Nieuwe update 8.15: 2Checkout, Koongo, Buckaroo en meer.

07-10-2014

Vandaag hebben we een grote update live gezet met vele handige mogelijkheden. Lees hieronder meer.


Betalingssysteem 2Checkout

We hebben een nieuw betaalsysteem toegevoegd aan ons platform: 2Checkout. Vanaf nu kun je dus ook 2Checkout als Payment Service Provider activeren in jouw webwinkel. Met 2Checkout kun je eenvoudig online betalingen accepteren. Wanneer een bezoeker in jouw webwinkel een aankoop wil doen, komt hij automatisch op de website van 2Checkout en kan er een keuze worden gemaakt hoe hij wil betalen. Dit proces is heel eenvoudig voor jouw klanten. Dit zorgt dus voor veel gemak!

2Checkout

Wat is 2 Checkout?
2Checkout is een wereldwijde leider in betaaldiensten die betalingen via CreditCards mogelijk maakt. 2Checkout ondersteunt 8 betaalmethoden in 26 valuta's. Meer dan 50.000 bedrijven maken momenteel gebruik van 2Checkout om betalingen veilig en vertrouwd af te ronden.

Hoe maak je gebruik van 2Checkout?
Om gebruik te maken van 2Checkout volg je een paar eenvoudige stappen.

  1. Maak een account aan op de website van 2Checkout.
  2. In jouw account van 2Checkout vul je een URL in van jouw webwinkel. Zie de handleiding voor welke URL.
  3. In jouw account van 2Checkout bepaal je een geheim woord.
  4. Kopieer jouw unieke code van 2Checkout plus jouw geheime woord in het onderhoudspanel.

Bekijk hier de tarieven en de instellingen voor 2Checkout (handleiding).


Meertalige afbeeldingen bij Afonso, Fazzino, Maxout, Novus en Tida

In het verleden was het niet mogelijk om bij de thema's Afonso, Fazzino, Maxout, Novus en Tida een afbeelding toe te voegen per taal. Stel: je wilt voor je Duitse webwinkel andere foto's hebben in de slider van Afonso dan voor je Engelse webwinkel. Op dit moment zijn die afbeeldingen voor elke taal hetzelfde.

Meertalige afbeeldingen

Sinds deze update is het mogelijk om deze afbeeldingen per taal te kunnen bepalen. Vooral heel handig als je teksten hebt opgenomen in de slider afbeeldingen. Zo krijgt je Franse klant nu Franse teksten te zien en een Engelse klant, Engelse teksten. Hiermee kan je jouw webwinkel nog beter laten aansluiten bij je internationale klanten.


Vensterindeling en banners verplaatst naar Thema's

Voorheen kon je de vensterindeling en banners wijzigen via "Mijn Webshop > Instellingen > Lay-out". Deze twee instellingen zijn vanaf nu verplaatst naar de webwinkel thema's zelf ("Mijn Webshop > Instellingen > Webwinkel Thema's"). Het is een betere locatie voor deze instellingen omdat deze direct invloed hebben op het gekozen thema. De verplaatsing van de vensterindeling en banners is enkel van toepassing voor: Enoza, Kameleon, Abeo, Aperto, BBStyle en Guido.

BiedMeer thema's

Daarnaast zal het gekozen thema nu als eerste bovenaan staan (bij alle thema's). Hierdoor hoef je niet meer te zoeken en te scrollen naar het thema wanneer je instellingen wilt wijzigen. Erg handig dus!


Betaalkoppeling Buckaroo: Carte Bancaire en Carte Bleue

In deze update zitten een tweetal nieuwe betaalmethodes van Buckaroo speciaal voor de Franse markt. Voor webwinkeliers die zich willen richten op de Franse markt zijn deze betaalmethodes ideaal. Carte Bancaire en Carte Bleue zijn de belangrijkste betaalmethodes van Frankrijk.

Buckaroo
Carte Bleue
Carte Bleue is in Frankrijk een veel gebruikte betaalkaart en met deze betaalmethode in jouw webwinkel kun je het overgrote deel van de Franse markt bereiken. In Frankrijk zijn er ruim 32 miljoen Carte Bleue kaarten in gebruik. Om Carte Bleue aan te bieden in jouw webshop dien je te beschikken over een creditcard-aansluiting.

