Nieuwe update 8.9: AfterPay, nieuwe mogelijkheden met PayPal, en meer.

26-06-2014

Vandaag hebben we weer een update live gezet. Deze keer versie 8.9. Lees hieronder meer over de nieuwe mogelijkheden.

AfterPay - Eerst zien, dan betalen!

Het heeft even geduurd, maar vandaag is de bekende achteraf betaalmethode AfterPay live! Met AfterPay in jouw webwinkel kunnen jouw klanten de producten achteraf betalen, zonder dat je zelf een betalingsrisico loopt.

Voor steeds meer mensen is achteraf betalen een veilige en vooral vertrouwde manier van betalen. Achteraf betalen met AfterPay kan via Digitale Factuur en automatische incasso.

De voordelen van AfterPay in jouw webwinkel
- Jouw klanten kunnen eerst ontvangen, bekijken en dan pas betalen.
- Achteraf betalen kan de conversie en omzet in jouw webwinkel verhogen.
- AfterPay zorgt voor een veilige en vertrouwde uitstraling.
- De betalingstermijn van 14 dagen is een extra service.

AfterPay

AfterPay instellen in jouw webwinkel!
Om gebruik te kunnen maken van de achteraf betaaloplossing AfterPay, dien je eerst een contract af te sluiten met AfterPay. Hoe je dit kunt doen, staat beschreven in de handleiding die we hebben gemaakt. De handleiding kun je hier bekijken. Ook staan de instellingen die je in het onderhoudspanel van BiedMeer moet uitvoeren uitgebreid beschreven.

Over AfterPay
AfterPay is één van de bekendste en meest relevante aanbieders op het gebied van achteraf betalen voor online consumenten. AfterPay biedt online retailers een full service online achteraf betaalmethode aan voor e-commerce, m-commerce en cross channel achteraf betalingen. www.afterpay.nl.

Nieuwe producteigenschap: 'staat'

BiedMeer heeft een koppeling met de vergelijkingssite Beslist.nl. Beslist.nl is de snelst groeiende en meest innovatieve vergelijkingssite van Nederland. Dagelijks bezoeken ruim 500.000 mensen de website. Maandelijks zijn dat meer dan 4,1 miljoen bezoekers.

Op Beslist.nl kun je jouw producten plaatsen zodat bezoekers gemakkelijk producten en shops met elkaar kunnen vergelijken. Dit kan op prijs, maar ook op zoekcriteria als betalingsopties, keurmerken en levertijd. Een wens van Beslist.nl is om de producten naast eigenschappen zoals 'merk' en 'prijs' ook te voorzien van 'staat'. Met 'staat' wordt bedoeld of een product 'nieuw' is of bijvoorbeeld 'tweedehands'. Deze wens van Beslist.nl is door BiedMeer gerealiseerd. Vanaf nu kun je bij een product zelf bepalen wat de 'staat' is. Je kunt hier zelf een eigen waarde aan toekennen (en eventueel weer verwijderen).

Door deze extra producteigenschap, die je aangeeft in het onderhoudspanel van BiedMeer, wordt de zoekopdracht nog efficiënter op Beslist.nl.

Instellingen
Je kunt de 'staat' van het product meegeven in het onderhoudspanel via "Startpunt > Mijn Producten > Producten Beheren". Kies vervolgens bij het product voor 'Wijzig product' en vervolgens kun je de 'staat' opgeven bij het tabblad 'Algemeen'.

Nieuw producteigenschap staat

Nieuwe mogelijkheden met PayPal

Wanneer je gebruik maakt van PayPal heb je de keuze uit twee betaalmethodes van PayPal: Standard Checkout en Express Checkout. Vanaf nu is de Express Checkout vernieuwd waardoor jouw klanten nog sneller kunnen afrekenen omdat persoonlijke gegevens niet opnieuw ingevuld hoeven te worden. Een ander groot voordeel is dat je vanaf nu ook Standard Checkout kunt aanbieden wanneer je gebruik maakt van Express Checkout. Deze combinatie was voorheen niet mogelijk.

