Ontdek het unieke thema Mila

19-1-2017

door Frank Assink
Projectmanager Business Development CCV Shop

Om ervoor te zorgen dat je jouw webshop er onderscheidend uit kunt laten zien, bieden we verschillende webshopthema’s aan. Ons UX-team heeft de afgelopen tijd hard gewerkt aan een nieuw thema, die sinds een paar dagen dan ook is toegevoegd aan ons platform. Het nieuwe thema geeft je vele nieuwe mogelijkheden om het uiterlijk van jouw webwinkel te bepalen.

Mila thema

De visie van onze designers

Thema Mila is ontworpen door het gehele UX-team, bestaande uit Rob, Gregor, Fahri en Bart. Samen hebben zij hun designexpertise gebruikt bij het ontwikkelen van dit nieuwe thema. “Tot op heden werd een nieuw thema veelal bedacht vanuit één persoon die een bepaalde visie had en deze graag wilde verwerken in een thema. Vervolgens hielp de rest van het team uiteraard bij de totstandkoming van het thema. Voor dit thema zijn alle ideeën van het gehele UX-team gebundeld, en zijn ook de nodige wensen van klanten meegenomen”, aldus Gregor.

“Thema Mila, vernoemd naar mijn dochter, is een thema waarin je als klant meer vrijheid hebt dan ooit tevoren, en hierdoor nog onderscheidender kunt zijn met jouw webshop”, vertelt Rob. Fahri voegt hier aan toe dat veel aspecten van het thema kunnen worden ingericht naar eigen wens, waardoor iedere webshop een unieke uitstraling krijgt. Op de vraag hoe het team tot het ontwerp van dit thema is gekomen, antwoordt Bart dat ze uitvoerig naar reeds bestaande thema’s hebben gekeken. “Alle opvallende punten die in de reeds bestaande thema’s ontbreken, zijn weggevangen in thema Mila. Ook zijn de sterke punten van de huidige thema’s juist meegenomen en verwerkt in thema Mila.”

Mila Art
Mila Celebrate
Mila Music

Naast het standaard Mila thema, is er ook een speciale kunst-, feest-, en muziekversie. Deze versies hebben stuk voor stuk een uitstraling die perfect bij de productcategorie past. Verkoop je dus soortgelijke artikelen? Dan kan het handig zijn om voor één van de speciale versies te kiezen, in plaats van voor het standaard Mila thema.

Navigatie, menu, knoppen

Om als bezoeker je weg te kunnen vinden op een website heb je een navigatiestructuur nodig. Thema Mila biedt je twee keuzes wat betreft het plaatsen van de navigatiebalk: bovenin jouw webshop, of aan de linkerkant. Kies de plek die jij het beste vindt passen bij jouw webshop.

Wat betreft het menu zelf, kun je bij thema Mila kiezen voor een megamenu met een dropdown-menu. Je profiteert dan van veel flexibiliteit wat betreft het aantal menu-items, en kunt veel categorieën toevoegen. Je kunt bovendien zelf kiezen of het menu altijd vast in beeld blijft staan, door te kiezen voor een navigatie die mee scrolt, of juist niet mee scrolt. Kies je ervoor om de navigatie altijd zichtbaar te houden, dan heeft de gebruiker altijd makkelijk toegang tot de navigatie. Dit voorkomt dat de gebruiker steeds helemaal naar boven moet scrollen, wat de webshop aantrekkelijker maakt en ervoor kan zorgen dat de klant eerder een bestelling afrondt.

Ook de call-to-action knoppen van jouw webshop kun je personaliseren, namelijk bij ‘Vormgeving webshop’. De optie ‘Vormgeving knoppen’ biedt je de keuze tussen vierkante knoppen, of knoppen met ronde hoeken. Ook de tekst- en achtergrondkleur van de knoppen kun je hier helemaal zelf kiezen.

Een andere feature van Mila die voorkomt dat een bezoeker naar boven moet scrollen, is het feit dat de winkelwagen altijd in beeld blijft staan, inclusief het aantal producten dat de klant hierin heeft geplaatst. Klikt de klant op de winkelwagen, dan opent de winkelwagen zich in het klein op de pagina waar de bezoeker op dat moment is. Hij klapt dus als het ware uit. De bezoeker ziet eenvoudig wat hij in zijn winkelwagen heeft geplaatst, en blijft op de pagina waar hij is.

Winkelwagen Mila Thema

Product- en categorieweergaves

Maak je gebruik van thema Mila, dan heb je keuze tussen vier verschillende productweergaves:


  • Blokweergave 1 (Hover overlay): wanneer je met je muis over een product beweegt, verschijnt de productinformatie in beeld. Bij de mobiele weergave vervalt de hover en wordt de productinformatie direct getoond.
  • Blokweergave 2 (Direct alle informatie): de productafbeelding wordt iets kleiner weergegeven, waardoor er meer ruimte overblijft voor de producttekst, die direct wordt weergegeven.
  • Lijstweergave 1 (Verticale foto’s): productfoto’s zijn hier verticaal, en de productinformatie wordt naast de foto getoond.
  • Lijstweergave 2 (Uitgelicht): productfoto’s van verschillende producten worden in diverse formaten getoond, waarbij de ene kleiner is dan de andere en bepaalde producten er dus ‘uit springen’ door hun grootte. Door een extra knop, zijn de groot uitgelichte productafbeeldingen bij deze weergave fullscreen te bekijken.
Product weergaves

Ook wat betreft categorieweergaves heb je bij Mila de keuze uit een aantal varianten, namelijk een blokweergave of een lijstweergave. Kies je voor een blokweergave, dan verschijnt de categorienaam onder de bijbehorende afbeelding. Bij een lijstweergave wordt de categorienaam juist naast de afbeelding weergegeven.

