in maart weer naar Italië gegaan, eerst naar de beurs in Milaan om te kijken wat het aanbod is. Daarna zijn we in Florence geweest om naar een aantal leveranciers te gaan waar we al contact mee hadden. Dat was heel leuk. Je kunt dan zien hoe en waar de tassen gemaakt worden en zo leer je de mensen achter het product kennen."

Hoe zorgen jullie er voor om onderscheidend te zijn ten opzichte van concurrenten?

“We proberen veel met nieuwsbrieven en blogs te werken. Daarnaast schrijven we in de teksten bij onze merken extra wetenswaardigheden over de tassen, het leer, Italië en andere informatie waarvan we denken dat het leuk is om te lezen. Ook willen we door middel van eigen foto’s, deels gemaakt in Italië, een persoonlijke touch aan de website geven. Zo heb je iets andere afbeeldingen dan de standaard. Tevens hebben we een speciale inspiratiepagina waar we bepaalde tassen extra in het zonnetje zetten”, aldus Marianne.

Waarom hebben jullie er voor gekozen om een webshop te runnen bij CCV Shop?

Marianne: “Ik heb al tien jaar ervaring met CCV Shop via een bedrijf dat ik samen met mijn man run. Dat bevalt gewoon heel goed. We hebben nog gekeken naar bijvoorbeeld Wordpress of iets anders maar zijn uiteindelijk toch voor het uitgebreide pakket van CCV Shop gegaan.”

“Er kwam al veel op ons af bij het starten van een winkel. Dan is het makkelijk dat bepaalde zaken goed geregeld zijn en er bijvoorbeeld een goede supportafdeling is voor als je vastloopt”,  vertelt Marloes.

Marianne: “Ja klopt, we vinden de ondersteuning van CCV Shop heel goed. Vooral bij de start hadden we veel vragen en via support worden we altijd snel geholpen.”

Bij de start hebben jullie ook de Premium Service StartNu afgenomen. Hoe is dit bevallen?

Marloes: “Ja heel goed! CCV Shop heeft ons heel fijn geholpen bij het inrichten van de webshop, zoals bij het doorvoeren van de huisstijl, de factuur lay-out, de  opbouw van de categoriestructuur, de koppelingen met sociale media en de betaalmethoden. Dat was in het begin erg handig omdat je anders ontzettend aan het zoeken bent naar waar je alles neer moet zetten.”

“Bij het inrichten van de webshop werd er heel goed naar onze wensen geluisterd. De ondersteuning van CCV Shop bleef ook daarna goed. Zo kunnen we altijd terecht met vragen en worden we snel geholpen. Niet alleen in de opstartfase maar continu.”

“Het was ook erg prettig dat de indeling van de webshop uit handen werd genomen. Zo hadden we al snel een kant-en-klare webshop. Het traject met CCV Shop heeft ongeveer drie maanden geduurd voordat we online waren. Daarvoor hadden we al veel voorwerk gedaan, zoals het bepalen van de kleuren van de huisstijl, het logo en het bedenken van de categoriestructuur”, vult Marianne aan.  

Zo te horen zijn jullie goed geholpen tijdens de opbouw van de webshop!

Marloes: “Ja de samenwerking tijdens de opbouw van de webshop vond ik erg prettig. We hebben in die periode ideeën uitgewisseld en verschillende meetings gehad. Dat werkte erg goed. Samen zijn we tot deze webshop gekomen en daar zijn we erg tevreden over.”

“De website is er uit komen te zien zoals we het voor ogen hadden”, bevestigt ook Marianne.  

Welke hoogte- en of dieptepunten zijn jullie tegengekomen tijdens het starten van je shop?

Marianne: “Een hoogtepunt was wel dat de webshop op 21 maart open ging en dat we ook best snel onze eerste order hadden. Daarbij bleek wel dat er toch nog wat dingetjes in de orderbevestiging en de factuur aangepast moest worden maar dat was snel opgelost. Verder is het erg leuk om te zien dat je omzet groeit en eigenlijk ging ook dit vrij snel, zeker toen we daarnaast via bol.com gingen verkopen. De koppeling van CCV Shop met bol.com sluit naadloos op elkaar aan.”

Marloes: “En qua dieptepunten.. je weet dat als je begint met een webshop je niet vanaf dag één direct klaar bent. Je blijft bezig en je moet ook telkens bijstellen en creatief blijven nadenken. Steeds nieuwe producten toevoegen, teksten schrijven, sociale media bijhouden en advertenties plaatsen. Er gaat veel tijd in zitten, maar het is vooral heel erg leuk.”

Hebben jullie nog tips voor startende ondernemers?

Marloes: “Je moet alvast heel goed van tevoren moet bedenken hoe je wilt dat je website eruit komt te zien. En leg dat goed uit aan de partijen met wie je werkt. Houd de focus op wat je voor ogen hebt.”

Wat zijn de toekomstdromen voor MariMarlo?

Marianne: “Nou we willen wereldwijd bekend worden.” Beide dames beginnen vervolgens te lachen. “We hebben er recent  voor gekozen om ook een Engelstalige site te maken, zodat we ook buiten onze landgrens kunnen verkopen. De eerste order uit Ierland is net deze week binnengekomen!”

Marloes: “We hebben ook MariMarlo als merk laten registreren zodat we bijvoorbeeld zelf tassen kunnen ontwerpen en onder ons eigen merk kunnen verkopen. Ook dat is voor de toekomst een mooi vooruitzicht!”

“Naast tassen verkopen we ook accessoires zoals tassenhangers, tashaken, portemonnees, bagstraps, leren sleutelhangers en binnenkort breiden we het assortiment uit met leren riemen, leren armbanden en bijzondere hoeden. In Nederland werden de leren sleutelhangers die wij aanbieden nog niet verkocht. Één van die tassenhangers is een citroentje waar, heel leuk, ook ons logo in staat”, voegt Marloes daar nog aan toe.

Nog geen plannen voor een fysieke winkel?

“Soms hoor je van mensen nog wel dat ze de tassen graag eerst willen zien voor ze iets kopen. Verkoop online is echter wel hoe het tegenwoordig gaat en dat zal in de toekomst alleen nog maar meer worden”, zegt Marianne.

Marloes: “We gaan nu binnenkort een keer op een jaarmarkt staan. Dan kunnen we ook eens ervaren hoe het is als mensen de tassen eens in het echt zien.”

Ook ontzorgd worden terwijl jij je webshop start? Zo word je geholpen met het instellen en stylen van jouw webshop. Lees hier meer over onze dienst StartNu.

StartNu