Carte Bancaire
Carte Bancaire is met zijn bijna 60 miljoen kaarthouders een veel gebruikte betaalkaart in Frankrijk. Door deze betaalmethode in jouw webshop aan te bieden kun je de Franse markt perfect bereiken.

Instellen
In het onderhoudspanel van BiedMeer kun je via 'Startpunt > Mijn webshop > Instellingen > Bestelproces & voorraad > Betaalmethodes > Buckaroo' de nieuwe betaalmethoden activeren.

Beslist.nl

Maak je gebruik van de vergelijkingssite Beslist.nl? Er is vanaf nu een extra instelling bij de koppeling gekomen. Je kon altijd al de levertijd voor jouw producten op beslist.nl instellen, bijvoorbeeld 2-3 werkdagen. Deze levertijd wijkt af van de producten in jouw eigen webshop. Die hebben bijvoorbeeld maar één dag levertijd. Je hebt nu een nieuwe mogelijkheid en dat is dat je de levertijd bij Beslist.nl aan of uit kunt zetten. Wanneer je deze op 'uit' zet, pakt hij de levertijd van de gehele webshop (volgende dag in huis) en niet van de koppeling met beslist.nl (2-3 werkdagen).

Beslist.nl

Je kunt dit instellen via "Startpunt > Mijn webshop > Instellingen > Vergelijkingssites, affiliates & keurmerken". Ga vervolgens naar 'Beslist'.


Daisycon

Het affiliateprogramma Daisycon is geoptimaliseerd. Vanaf nu kun je de levertijd toevoegen net zoals bij de koppeling met Beslist.nl. Ook is het nu mogelijk om de levertijd aan of uit te zetten. Je kunt dit instellen bij "Startpunt > Mijn webshop > Instellingen > Vergelijkingssites, affiliates & keurmerken". Ga vervolgens naar 'Daisycon'.

Daisycon

Eigen categorieweergaves uit closed beta

Vanaf juni heb je de mogelijkheid om met ProTOM je eigen lay-out te bouwen en ontwerpen voor de subcategorieën en de producten in een categorie. Deze functionaliteit hebben we gelanceerd in closed beta zodat we de eerste feedback goed konden verwerken. En dit hebben we gedaan. Vanaf nu zijn de eigen categoriesweergaves uit closed beta.

Gelijk aan de slag?
Je kunt de eigen lay-outs voor de producten en subcategorieën in een categorie ontwikkelen in ProTOM. Dit doe je door in het onderhoudspanel te gaan naar "Startpunt > Mijn webshop > Instellingen > Lay-out > Webwinkel thema's" en de ProTOM module te openen. In de lijst met themabestanden vind je vier ProductCategory.sub.tpl- en twee SubCategory.sub.tpl-bestanden. Dit zijn de bestanden die je nodig hebt.

Elke lay-out kun je configureren zodat de rest van het systeem hier rekening mee houdt. Zo kun je de eigen lay-outs o.a. voorzien van een eigen gekozen naam en bepaal je of er ondersteuning door jou is ingebouwd voor de fotovergroting-, bestelknop- en canvas weergave instellingen.

ProTOM

Eén van de mogelijkheden is om bijvoorbeeld te kijken of een product afgeprijsd is en in die gevallen een 'sale' label te tonen bij het product. Een andere mogelijkheid is om op basis van de aanmaakdatum van een product in relatie tot de de huidige datum te bepalen of je een product wilt labelen als 'nieuw', bijvoorbeeld wanneer een product in de laatste 14 dagen is aangemaakt. Om je op weg te helpen hebben we complete codevoorbeelden voor je toegevoegd en is de documentatie uitgebreid.

Lay-out toepassen in de webwinkel
Wanneer je de lay-out(s) af hebt kun je de nieuwe lay-outs toepassen via het categoriebeheer, de tagcloud en het filtersysteem. Daarnaast heb je de mogelijkheid jouw nieuwe lay-outs te kiezen op de modulaire pagina voor de elementen "Nieuwste producten", "Aanbiedingen", "Bestsellers", "Specifieke producten" en "Specifieke categorieën".


Winkelwagenkorting uit closed beta

Begin dit jaar hebben we de winkelwagenkorting geïntroduceerd. Met deze module in het onderhoudspanel kun je kortingen geven aan je bezoekers zoals jij dat wilt. Of je nu elke dag een spetterende dagaanbieding wilt doen of een leuke actie van 6 halen en 3 betalen, het is allemaal mogelijk!

