Nieuwe update 20.3:
Productvarianten app, Kleuren app, Spaanse taal,
Product plus- en minpunten app, Nieuw e-mail design

en meer

6-10-2020

Hola señoras y señores! Ons team heeft de afgelopen periode niet stil gezeten. We zijn namelijk druk geweest met het ontwikkelen van enkele nieuwe apps en functionaliteiten om jouw webshop nog vollediger en succesvoller te maken. Zo is het nu mogelijk om Spaans als taal in te stellen voor jouw webshop. Ook hebben we de app ‘Productvarianten’ ontwikkeld, waarmee je meerdere producten als variant van elkaar kunt inrichten en tonen in jouw webshop. Met de app ‘Kleuren’  kun je er vervolgens voor kiezen om kleurvarianten van een product te tonen middels kleurbolletjes. Wow! dus nu kunnen mijn klanten door op de kleur te klikken het product in een andere kleur bestellen? Ja, dat kan inderdaad! Daarnaast kun je vanaf nu met de app ‘Product plus- en minpunten’ per product plus- en minpunten toevoegen om jouw klant van zo volledig mogelijke productinformatie te voorzien. Lees snel verder en ontdek de voordelen voor jouw webshop.

App 'Productvarianten'

Hoe fijn is het om minder omkijken te hebben naar het onderhouden van de producten in jouw webshop? Het voorraadbeheer en het importeren van producten wordt met de app ‘Productvarianten’ een stuk eenvoudiger. Daarnaast zorgt de app ervoor dat jouw SEO verbetert en dat jouw klanten profiteren van een mooiere en meer overzichtelijke weergave van jouw productaanbod.

Hoe werkt het?

Met deze app kun je eenvoudig varianten van een product op de productpagina van een product tonen. Stel, je verkoopt sneakers en biedt eenzelfde sneaker aan in de kleuren rood, blauw, geel en groen. Dan heb je dit op dit moment waarschijnlijk ingeregeld middels kleuren als attribuut.

 

Met de app Productvarianten kun je de diverse varianten eenvoudig aan elkaar koppelen door de producten als aparte producten toe te voegen aan jouw webshop, en ze vervolgens als product variant in te richten. Je kunt dit zo instellen dat wanneer je aangeeft dat de blauwe sneaker een variant is van de rode sneaker, de rode sneaker logischerwijs ook een variant is van de blauwe sneaker, etc.

In de praktijk ziet een webshopbezoeker wanneer hij bijvoorbeeld op de productpagina van de rode sneaker terechtkomt, hier ook direct de blauwe, gele en groene sneaker afgebeeld waardoor hij eenvoudig kan doorklikken en zo op de productpagina van de andere sneaker belandt. Omdat je als webwinkelier op deze manier de varianten daadwerkelijk als losse producten aanmaakt i.p.v. met attributen werkt, geeft het je bovendien de mogelijkheid om per product aangepaste SEO teksten en omschrijvingen in te voeren wat de vindbaarheid ten goede komt.

App 'Kleuren'

Bied jij op jouw webshop producten aan die de klant in meerdere kleuren kan kopen? Dan is onze nieuwe app ‘ Kleuren’ een perfecte aanvulling op jouw online winkel wanneer je ook de apps “Productfilters” en/of “Productvarianten” gebruikt.

 

De app ‘Kleuren’ geeft je namelijk de mogelijkheid om de kleur van een productvariant op de productpagina te tonen middels een zogenaamd kleurbolletje. Bezoekers kunnen hierdoor eenvoudig zien in welke kleuren een product beschikbaar is. Ook kun je kleur als productfilter instellen, waardoor bezoekers eenvoudig kunnen filteren op kleur middels de kleurbolletjes.

Hoe werkt het?

In het kleurenbeheer van de app “Kleuren” maak je via het uitgebreide kleurenpallet simpelweg (vrij te kiezen) kleuren aan die je in het productbeheer aan een product koppelt.

