Regel jouw logistieke proces in

Bestellen en verzenden

Waarbij je klanten zo eenvoudig mogelijk wilt laten bestellen, wil jij zonder veel moeite orders kunnen afhandelen. Het beheren van orders en het verzenden ervan is een cruciaal onderdeel bij het runnen van een webshop. Dit onderdeel verdient dan ook alle aandacht. Denk goed na over de manier waarop je het logistiek proces inregelt. In de software van CCV Shop is dit zo makkelijk mogelijk gemaakt.

Orderbeheer

Je kunt alle binnengekomen orders in één duidelijk overzicht zien zodat je deze snel en eenvoudig kunt afhandelen en beheren. Zo bekijk je gemakkelijk de gekozen verzendmethode, wijzig je de status van een order naar ‘verzonden’ en informeer je de klant hierover.

Zoek orders op basis van het order- of artikelnummer, of zoek gerichter op bijvoorbeeld track & trace code. Per order kun je daarnaast snel jouw interne notities inzien. Wil je een artikellijst en pakbon uitprinten? Ook dat is mogelijk.

Verzendingen

Als je een bestelling hebt ingepakt, is de vervolgstap de verzending. In Nederland hebben we verschillende kleine en grote verzendpartijen, met ieder hun eigen opties, prijzen en services. In de webwinkel software van CCV Shop vind je dan ook verschillende apps van verzendpartijen om het verzenden van je pakketten zo soepel mogelijk te laten verlopen.

Kies uit de diverse (internationale) verzendpartijen de partij die het beste bij jouw online business past, bijvoorbeeld PostNL of MyParcel. Stel verzendkosten in op basis van landen, postcodes en zones en geef aan in welke verpakkingen jouw producten worden verstuurd. Ook kun je verzendlabels aanmaken, pakketten voormelden en eenvoudig een track & trace code toevoegen aan een pakket. Met tijdslots kun je jouw klanten tevens de keuze geven om een bestelling op een bepaald moment af te halen of te laten bezorgen.

Verzendingen bestellingen

Klantaccounts

Door te werken met klantaccounts wordt het doen van herhaalaankopen makkelijker. Klanten met een account hebben namelijk direct toegang tot eerdere bestellingen en vooraf ingevulde verzendinformatie wordt onthouden. Jij heb zo bovendien de mogelijkheid om je klanten eenvoudig te herinneren aan een achtergelaten winkelwagen. Ook kun je klanten korting geven, om ze te belonen voor hun registratie.

Check-out proces

Net als in fysieke winkels zoeken consumenten ook online vaak de kortste weg naar de kassa. Hoe sneller de online shopper de juiste weg kan vinden in de webshop en kan afrekenen, des te groter de kans dat hij ook daadwerkelijk een aankoop afrondt. Kies of test de checkout optie die het beste past bij jouw doelgroep.

Multi Step Checkout

Bij de Multi Step Checkout vult de klant zijn gegevens in op verschillende pagina’s. Bij iedere stap dient de klant door te klikken om naar de volgende stap, en volgende pagina te gaan.

One Page Checkout

Hierbij worden alle stappen van het bestelproces op één pagina onder elkaar weergegeven. Na het invullen van bijvoorbeeld NAW-gegevens verschijnt de volgende stap automatisch.

One Step Checkout

Bij de One Step Checkout worden de stappen van het bestelproces naast elkaar weergegeven, zodat de klant alle stappen in één oogopslag ziet en direct weet wat hij allemaal moet invullen.

Betalingen

Bezoekers willen afrekenen met hun favoriete betaalmethode en die is natuurlijk niet voor iedereen hetzelfde. Ook per land verschillen beschikbare en populaire betaalmethodes. Zorg er dus voor dat klanten kunnen kiezen uit diverse betaalopties. Ben je alleen in Nederland actief? Dan zijn iDEAL, PayPal en Creditcard veelgebruikt.

Koppel jouw webshop aan een Payment Service Provider (PSP) zodat je als webwinkelier slechts met één partij een contract hoeft aan te gaan om diverse betaalmethoden te kunnen aanbieden. Denk bijvoorbeeld aan Mollie, of de eigen PSP van CCV, CCV Online Payments. Hier profiteer je van scherpe tarieven en volledige integratie in de onderhoudstool van jouw webshop.

Betalingen webshop

Boekhoudkoppelingen

Boekhouden is een tijdrovende klus als je dit handmatig moet bijhouden. Door te kiezen uit één van de directe koppelingen met boekhoudsystemen zoals Acumulus, Twinfield en Exact automatiseer je jouw boekhouding eenvoudig. Een simpele muisklik is voldoende om jouw orders in jouw boekhouding te plaatsen. Een boekhoudkoppeling helpt je bovendien om ook complexere verkopen te administreren, zoals verkopen aan het buitenland of de verkoop van een mix aan producten met een laag en hoog btw-tarief.

Webshop beheren mobiele telefoon

Retourbeheer

Retouren zijn onderdeel van online ondernemen. Een laagdrempelig en professioneel retourbeleid draagt bij aan een positieve klantervaring en voorkomt winkelwagen verlaters. Het zorgen voor een goede retourervaring levert je loyaliteit op, zelfs als het product of de dienst geen perfecte match was voor de klant.

Laat klanten producten dan ook retourneren via een retourformulier. Toon het retourformulier op de accountpagina van jouw klant en laat de klant gewenste vervolgacties en retourredenen ingeven.

Beheer je winkel onderweg

Werk je niet altijd vanaf je vaste werkplek of ben je veel onderweg? Met de CCV Shop Go app kun je eenvoudig en snel jouw producten, orders, retouren en kortingsbonnen beheren. Bekijk onder andere in één oogopslag de belangrijkste statistieken van jouw webshop op jouw dashboard, zoek en filter producten op productnaam of artikelnummer, wijzig voorraad en prijs en upload foto’s bij een product.