PayPal

Standard Checkout
De Standard Checkout wordt automatisch in jouw webwinkel aangeboden wanneer je PayPal gebruikt. Standard Checkout bestaat uit zes stappen (vergelijkbaar met iDEAL betaling):
1. Na de gewenste producten te hebben geselecteerd, kiest jouw klant ervoor te betalen met PayPal.
2. Jouw klant vult de gegevens in de webwinkel.
3. Jouw klant komt terecht op de pagina van jouw webwinkel waarop hij de bestelling kan bevestigen.
4. Jouw klant wordt doorgestuurd naar de veilige website van PayPal.
5. Jouw klant logt in bij zijn rekening. Jouw klant klikt op 'Betalen' om de betaling te verrichten. Deze wordt direct verwerkt.
6. Jouw klant bekijkt de betaalbevestiging bij PayPal.
7. Jouw klant wordt automatisch teruggestuurd naar jouw webwinkel en komt op de bedankpagina.

Instellingen
Om de Standard Checkout te hanteren dien je PayPal te activeren in het onderhoudspanel via "Startpunt > Mijn Webshop > Instellingen > Bestelproces & Voorraad > Betaalmethodes".

Standard Checkout

Express Checkout
Express Checkout was al een tijdje beschikbaar in de BiedMeer webwinkel maar vanaf nu is er een nieuwe mogelijkheid bijgekomen waardoor jouw klanten nog sneller kunnen afrekenen.

Wat is er veranderd?
Doordat persoonlijke gegevens en betaalgegevens al bij PayPal bekend zijn, kunnen jouw klanten de transacties in slechts enkele stappen voltooien. Ze kunnen hun transactie afhandelen met verzend- en factuurgegevens die veilig bij PayPal zijn opgeslagen. Deze gegevens hoeven dus niet meer opnieuw ingevoerd te worden tijdens het bestelproces. Eerder moesten deze gegevens wel opnieuw worden ingevoerd. Met de nieuwe Express Checkout wordt er een 'extra stap' overgeslagen waardoor de betaling sneller gaat en dit kan de conversie in jouw webwinkel verhogen.

Het verschil tussen Standard Checkout en Express Checkout
Met Standard Checkout worden jouw klanten naar PayPal gestuurd om hun betaling te verrichten en de bestelling te voltooien. Met Express Checkout worden jouw klanten naar PayPal gestuurd om het gebruik van PayPal goed te keuren en worden vervolgens teruggestuurd naar jouw webwinkel om de bestelling te voltooien.

Instellingen PayPal

Hoe werkt Express Checkout?
1. Nadat jouw klanten hebben geselecteerd welke producten zij willen kopen, klikken zij op jouw website op de knop 'Betaal met PayPal'.
2. Klanten worden naar PayPal geleid, waar ze hun betaalmethode en het juiste verzend- en factuuradres selecteren. Vervolgens worden ze terug naar jouw website geleid om hun aankoop te voltooien.
3. PayPal verstrekt jou automatisch het verzendadres, het e-mailadres en andere klantgegevens die je nodig hebt om de bestelling af te handelen.

Express Checkout

Instellingen
Om Express Checkout te gebruiken, dien je eerst een PayPal-rekening te openen.
Vervolgens dien je PayPal te activeren in het onderhoudspanel via "Startpunt > Mijn Webshop > Instellingen > Bestelproces & Voorraad > Betaalmethodes". Kies hier voor de mogelijkheid 'via API integratie' en activeer PayPal Express Checkout.

Let op! Wanneer je Express Checkout in jouw webwinkel hanteert, kunnen jouw klanten ook via Standard Checkout het bestelproces afronden. Deze mogelijkheid wordt automatisch beschikbaar gesteld.

Instellingen PayPal

Wij hopen je hierbij voldoende te hebben geïnformeerd over de nieuwe mogelijkheden. Mocht je nog vragen hebben, we hebben een uitgebreid supportteam klaar staan om al jouw vragen te beantwoorden.

Cookies

CCV Shop maakt gebruik van cookies. Hierdoor kunnen wij je de nodige functionaliteiten bieden en tevens jouw gebruikservaring verbeteren. Als je onze website bezoekt, ga je akkoord met onze cookieverklaring.

Kies je cookies
Accepteer alle cookies
Voor meer informatie kun je kijken in onze cookieverklaring