Kleuren in combinatie met Productvarianten

Je kunt ‘Kleur’ als productvariant instellen, waardoor een bezoeker op de productpagina eenvoudig van bijvoorbeeld de zwarte variant van het product naar de rode variant van het product switcht door te klikken op het betreffende kleurbolletje.

Kleuren in combinatie met Productfilters

Bezoekers kunnen de producten op jouw webshop filteren op basis van kleur door de gewenste kleurbolletjes te selecteren. Zo vinden zij eerder het product in de kleur waarnaar zij op zoek zijn en profiteren ze van nog meer gebruiksgemak op jouw webshop.

Spaanse taal

Het is al mogelijk om diverse talen door te voeren op jouw webshop, namelijk naast Nederlands ook Duits, Engels, Frans, Italiaans, Turks. Omdat we vonden dat de Spaanse taal niet langer kon ontbreken, hebben we ervoor gezorgd dat Spaans vanaf nu ook als taal is in te stellen. Dus: verkoop jij veel producten aan Spaanstalige klanten? Dan maak je het kopen van producten voor hen een stuk eenvoudiger met deze nieuwe mogelijkheid!

 

Je kunt de Spaanse taal aanvinken via Startpunt > Mijn webshop > Instellingen > Lay-out > Lay-out > Taal.

App 'Product plus- en minpunten'

Met de Product plus- en minpunten app is het mogelijk om plus- en minpunten toe te voegen aan een product. Hierdoor is jouw productomschrijving vollediger en weten klanten exact wat ze kunnen verwachten wanner ze het product in huis krijgen. Dit verkleint bovendien de kans dat klanten producten retour sturen, ze zijn immers al op de hoogte van veel producteigenschappen. Je kunt ook een icoon kiezen dat getoond wordt bij het plus- en het minpunt. Denk hierbij aan een plus of min icoontje, of een groenvinkje of rood kruisje.

Nieuw e-mail design

We hebben een nieuw design ontwikkeld voor alle e-mails die jij als webshopeigenaar naar jouw klanten verstuurt. Je kunt ervoor kiezen om dit nieuwe design te gebruiken door ‘ Redesign e-mails’ aan te zetten in de onderhoudstool via Startpunt >  Mijn webshop > Instellingen > Lay-out > Lay-out > E-mail styling.

 

Het doorvoeren van dit nieuwe e-mail design is een voorloper op verdere vernieuwingen van e-mails. We gaan hierna namelijk aan de slag met het beschikbaar maken van onder andere HTML aanpassingen in e-mails, zodat je e-mails kunt verfijnen naar jouw eigen smaak. Veel klanten hebben aangegeven dat dit een wens van hen is, waaraan we dus hierbij gehoor gaan geven.

Wat hebben we nog meer ontwikkeld?

Amazon

Wil je jouw verkopen een boost geven? Sinds een aantal weken is het mogelijk om via onze eigen ontwikkelde Amazon app jouw producten op Amazon aan te bieden! Amazon trekt in Europa maar liefst 290 miljoen bezoekers per maand, dus met deze app kan je het bereik van jouw webshop vergroten en verbeter je de zichtbaarheid en conversie van jouw producten.

Persistent basket

Verder kun je sinds een tijdje gebruikmaken van de persistent basket! Wat betekent dit? Wanneer een klant iets in zijn winkelwagen heeft geplaatst op jouw webshop, ziet hij deze inhoud later terug wanneer hij jouw webshop opnieuw bezoekt. De winkelwageninhoud wordt dus standaard onthouden. De Persistent basket staat standaard voor iedereen aan, dus dit hoef je niet meer zelf in te stellen.

Cookies

CCV Shop maakt gebruik van cookies. Hierdoor kunnen wij je de nodige functionaliteiten bieden en tevens jouw gebruikservaring verbeteren. Als je onze website bezoekt, ga je akkoord met onze cookieverklaring.

Kies je cookies
Accepteer alle cookies
Voor meer informatie kun je kijken in onze cookieverklaring