Veelgestelde vragen op onze support afdeling

Sander Kuiken

Door Sander Kuiken op 16 november 2022

Wanneer je een webshop hebt bij CCV Shop, of er aan denkt om een webshop te starten, heb je wellicht meerdere vragen over de werking of de instellingen van jouw webshop. Bij CCV Shop kan je altijd gratis contact opnemen met de supportafdeling via e-mail, telefoon of chat.

Ook hebben wij bij CCV Shop een kennisbank, waarop je veel artikelen kan vinden over uiteenlopende onderwerpen die te maken hebben met het beheren van jouw webshop. Om het nog makkelijker te maken, hebben wij alvast de meest gestelde vragen voor jou verzameld en beantwoord. Deze vragen en natuurlijk de antwoorden hierop, lees je in deze blog.

Hoe kan ik automatisch mijn webshop producten op Facebook plaatsen?

Wanneer je een webshop runt heb je mogelijk ook een zakelijke Facebookpagina waarop je jouw webshop promoot. Hoe fijn zou het dan zijn dat je daar ook je eigen producten kan aanbieden.

CCV Shop heeft hiervoor de Facebook Business Extension ontwikkeld. Via deze app kan je eenvoudig jouw producten doorzetten naar Facebook zodat jouw volgers ook daar direct de producten kunnen vinden die jij op jouw webshop aanbiedt.

Wil je starten met het tonen van jouw producten op Facebook? Bekijk dan dit Kennisbank artikel voor de instructies.

Let op! De Facebook Business Extension werkt enkel wanneer je beschikt over een zakelijke Facebookpagina.

Hoe kan ik op een productpagina een handleiding als bijlage plaatsen?

Als je producten verkoopt kan het goed zijn dat hier een handleiding bij hoort die je bij het product wilt plaatsen zodat de klant deze kan zien voordat hij het product daadwerkelijk koopt.
CCV Shop heeft hiervoor de app ‘Product bijlagen’ ontwikkeld. Deze app kan je vinden in de App Store in de onderhoudstool van jouw webshop. Na de installatie vind je de instellingen via Startpunt/ Mijn Producten/ Producten beheren. Hier selecteer je het product en daarna ga je naar het tabblad 'Bijlagen’.

Kan ik eenvoudig redirects instellen voor pagina's/producten die niet meer bestaan?

Als webwinkelier wil je zo goed mogelijk gevonden worden in Google. Wanneer een product, categorie of pagina een hoge ranking in Google heeft maar deze ophoudt te bestaan wil je uiteraard de linkwaarde vasthouden. In dat geval is het verstandig een redirect in te stellen naar een alternatieve pagina, categorie of product, bijvoorbeeld een vergelijkbaar product of een categorie die een raakvlak heeft. Dit kan je doen middels de app ‘Redirect URL’s’.

De app ‘Redirect URL’s’ kan je vinden in de App Store in de onderhoudstool van jouw webshop en deze kan je na installatie terugvinden onder: Startpunt/ Mijn Webshop/ Instellingen/ Algemeen/ ‘Redirect URL’s’.

Hoe kan ik productspecificaties/eigenschappen koppelen aan een product?

Productinformatie is de laatste jaren steeds belangrijker geworden. Consumenten die op zoek zijn naar een product verwachten online duidelijke, volledige en actuele informatie te vinden. Is deze informatie niet beschikbaar, dan is de kans groot dat de klant de aankoop afbreekt en de webshop van een concurrent bezoekt. 

Als aanvulling op de productomschrijving is het tegenwoordig ook mogelijk om producteigenschappen aan te maken en deze aan het product te koppelen. Dit kan je doen middels de app ‘Producteigenschappen’. Via de app maak je meerdere producteigenschappen aan. Deze producteigenschappen kan je vervolgens bij elk product selecteren of aanvinken.

Wil je producteigenschappen aanmaken? De instructies hiervoor vind je in dit Kennisbank artikel.  

Hoe maak ik een creditfactuur voor een order?

Hoe vervelend ook, het kan voorkomen dat klanten producten retour sturen of een order willen annuleren. In dat geval zal er tegenover een debetfactuur ook altijd een creditfactuur moeten staan. Ook kan het zijn dat een (zakelijke) klant vraagt om de creditfactuur.

Het aanmaken van een creditfactuur kan op 2 verschillende manieren. Je kan hiervoor de app ‘Retouren’ gebruiken of de bestaande order bewerken. Wanneer je de bestaande order bewerkt, en hier dus het aantal producten van aanpast en deze opslaat, krijg je namelijk automatisch de vraag of je een nieuwe factuur wilt genereren. Wanneer het factuurbedrag lager is dan de factuur hiervoor, is dit automatisch een creditfactuur.

Op onze Kennisbank hebben wij recentelijk een artikel geplaatst die je precies uitlegt op welke manieren je in het systeem een creditfactuur kan maken. Het Kennisbank artikel vind je hier.

Hoe kan ik mijn webshop koppelen met boekhoudpakketten?

Als webwinkelier moet je ook de administratie moeten bijhouden. Hiervoor kan handig zijn als je deze data direct door kan sturen naar jouw boekhoudpakket. In de App Store vind je daarom veel apps die ontwikkeld zijn door externe partijen waarmee je jouw webshop kan koppelen aan jouw boekhoudpakket.

CCV Shop heeft zelf hiervoor gratis apps ontwikkeld, namelijk voor Acumulus en Exact Online. Bij deze apps is het echter wel nodig om handmatig de orders naar de boekhouding te sturen.

Met de antwoorden op deze vragen kan jij aan de slag met jouw webshop. Mocht je nou een vraag hebben dat niet beantwoord is in deze blog? Neem dan vooral contact op met onze supportafdeling. Bij CCV Shop kan je altijd gratis contact opnemen met de supportafdeling via e-mailtelefoon of de chat die je kan vinden in jouw onderhoudstool of op de kennisbank.