Deze nieuwe functionaliteit hebben we gelanceerd in closed beta zodat we de eerste feedback goed konden verwerken. En dit hebben we gedaan. Vanaf nu zijn de eigen categoriesweergaves uit closed beta.

Winkelwagenkorting toepassen in jouw webwinkel? Ga naar "Startpunt > Mijn webshop > Winkelwagenkorting".


Koongo - Feed Marketing Tool

Koongo heeft een koppeling gemaakt met ons platform en jij kunt hiervan profiteren. Koongo biedt je een complete oplossing voor het leveren van informatie over jouw producten aan honderden marketingkanalen wereldwijd. Vanuit één punt kun je naadloos honderden zoekmachines en prijsvergelijkingswebsites bereiken en zodoende ook miljoenen nieuwe, potentiële klanten. Het enige wat jij hoeft te doen, is jouw webshop koppelen aan Koongo.

Koongo

Waarom Koongo?

  • Koongo beschikt over meer dan 500+ product vergelijkingssites in maar liefst 43 verschillende landen.
  • Koongo beschikt momenteel over 48 integratie mogelijkheden met vergelijkingssites in Nederland waaronder Beslist.nl, Google.nl, Bol.com, Twenga.nl, etc.
  • Koongo heeft een intuïtieve gebruikers interface, adverteer jouw producten binnen 2 minuten.
  • Koongo biedt de mogelijkheid om de datastroom tussen jouw webwinkel en vergelijkingssites te automatiseren (middels cron).
  • Koongo is getest en zeer goed werkend bevonden voor een webwinkel met 1.7 miljoen producten en 5.000 categorieën.
  • Met Koongo heb je geen programmeur(s) nodig om samen te werken met vergelijkingssites.
  • Koongo biedt de mogelijkheid om 30 dagen gratis de Koongo connector te proberen.


Bekijk de video:



Wil je gebruik maken van Koongo?
Je kunt jezelf hier aanmelden. De prijzen kun je bekijken op de website. BiedMeer gebruikers kunnen tot eind 2014 gratis gebruik maken van de koppeling. Vanaf 1 januari 2015 geldt een tarief van € 10,00 per maand. (afhankelijk van het prijsbeleid van Koongo).

Bekijk hier de handleiding voor Koongo.


Afgeronde wishlist items

Vorige week hebben we de wishlist live gezet. We hebben hier veel reacties op gekregen en er zijn veel suggesties ingediend. Natuurlijk kunnen we niet alles tegelijk maar we hebben de eerste kleine feedback items verwerkt. Hieronder staan de eerste kleine ontwikkelingen/verbeteringen die jou hopelijk helpen!

Prullenbak functies uitgebreid
In de webwinkel prullenbak zie je alle producten die je de afgelopen zeven dagen hebt verwijderd en je kunt deze zelf weer terug zetten. Wanneer je de producten na 7 dagen niet terugzet, worden deze producten automatisch verwijderd. Vanaf nu heb je meer mogelijkheden tot je beschikking. Met de nieuwe mogelijkheid kun je zelf bepalen welke producten er uit de prullenbak gaan zonder dat je daar 7 dagen op moet wachten. Je kunt producten op elke gewenst moment definitief verwijderen. Je kunt vanaf nu ook meerdere producten (groepsacties) tegelijkertijd uit de prullenbak halen of juist uit de prullenbak verwijderen. Dit is vergelijkbaar met de prullenbak van Gmail of Hotmail. Daarnaast hebben we de lay-out aangepast zodat het voor jou handiger werkt!

Je kunt de nieuwe instellingen vinden bij "Startpunt > Mijn producten > Producten prullenbak".

Custom HTML header/footer mobiele website
Het is al mogelijk om een eigen HTML in de header of de footer te plaatsen op uw webwinkel. Vanaf nu is dat ook mogelijk voor de mobiele versie. Hier hebben we aparte instellingen gemaakt. Maak jouw mobiele versie zoals jij dat graag wilt en haal nog meer bezoekers binnen!

Je kunt dit instellen via "Startpunt > Mijn webshop > Instellingen > Layout > Lay-out Mobiele website".

