Update 11.2: bezorgen en afhalen, eigen taal, vernieuwd zonebeheer en meer.

1-8-2017

Het is weer tijd voor een nieuwe software update! Deze update biedt nieuwe kansen voor jou als online ondernemer. Denk bijvoorbeeld aan nieuwe logistieke mogelijkheden zoals het bezorgen en afhalen van jouw producten en het vernieuwde zonebeheer. Daarnaast worden ook de functionaliteiten benoemd die in de afgelopen tussentijdse updates live zijn gegaan. Lees snel verder en ontdek de nieuwe mogelijkheden waar jij van kunt profiteren.

Nieuw: bezorgen en afhalen

CCV Shop biedt de mogelijkheid om, naast het verzenden van orders aan jouw klanten, bestellingen te laten bezorgen en te laten afhalen door de klant. Met deze nieuwe functionaliteit beschik je over nog meer mogelijkheden om ervoor te zorgen dat jouw producten bij de klant terechtkomen.


Logistieke mogelijkheden
Bied je enkel het afhalen van producten aan of wil je de producten ook bezorgen? Dit kun je allemaal zelf bepalen en inrichten in jouw webshop. Hieronder worden verschillende stappen beschreven die je moet doorlopen om te kunnen starten met bezorgen en afhalen.

Gegevens bij order
Bij een bezorging van een product heb je andere klantinformatie nodig dan wanneer iemand het product komt afhalen. Je kunt per type levering (verzenden, bezorgen, afhalen) zelf bepalen welke informatie je wilt tonen, en dus wilt vragen aan de klant, in het checkout proces.

Afhaal- en bezorgmomenten & capaciteit
Om je klanten te informeren kun je aangeven wat de openingstijden van jouw shop zijn en op welke momenten ze de bestellingen kunnen afhalen of wanneer je bezorgt. Om alles op rolletjes te laten lopen kun je ook aangeven hoeveel bestellingen je per tijdslot kunt verwerken.

Zonebeheer
Je kunt verschillende zones aanmaken waarin je diverse logistieke mogelijkheden aanbiedt. Per zone kan je aangeven welke logistieke mogelijkheden je voor deze zone aanbiedt. Je kunt er op deze manier bijvoorbeeld voor kiezen om in één zone enkel te bezorgen, terwijl je in een andere zone zowel bezorgd als de mogelijkheid biedt aan klanten om hun bestelling te komen afhalen. Je kunt de zones bepalen op basis van postcodegebieden en landen.

Planning en agenda
Om het overzicht te behouden beschik je over een agenda die precies weergeeft wanneer een product bezorgd, geleverd of afgehaald moet worden. Vanuit de agenda kun je ook snel en gemakkelijk orders afronden en annuleren.

Instellingen
Wil je gebruikmaken van deze nieuwe functionaliteit? De app “Bezorgen of Afhalen” kun je vinden in de App Store onder de categorie “Ondersteuningen”. Deze app is gratis te activeren. Bekijk de handleiding voor alle instellingen die nodig zijn om de app optimaal te gebruiken.


Voor meer informatie over de mogelijkheden, een video en meer: klik hier.

Eigen taal

Wil je graag een andere taal dan Nederlands, Engels, Duits, Frans, Turks of Italiaans tonen in jouw webshop? Dat is vanaf nu mogelijk. Met de nieuwe functionaliteit “Eigen taal” kun je zelf talen naar eigen wens toevoegen. Op basis van een standaardtaal (bijvoorbeeld Engels) dien je zelf alle woorden en standaardzinnen die in de webshop voorkomen in de door jou gekozen taal toe te voegen. Ook kun je per taal een eigen domein instellen. Deze tool is gratis en is een onderdeel van de app “Eigen teksten”. Je kunt maximaal 6 talen actief hebben in jouw webshop.

Instellingen
Wil je eigen talen toevoegen? De app “Eigen teksten” kan je vinden in de App Store onder de categorie “Ondersteuningen”. Bekijk hier de handleiding voor de instellingen.

“Stel een vraag”

Wil jij jouw bezoekers de mogelijkheid geven om snel en makkelijk contact te laten leggen als ze vragen hebben over een product? Door middel van de app “Stel een vraag” kan een klant op iedere productpagina eenvoudig een vraag stellen via e-mail, telefoon of social media. Deze functionaliteit stond als nummer 2 op de CCV Shop Wishlist.


