Nieuwe update 11.0: Multishop fase 2, thema Mila en meer!

12-01-2017

Het nieuwe jaar trappen we af met een nieuwe software update! Er zijn dit keer veel wensen van de wishlist gerealiseerd. Daarnaast worden ook de functionaliteiten benoemd die in de afgelopen tussentijdse updates live zijn gegaan. Lees snel verder en ontdek de nieuwe mogelijkheden waar jij van kunt profiteren.

Multishop fase 2: gedeeld orderbeheer

In maart hebben we de functionaliteit ‘Multishop’ gelanceerd. Met deze functionaliteit kun je verschillende webshops aan de achterkant koppelen aan één voorraad. Op deze manier hoef je niet meer bij iedere webshop afzonderlijk de voorraad bij te werken.

Multishop is gedurende de tijd uitgebreid door onze ontwikkelaars. Met fase 2 van Multishop kun je nu gebruikmaken van een gedeeld orderbeheer. Dit houdt in dat je de orders van al je webshops in één overzicht/beheeromgeving kunt bekijken, aanpassen en per shop kunt aanmaken.

Instellingen
Je kunt deze nieuwe functie per webshop aan- of uitzetten. Vervolgens wordt het gedeelde orderbeheer zichtbaar in je Multishop omgeving. De instellingen kun je vinden via: ‘Startpunt – Mijn webshop – Instellingen – Algemeen – Multishopinstellingen’. Bekijk hier de handleiding.

Nieuw thema: Mila

Mila is een simplistisch en uitgebreid thema in één. De nadruk ligt voornamelijk op de producten zelf. Door de unieke lay-out instellingen kun je de webshop echter geheel naar eigen wens inrichten. Zo kun je onder andere kiezen of de navigatie aan de bovenkant of linkerkant getoond moet worden en heb je de keuze uit een fullscreen of box weergave.

Instellingen
Je vindt de instellingen van dit thema via: ‘Startpunt – Mijn webshop – Instellingen – Lay-out – Webwinkel thema’s. Bekijk hier een voorbeeld van het thema Mila.

Teksten aanpasbaar

Een veelgevraagde functie is nu werkelijkheid: het aanpassen van teksten. Op maar liefst 600 plekken in je webshop kun je vanaf nu je eigen teksten bepalen. Denk hierbij aan teksten in buttons, de winkelwagen en de verzendkosten. Zie het voorbeeld hieronder met de gewenste ‘Koop nu’ button.

Instellingen
Wil je zien welke teksten je allemaal zelf kunt aanpassen? Je vindt de instellingen via: ‘Startpunt – Mijn webshop - Eigen teksten’. Bekijk hier de handleiding.

Wel of geen account? De klant bepaalt!

Met deze nieuwe optie, die een aantal weken geleden live is gezet, kan de klant zelf bepalen of hij een account wil aanmaken. Oftewel de klant kan ‘snel afrekenen’. Verplichte registratie kan namelijk een drempel zijn voor klanten, zeker als ze verwachten niet vaker een aankoop te doen in de webwinkel. Laat klanten daarom kiezen of ze wel of geen account aanmaken.

Het aanmaken van een account is tijdens of na de bestelling alsnog mogelijk, maar is niet verplicht. Maakt de klant wel een account aan, dan ontvangt hij uiteraard de eventuele spaarpunten.

Instellingen
De instellingen kun je vinden via: ‘Startpunt – Mijn webshop – Instellingen- Algemeen – Login systemen’. Kies vervolgens bij ‘Gebruikers Login’ voor ‘Klant kan zelf kiezen om wel of niet te registeren’.

Wanneer je deze optie gekozen hebt, kun je vervolgens kiezen uit de volgende 2 opties:
1. Registeren na bestelproces
De klant krijgt de mogelijkheid om toch nog een account aan te maken nadat hij daadwerkelijk de bestelling heeft geplaatst.
2. Registeren tijdens bestelproces
De klant krijgt de mogelijkheid om zich tijdens het gehele bestelproces te registeren.

Wat we verder hebben ontwikkeld de afgelopen periode:

- Veranderingen onderhoudstool

• Het menu in de onderhoudstool heeft een nieuw en fris design gekregen. Deze is automatisch actief in jouw beheeromgeving.
• Bij het productbeheer is een extra tabblad toegevoegd: SEO. Dit tabblad kon je voorheen vinden bij ‘Algemeen’, maar is nu opgenomen bij productbeheer om het jou gemakkelijker te maken.
• Verder heeft het productbeheer een nieuw design gekregen. Ook het design van categoriebeheer is vernieuwd. Bovendien kun je nu gebruikmaken van drag & drop, waardoor je categorieën eenvoudiger kunt verplaatsen door ze simpelweg te verslepen.

- PostNL Checkout

Vanaf nu kan de klant direct bij het bestellen van een order een tijdstip voor bezorging kiezen via PostNL. De klant hoeft niet meer eerst in te loggen, maar kan direct zijn keuze maken tijdens het bestelproces. Bekijk hier de handleiding.

- VVV Giftcard Sisow

Sisow is een betaalprovider waarmee webwinkeliers hun klanten kunnen laten betalen via iDEAL, Bancontact, SOFORT Banking, PayPal, Webshop Giftcard en creditcard. Hier is een nieuwe mogelijkheid bijgekomen, namelijk de VVV Giftcard. Je kunt de VVV Giftcard activeren via: Startpunt – Mijn webshop – Instellingen – Bestelproces & voorraad – Betaalmethodes’.

Vragen?

Mocht je vragen hebben over deze update, neem dan contact op met ons supportteam via support@ccvshop.nl of 088 - 990 7700.

Cookies CCV Shop maakt gebruik van cookies. Hierdoor kunnen wij je de nodige functionaliteiten bieden en tevens jouw gebruikservaring verbeteren. Als je onze website bezoekt, ga je akkoord met onze cookieverklaring.
Ga akkoord