Pakbon en factuur opties aangepast
Er is gebleken dat er veel wensen waren voor de pakbon en de factuur. Een aantal nieuwe, handige opties voor de pakbon en de factuur zijn nu beschikbaar:

  • Telefoonnummer tonen op factuur en pakbon
    Bij het versturen van grotere producten maakt de leverancier normaliter een aflever afspraak met de klant. Dit om extra rijden en extra kosten te voorkomen. Vanaf nu heeft u de mogelijkheid om een telefoonnummer van de klant op de pakbon op de factuur te plaatsen. Zo zijn alle gegevens direct bij de hand! Je kunt dit instellen via: "Startpunt > Mijn webshop > Instellingen > Layout > Factuur en pakbon lay-out".
  • Land toevoegen op footer van de factuur
    Het is handig om op de factuur het land van jouw webwinkel te kunnen vermelden. Zeker voor internationale leveringen is dit gewenst. Dit is vanaf nu mogelijk. Je kunt dit instellen via "Startpunt > Mijn webshop > Instellingen > Layout > Factuur en pakbon lay-out > Onderaan "Voettekst aanvinken".
  • Voorraad locatie en leverancier weergeven op pakbon
    Wanneer je een pakbon uitdraait is het erg handig dat naast de artikelen gegevens ook de voorraadlocatie en de leverancier vermeld staat op de pakbon. Dat maakt de artikelen verzamelen een stuk makkelijker. Deze optie is vanaf nu mogelijk! Ook heb je hierbij de mogelijkheid om een sortering aan te kunnen geven. Je kunt dit instellen via: "Startpunt > Mijn webshop > Instellingen > Layout > Factuur en pakbon lay-out".

Haal meer omzet met nieuwsbrieven

E-nieuwsbrieven zijn nog steeds heel effectief om extra omzet binnen te halen. En dat is ook wel logisch, e-mail is een direct medium dat door velen ook op een mobiel gelezen wordt.

mybizzmail

Het nieuwe mailen?
Mybizzmail heeft via de API van BiedMeer een koppeling gerealiseerd. Mybizzmail is een nieuwe tool waarmee je eenvoudig nieuwsbrieven samenstelt met een 'drag & drop' methode. Je sleept en klikt je indeling eenvoudig bij elkaar. Bekijk de trailer en zie hoe het werkt.

Eenvoudig en professioneel
Mybizzmail is gekoppeld met ons platform waardoor je met enkele klikken je producten in je nieuwsbrief plaatst en kan sturen naar je adressenlijst die je ook met een klik kan binnenhalen.

Responsive mailings
Elke mail die je maakt is responsieve dus ook op een mobiel goed te lezen. Je kan na aanmelding direct aan de slag door een keuze te maken uit een model nieuwsbrief, die naar je eigen huisstijl kan aanpassen. Maar je kan natuurlijk ook heel eenvoudig je eigen nieuwsbrief samenstellen.

Unieke mogelijkheden

  • Slepen en klikken om je indeling samen te stellen.
  • Koppeling met je eigen webshop voor producten en adressen.
  • Zien wie waar op jouw nieuwsbrief en website is geweest.
  • Automatische 'lees meer' pagina's.
  • Zeer uitgebreide image editor.
  • Formulieren met automatische campagne e-mails.
  • Artikelen selecteren uit een nieuwsdatabank (optie).


Leads & rapportage
Zien wie jouw nieuwsbrief gelezen heeft en jouw site heeft bezocht? Bij rapportage tref je niet alleen je klik statistieken van je e-mailings maar ook van je website.

Speciale BiedMeer tarieven
Meld je gratis aan en test het uit. Wil je direct aan de slag dan is er voor jou als BiedMeer klant een 'BiedMeer platinum' abonnement voor € 27,50 (excl. BTW samengesteld). Met dit abonnement heb je standaard de koppelingen, unlimited campagnes en kan je elke maand tot 5000 e-mailberichten vrij verzenden.

Lees hier meer over mybizzmail.


Vragen?

Tot zover de nieuwe mogelijkheden. Wanneer je vragen hebt, neem dan gerust contact met ons op (support@biedmeer.nl). Tot de volgende update!

Cookies CCV Shop maakt gebruik van cookies. Hierdoor kunnen wij je de nodige functionaliteiten bieden en tevens jouw gebruikservaring verbeteren. Als je onze website bezoekt, ga je akkoord met onze cookieverklaring.
Ga akkoord