De app is gratis te activeren in de App Store. Deze kan je vinden in de App Store onder de categorie “Ondersteuningen”.

CCV Pay Dashboard

CCV Pay heeft nu een eigen dashboard dat je zelf kunt samenstellen. Je kunt blokken tonen met een overzicht van alle CCV Pay transacties en de gebruikte betaalmethodes. Ook kun je bijvoorbeeld jouw openstaande en uitbetaalde tegoed inzien en het aantal orders dat is betaald via CCV Pay. Om het plaatje compleet te maken kun je deze blokken nu ook weergeven in het dashboard bij “Startpunt”.

Optimalisatie attributen

We doen continu onderzoek naar het gebruiksgemak van onze software. Hieruit is gebleken dat het beheer van de attributen gebruikersvriendelijker kan. Daarom zijn er een aantal aanpassingen gedaan:

  • De lay-out is vernieuwd en de functionaliteit is verplaatst naar een tabblad op de productpagina.
  • Het toevoegen van attributensets is vereenvoudigd.
  • Je kunt snel attributen aan- of uitzetten door middel van de toggle.
  • Je kunt snel voorraad en EAN-codes toevoegen.
  • Klanten kunnen direct het gewenste attribuut van een product selecteren (bijv. maat S, M of L) bij het snel bestellen.

Vernieuwd zonebeheer

Om de verzendingen in jouw webshop te regelen kun je in het zonebeheer verschillende zones definiëren. Per zone kun je bepalen wat de verzendkosten zijn. Vervolgens kun je landen maar ook postcodegebieden toekennen aan een bepaalde zone. Op deze manier heb je de volledige controle over de verzendkosten. Daarnaast hebben we het zonebeheer in een nieuw jasje gestoken om het gebruiksgemak te verbeteren.

Instellingen
In het onderhoudspanel ga je naar “Startpunt > Mijn Webshop > Instellingen > Verzendkosten en logistiek > Landen- en zonebeheer”.

Lay-out pagina’s

We zijn continu bezig met het optimaliseren van de onderhoudstool. Diverse pagina’s in de onderhoudstool zijn daarom aangepast en hebben een nieuwe lay-out gekregen. Hieronder een overzicht van de pagina’s die aangepast zijn:

  • Productexport
  • Reviewpagina
  • Productpagina
  • Prijzenpagina
  • Loginpagina
  • Mijn facturen
  • Mijn account
  • Changelog

Wat hebben we nog meer ontwikkeld?

- Taal: Italiaans

Het was al mogelijk om jouw webshop in het Engels, Frans, Duits, of Turks te tonen. Hier is een nieuwe taal bijgekomen: Italiaans. Deze taal is zichtbaar in de frontend van webshop indien deze is geactiveerd.

- KBC toegevoegd aan Mollie

Mollie is een betaalprovider waarmee webwinkeliers hun klanten via diverse betaalmethoden kunnen laten betalen. Vanaf nu is hier een nieuwe betaalmethode aan toegevoegd, namelijk de bank KBC.

- Multishop

Maak je gebruik van de gratis functionaliteit “Multishop” maar beheer je jouw webshop niet in je eentje? Vanaf nu kun je bij de “Interne gebruikers instellingen” aangeven of jouw medebeheerder toegang heef tot alle webshops of slechts tot één webshop. Daarnaast heeft de functionaliteit een prullenbak gekregen. Wanneer producten worden verwijderd, zijn deze hierin terug te vinden.

- EDC koppeling PostNL

Binnen onze koppeling met EDC is het nu ook mogelijk om jouw klanten via de PostNL Checkout te laten bestellen. Dat kan een voordeel zijn omdat de klant in plaats van een vast adres ook een PakjeGemak afhaalpunt kan kiezen. Daarnaast kun je extra bezorgmogelijkheden aanbieden zoals bijvoorbeeld een avondbezorging. Bekijk hier de handleiding en in de instellingen.

Vragen?

Mocht je vragen hebben over deze update, neem dan contact op met ons supportteam via support@ccvshop.nl of 088-990 7700.

Cookies CCV Shop maakt gebruik van cookies. Hierdoor kunnen wij je de nodige functionaliteiten bieden en tevens jouw gebruikservaring verbeteren. Als je onze website bezoekt, ga je akkoord met onze cookieverklaring.
Ga akkoord