Nieuwe update 8.11: Kortingsbonnen, Ogone, Universal Analytics

17-07-2014

Vandaag hebben we weer een nieuwe update live gezet. Deze keer versie 8.11. Lees hieronder meer over de nieuwe mogelijkheden.

Kortingsbonnen uitgebreid

Zoals je waarschijnlijk weet heb je de mogelijkheid om jouw klanten een korting aan te bieden door middel van een kortingsbon. Er zijn verschillende opties om de kortingen in te stellen. Vanaf nu is daar een extra mogelijkheid bijgekomen. Je kunt vanaf nu producten selecteren waarvoor je de korting wel of niet voor wilt laten gelden. De producten kun je op twee manieren uitsluiten:

1. Uitsluitend voor geselecteerde producten
Wil je bijvoorbeeld €10,- korting geven op alle producten in jouw webwinkel, maar alleen niet op de nieuwste Philips producten? Je kunt een kortingsregel van €10,- aanmaken en vervolgens kun je de nieuwste Philips producten aanklikken die je wilt uitsluiten van deze kortingsactie. De nieuwste producten van Philips krijgen dus geen korting en de rest van het assortiment wel.

2. Tonen voor geselecteerde producten
Stel je verkoopt 300 soorten TV's in jouw webwinkel, maar je wilt eigenlijk alleen op een aantal Philips TV's een korting aanbieden van €30,-. Je kunt bij deze optie gemakkelijk de Philips TV's een korting meegeven voor welke jij graag wilt. Deze optie is dus handig wanneer je op een specfieke selectie een korting wilt geven. De geselecteerde Philips TV's krijgen dus €30,- korting en alle andere TV's niet.

Instellingen
Je kunt de kortingsbonnen aanmaken in het onderhoudspanel via "Startpunt > Mijn Webshop > Kortingsbonnen". Vanaf nu is daar het tabblad "Producten" bijgekomen om producten uit te sluiten.

Kortingsbonnen

Optimalisatie Ogone

Maak je gebruik van de betaalservice Ogone in jouw webwinkel? Of wil je gebruik maken van Ogone? Dan hebben we iets nieuws voor jou! We hebben namelijk de nieuwste beveiligingsmethode van Ogone gerealiseerd waardoor het besteltraject van Ogone nóg beter, makkelijker en veiliger wordt in jouw webwinkel.

Ogone

Wat is er precies veranderd?
Wanneer een klant een bestelling plaatst in jouw webwinkel en kiest om te betalen met Ogone, wordt hij doorgestuurd naar de webpagina van de betaalprovider Ogone (afbeelding 1) en kan daar vervolgens een keuze maken om te betalen met iDEAL, Creditcard, PayPal, etc. om de betaling af te ronden. Dat is vanaf nu veranderd. Wanneer een klant nu een bestelling plaatst krijgt hij al in de winkelwagen de betaalmogelijkheden te zien en kan daar al een keuze maken (afbeelding 2). De klant weet dus voordat hij daadwerkelijk gaat bestellen met welke betaalmethode hij kan betalen en dat kon voorheen niet.

Betaalmethode Ogone

Afbeelding 1


Betaalmethoden

Afbeelding 2


Instellingen
Je zult je afvragen hoe je het 'nieuwe' besteltraject in jouw webwinkel kunt aanzetten. Bekijk hiervoor de handleiding.


Let op! Ogone verandert de naam in Ingenico. Na bijna twintig jaar verdwijnt de naam Ogone van de markt. De paymentserviceprovider neemt de naam van zijn nieuwe moederbedrijf aan: Ingenico Payment Services. Vanaf nu gaan we de naam Ingenico gebruiken i.p.v. Ogone.

Ingenico

Google Analytics wordt Universal Analytics

Google Analytics is een gratis dienst van Google waarmee je statistieken van jouw webwinkel kunt verzamelen. Hierdoor krijg je een duidelijk beeld van het aantal bezoekers, de pagina's die worden bezocht in jouw webwinkel en waar jouw bezoekers vandaan komen. Kortom, een handig pro-gramma om inzicht te krijgen in alle activiteiten op jouw webwinkel.

Google is al een tijd bezig om Google Analytics te verbeteren en ze hebben een nieuwe versie uitgerold: Universal Analytics.

Universal Analytics: wat is het?
Universal Analytics is de nieuwe versie van Google Analytics. Google Analytics blijft gewoon Google Analytics, maar heeft de naam Classic Analytics gekregen. De interface van Universal Analytics is hetzelfde gebleven als Google Analytics, maar de software van Universal Analytics is aanzienlijk verbeterd. De manier waarop data van je website bezoekers wordt verzameld en opgeslagen is geheel vernieuwd.

Waarom moet je upgraden naar Universal Analytics?
- Google zal stoppen met de ondersteuning van de huidige versie van Google Analytics. Wanneer dit is, is onbekend.
- Universal Analytics biedt extra mogelijkheden wat vele voordelen voor jou heeft.
- Er worden alleen nog nieuwe functies en mogelijkheden door Google gemaakt voor Universal Analytics.

Hoe kan je upgraden?
Je dient zelf jouw profiel te upgraden naar Universal Analytics binnen Google Analytics. BiedMeer kan dit dus niet automatisch.

Handig om te weten: je hoeft geen nieuw account aan te maken. Jouw data blijft bewaard.

In het onderhoudspanel van BiedMeer dien je de goede versie ook te activeren. Dit doe je via "Startpunt > Mijn Webshop > Instellingen > Zoekmachines > Google".

Google Analytics

Tot zover de nieuwe mogelijkheden. Wanneer je vragen hebt, neem dan gerust contact met ons op (support@biedmeer.nl). Tot de volgende update!

Cookies CCV Shop maakt gebruik van cookies. Hierdoor kunnen wij je de nodige functionaliteiten bieden en tevens jouw gebruikservaring verbeteren. Als je onze website bezoekt, ga je akkoord met onze cookieverklaring.
Ga akkoord