Nieuwe update 20.2:
vernieuwd en uitgebreid administratief proces

29-04-2020

Wij hebben de afgelopen periode hard gewerkt aan een nieuwe update voor al onze webwinkeliers die zojuist is gelanceerd. De update bevat aanpassingen in het administratieve proces die een grote verbeterslag met zich mee brengen op het gebied van gebruiksvriendelijkheid. Ook zijn er functionaliteiten uitgebreid zoals retour- en factuurbeheer. Je leest hier onder wat er zoals is veranderd. Wil je precies weten waar je alle nieuwe instellingen kunt vinden? Dan verwijzen we je graag door naar ons kennisbankartikel of naar de demovideo die we hebben opgenomen.

Menustructuur

Alle handelingen met betrekking tot het administratieve proces zijn nu ondergebracht in één menu zodat je alles overzichtelijk bij elkaar kunt vinden. Dit nieuwe menu, ‘Mijn orders’, bereik je vanaf nu eenvoudig via het Startpunt in jouw onderhoudstool. Orders zijn dus niet langer te vinden onder het menu ‘Mijn klanten’. Ook het ‘CCV Online Payments dashboard’, ‘Order statistieken’ en ‘Export orders’ zijn verplaatst naar ‘Mijn orders’.

Workflow settings

Om jouw gehele administratieve proces eenvoudig en flexibel in te richten kun je terecht bij de nieuwe Workflow settings. Deze vind je in jouw onderhoudstool via ‘Startpunt > Mijn webshop > Instellingen > Bestelproces & voorraad > Workflow’.

 

Hier kun je onder andere alternatieve statuskleuren meegeven aan statussen van orders. Met een status bedoelen we bijvoorbeeld ‘Backorder’ of ‘Wachten op fabrikant’. Let op, je kunt niet zelf nieuwe statussen toevoegen, en sommige statussen zijn niet aan te passen omdat deze vaste omschrijvingen hebben binnen de CCV Shop software.

Daarnaast kunnen nummers van offertes, orders, facturen en retouren nu verrijkt worden met een gegenereerde voorloop bij het tabblad ‘Orders’. Denk aan ‘ORD2020’. Op die manier kun je zelf op een manier die voor jou het prettigst is nummers aan jouw offertes, orders, facturen en retouren hangen zodat je dit zo overzichtelijk mogelijk houdt.

 

Wat betreft de retourpagina die klanten kunnen zien op de voorkant van jouw webshop: vanaf nu kan deze pagina worden ingericht met acties en redenen via het tabblad ‘Retouren’ in jouw onderhoudstool. Onder acties verstaan we acties waarvan de klant wil dat jij deze als webshopeigenaar onderneemt. Denk aan het omruilen van het product, of het terugstorten van het aankoopbedrag. Onder redenen verstaan we de redenen die de klant kan opgeven bij het retourneren van een product. Denk hierbij aan: het product is beschadigd, het product past niet etc. Doordat je dit vanaf nu kunt toevoegen aan de retourpagina, is het voor jou eenvoudiger om retouren af te handelen en krijg je een beter inzicht in de redenen waarom klanten producten retourneren.

Orderbeheer

De functionaliteiten van het huidige orderbeheer zijn uitgebreid. Je kunt het orderbeheer vinden via 'Startpunt > Mijn orders > Orderbeheer'. Wat is er nieuw?

 

- Het orderbeheer heeft een nieuwe lay-out gekregen

- De pop-up vanuit de orderlijst is een detailpagina geworden. Dus bij klikken op een order opent zich een nieuwe pagina waarop je de details van de betreffende order kan inzien.

- De detailpagina heeft extra tabbladen gekregen, namelijk retouren, facturen en verstuurde berichten. Daarnaast is het nu mogelijk, in verband met de ruimte, om het menu aan de linkerkant in de onderhoudstool in te klappen zodat je in één oogopslag een overzichtelijke orderdetailpagina ziet staan. 

- Orderlijst (historie) is toegevoegd bij gebruikers waardoor je eenvoudig van een specifieke klant zijn of haar orderhistorie kunt bekijken.