Lettertypen

Bij het thema Mila kun je kiezen uit zeven verschillende lettertypen, namelijk: Josefin Sans, Lato, Merriweather, Montserrat, Playfair display, Raleway en Roboto. Binnen deze lettertypen zijn meerdere varianten beschikbaar om verschillende soorten teksten van elkaar te onderscheiden en de leesbaarheid te bevorderen. Zo kun je de grootte van de teksten aanpassen, de titels vetgedrukt maken, kiezen voor enkel hoofdletters, en de regelhoogte tussen de tekst aanpassen.

USP’s

Veel webshops hebben eigenschappen die de webshop onderscheidt van vergelijkbare webshops. Deze USP’s, unique selling points zijn in het thema Mila uit te lichten door per USP een eigen icoon te kiezen. Je kunt deze eigen iconen toevoegen voor maximaal 4 USP’s en hebt hierbij de keuze uit 15 verschillende iconen. Op basis van input van klanten, is het de bedoeling dit aantal uit te breiden naar 25 iconen.

USP weergave

De tekst die bij een betreffende USP hoort kun je zowel onder of naast de iconen weergeven. Wanneer je ervoor kiest om de tekst onder het icoon weer te geven, wordt het icoon automatisch groter omdat hiervoor dan ruimte ontstaat.

De USP’s kunnen bovenaan de pagina of juist helemaal onderaan worden weergegeven. Aan jou de keuze. Wil je ze direct in het oog laten springen? Kies er dan voor om ze onder het menu weer te geven. Wil je de USP’s wat subtieler uitlichten? Plaats ze dan boven de footer.

Kortingslabels

Maak je gebruik van kortingen op sommige producten uit jouw aanbod, en wil je hiervoor graag kortingslabels toevoegen aan je productfoto’s? Thema Mila biedt je de optie om verschillende soorten kortingslabels te kiezen om weer te geven in productfoto’s, namelijk een lintje, sterretje of vaantje. Ook de kleur van dit kortingslabel is door jou te bepalen. Vul de kleurcode van jouw keuze in, en het kortingslabel wordt in deze kleur getoond. Het is natuurlijk wel verstandig om hierbij rekening te houden met de kleur van je productfoto, zodat het kortingslabel wel opvalt en dus niet dezelfde kleur is als de (achtergrond van de) productfoto.

Footer

Wat betreft de footer geeft thema Mila je veel keuze. Je kunt de footer vrijwel geheel indelen zoals jij dat wilt in de ‘Footer setup’. Kies je voor 4 kolommen, of juist voor 3? Bepaal vervolgens bij ‘Footer inhoud’ zelf de inhoud van de kolommen. Wil je in kolom 1 bijvoorbeeld een KiyOh widget plaatsen, of liever de Facebook feed van jouw pagina of jouw contactgegevens? Alles is mogelijk. Bij het toevoegen van een Facebook- of Twitter feed hoef je geen gebruik te maken van widgets, maar hoef je enkel in de onderhoudstool de naam van jouw Facebook- of Twitterpagina in te vullen. Ook wanneer je liever een externe Facebook- of Twitter feed wilt weergeven in de footer, kun je eenvoudig de naam van de betreffende externe pagina invoeren.

Webshopweergave

De weergave van jouw webshop kun je bij thema Mila op twee manieren inrichten, namelijk met een fullscreen of boxed weergave. Bij beide weergaven kun je zelf een achtergrondkleur kiezen. Gaat jouw voorkeur uit naar de boxed weergave, dan kun je een eigen afbeelding kiezen die als achtergrond dient, waardoor je juist de ‘box’ een kleur kunt geven. Deze afbeelding kun je als het ware ‘vastplakken’ of juist herhalen.


Boxed weergave
fullscreen weergave

Nieuwsgierig geworden?

We hebben je via deze blog een zo goed mogelijke impressie proberen te geven van thema Mila. Ben je onder de indruk van alle opties die het thema je biedt? Probeer het thema dan eens in te stellen voor jouw webshop. Heb je suggesties of extra wensen die nog niet in het thema zijn verwerkt? Laat het dan weten aan onze supportafdeling. Ons UX-team kijkt graag of jouw wensen kunnen worden verwerkt in het thema.

Cookies CCV Shop maakt gebruik van cookies. Hierdoor kunnen wij je de nodige functionaliteiten bieden en tevens jouw gebruikservaring verbeteren. Als je onze website bezoekt, ga je akkoord met onze cookieverklaring.
Ga akkoord