Facturen

Nieuw toegevoegd aan de onderhoudstool is het kopje ‘Facturen’. Het factuurbeheer is te vinden via Startpunt > ‘Mijn orders’ -> ‘Factuurbeheer’ of ‘Mijn orders’ -> ‘Orderbeheer’ -> ‘Order’ -> ‘Tabblad facturen’. Bij het plaatsen van een order wordt automatisch een factuur gegenereerd. Ook kan je handmatig een nieuwe factuur aanmaken nadat een order is aangepast via de orderdetailpagina van de betreffende order. Dit kan bij zowel een credit- als debitfactuur. De nieuwe ‘Facturen’ functie is voor iedereen beschikbaar en is dus geen app.

 

Wil je alle facturen terugzien die zijn gegeneerd bij een order? Er is nu een factuurlijst beschikbaar waarin je dit eenvoudig kunt zien. Deze vind je via ‘Startpunt > ‘Mijn orders’ -> ‘Factuurbeheer’. Wanneer je via hier een factuur wilt bewerken, wordt je automatisch doorgeleid naar de order waarbij de factuur hoort. Een stukje extra gebruikersgemak voor jou.

Bij een bestelling wordt altijd automatisch een factuur gegenereerd. Maar het kan natuurlijk voorkomen dat een bestelling wordt aangepast. Als dat het geval is, kun je handmatig een nieuwe factuur  genereren op basis van bijvoorbeeld het prijsverschil tussen de oorspronkelijke en aangepaste order. Klanten van jouw webshop kunnen hun facturen vervolgens allemaal inzien via hun accountpagina op jouw webshop. Werk je met Exact, Acumulus of Twinfield? De facturen zijn met deze boekhoudprogramma’s gekoppeld zodat je hier niet handmatig handelingen voor hoeft te doen.

   

Als extra hebben we ervoor gezorgd dat de debitfacturen nu een betalingslink optie hebben gekregen. Bij digitale betalingen die direct voldaan worden gaat de status vervolgens naar betaald, en als alle facturen op betaald gezet zijn, wordt de order ook op betaald gezet.

Offertes

De functionaliteiten van het huidige offertebeheer (app) zijn uitgebreid. Je vindt het offertebeheer via ‘Startpunt > Mijn orders > Offertebeheer’. Zet je een offerte om in een order? Dan wordt er nu automatisch een factuur gegenereerd en kun je dit dus zien als een bestelling. Deze nieuwe factuur wordt vervolgens ook gemaild naar de klant. Klanten van jouw webshop kunnen op hun beurt hun offertes inzien op de accountpagina op jouw webshop.

Retouren

Nieuw is de retouren app. Deze is gratis beschikbaar in de CCV Shop App Store. Na het installeren van de app is de optie ‘Retouren’ zichtbaar via Startpunt > ‘Mijn orders’ -> ‘retourbeheer’. Hier kun je de retouren van jouw klanten inzien en managen, inclusief opties zoals voorraad terugboeken.  

 

Wanneer je klikt op een retour uit de retourlijst, word je doorgestuurd naar de order waar de retour op van toepassing is en beland je rechtstreeks op het tabblad retouren bij de orderdetailpagina. Dit scheelt zoekwerk en onnodige handelingen.

 

Je kunt er daarnaast voor kiezen om op de accountpagina van jouw klant bij orders ook een knop te tonen genaamd ‘Retouren’. Via deze knop komt de klant terecht bij een retourfomulier via waar hij eenvoudig een retour kan aanmelden’. Dit retourformulier is via de workflow settings in te richten. De klant kan ook gebruikmaken van retouren zonder dat hij een gebruikersaccount heeft. Dit kun jij inrichten via Startpunt > Mijn webshop > Mijn pagina’s. Je kunt dan een type element ‘Mijn retouren’ toevoegen op een modulaire pagina.

 

Natuurlijk kun je ervoor kiezen om jouw klanten niet zelf hun retouren te laten aanmelden, maar hier als webshopeigenaar zelf de volledige controle over te houden. Dit kan via de workflow settings.

Opnieuw bestellen

Klanten die een bestelling plaatsen kunnen via hun accountpagina op jouw webshop een bestelling opnieuw plaatsen. Bij de order is er namelijk een knop ‘Opnieuw bestellen’ bij gekomen. Zo doen jouw klanten vanaf nu nog eenvoudiger een herhaalaankoop bij jouw shop. 

Cookies CCV Shop maakt gebruik van cookies. Hierdoor kunnen wij je de nodige functionaliteiten bieden en tevens jouw gebruikservaring verbeteren. Als je onze website bezoekt, ga je akkoord met onze cookieverklaring.
Ga akkoord