Versie 8 is live: REST API, winkelwagenkorting en veel meer!

15-01-2014

Na maanden ontwikkelen en testen hebben we vandaag een grote update live gezet: versie 8 met een complete API en winkelwagenkorting. Lees hieronder meer over de nieuwe mogelijkheden.

 

REST API: The next step

BiedMeer heeft een volledige REST API ontwikkeld! Een API of Application Programming Interface is een verzameling definities op basis waarmee softwareprogramma's onderling met elkaar kunnen communiceren ("praten"). De API dient als een interface tussen verschillende softwareapplicaties waardoor twee partijen met elkaar verbonden worden en elkaar toegang geven tot informatie/functionaliteit. Dankzij de API heb je vele mogelijkheden om data in jouw webwinkel vanaf "buiten" te benaderen en aan te passen.

 

Hierdoor biedt BiedMeer niet alleen de mogelijkheid om externe partijen te laten profiteren bij het succes van BiedMeer, maar ook jij kunt als klant van BiedMeer eenvoudig externe (custom-made) software (laten) bouwen voor jouw webwinkel. Hierbij kun je denken aan het koppelen van CRM pakketten, kassasystemen, ticket systemen, logistieke software en veel meer! Ook kun je meerdere webwinkels aan elkaar laten schakelen of werken vanuit één extern systeem die meerdere webwinkels aanstuurt. De mogelijkheden daarin zijn ongekend!

Ter ondersteuning is er uitgebreide en overzichtelijke documentatie beschikbaar waarin ook voorbeeldcode is opgenomen. De API wordt continu doorontwikkeld en geoptimaliseerd. Er staat dus niets in de weg voor externe partijen en klanten om aan te haken bij het succes van BiedMeer.

Je kunt hier de documentatie bekijken: demo.biedmeer.nl/API/Docs

 

Winkelwagenkorting: korting geven zoals jij dat wilt!

Je kent het vast wel, je wilt tijdelijk alle producten in de aanbieding zetten, maar natuurlijk niet de nieuwste collectie. Of je wilt juist een bepaald merk in jouw webwinkel extra aandacht geven door bijvoorbeeld een gratis verzending aan te bieden.

Voorheen diende je dit handmatig bij elk product aan te passen. Dat is vanaf nu niet meer nodig! We introduceren de webwinkelwagenkorting. Deze module is te vergelijken met de kassakorting in een fysieke winkel. De korting is van toepassing bij de kassa, oftewel in de online wereld in de winkelwagen.

Je hebt vanaf nu een hele krachtige tool tot je beschikking om kortingen te geven aan jouw klanten. De kortingen geven kan op veel verschillende manieren. Denk daarbij aan:

  • Kortingen maken op basis van datum en tijd.
  • Productgroep uitsluiten of toekennen op basis van producteigenschappen.
  • Korting op basis op basis van een percentage (%) of vast bedrag (€).
  • Korting op basis van verzendkosten.
  • Korting op basis van X halen Y betalen.

Kortom, de winkelwagenkorting maakt het mogelijk om alle kortingen te geven zoals jij dat wenst! Of je nu elke dag een spetterende dagaanbieding wilt doen of een leuke actie van 6 halen en 3 betalen, het is allemaal mogelijk!

Kortingsregels
Om een korting in te stellen dien je een nieuwe kortingsregel aan te maken. Kortingsregels zijn eenvoudige formules die opgesteld kunnen worden om een selectie producten aan te spreken en daar een bepaalde prijsbewerking op toe te passen. Je kunt meerdere prijsregels definiëren en je kunt ze positioneren op basis van prioriteit. Belangrijk: realiseer je dat er maar één prijsregel van toepassing kan zijn.

Je kunt dit instellen in het onderhoudspanel bij "Startpunt > Mijn webshop > Winkelwagenkorting > Winkelwagen kortingsregel toevoegen".

Je krijgt vervolgens onderstaand venster met verschillende invoervelden te zien.
 

1. Algemeen
Je geeft hier de algemene gegevens op. Wil je bijvoorbeeld alle producten van Philips € 10,- korting geven dan vul je dat hier in. Let hierbij op dat de regelnaam die je opgeeft, ook zichtbaar is in jouw webwinkel. Verder kun je hier aangeven of de regel actief is of niet en je geeft een begin- en einddatum op. Ten slotte geef je hier de prioriteit van de prijsregel op. Je kunt namelijk meerdere prijsregels definiëren.

 

Winkelwagenkorting Algemeen

 

2. Korting
Hier ken je de korting daadwerkelijk toe. Om het voorbeeld van Philips producten weer naar voren te halen, geef je hier een vast bedrag van € 10,- als korting op. Ook heb je hier de mogelijkheid om een een percentage (%) van het bedrag als korting te geven of een korting kan bijvoorbeeld ook geen of gereduceerde verzendkosten zijn. Hierdoor kun je na een bepaald bedrag bijv. de verzending gratis maken.

 

Winkelwagenkorting Korting

 

3. Condities
Hier bepaal je wanneer de regel toegepast moet worden. Aan de hand van die regel die je hier opgeeft, wordt bepaald of de korting wordt toegepast of niet. Wil je bijvoorbeeld de korting van € 10,- voor alle Philips producten eigenlijk pas geven wanneer de klant een bestelling plaatst boven een een bedrag van € 90,-? Die wensen kun je hier allemaal invoeren! Je kunt dit vaststellen op basis van:

  • Totaal gewicht van de order (kg)
  • Winkelwagen totaal bedrag (€)
  • Totaal aantal producten in de winkelwagen.

Winkelwagenkorting Condities

 

4. Uitsluitingen
Hier kun je uitzonderingen op de kortingsregel definiëren. Op deze manier kun je producten uitsluiten. Wil je bijvoorbeeld de nieuwste collectie van Philips nog niet een korting van € 10,- geven, dan kun je deze productgroep uitsluiten op basis van artikelnummer, merk en naam.

Wanneer je alle velden hebt ingevuld, klik je op toepassen om de kortingsregel aan te maken. Maar, dan ben je nog niet klaar. Je dient een methode van korting toe te kennen. Zie hieronder waar je dit kunt doen.

Zoals eerder is gezegd, kun je meerdere kortingsregels aanmaken. Het kan dan voorkomen dat er meer dan één kortingsregel van toepassing is op de inhoud van de winkelwagen. Je kunt hier aangeven welke korting er in een dergelijke situatie moet worden verleend. ?Je hebt de keuze uit vier mogelijkheden:

  • Altijd de hoogte korting toepassen.
  • Altijd de laagste korting toepassen.
  • Altijd de kortingsregel met de hoogte prioriteit toepasen.
  • Altijd de kortingsreëgel met de laagste prioriteit toepassen.

Winkelwagenkorting Uitsluiting


Belangrijk! De kortingsmodule is een krachtig en veelzijdig instrument om korting te geven. Test de kortingsregels daarom goed uit wanneer je ze toepast zodat je niet voor onaangename verassingen komt te staan!

Deze module is gelanceerd in BETA. Hij is volledig functioneel en uiteraard uitvoerig getest.

 

 

Klant zoeken bij aanmaken van order

We kregen vaak de vraag of het mogelijk gemaakt kon worden om klantgegevens automatisch te zoeken bij het aanmaken van een nieuwe order. Dat is vanaf nu mogelijk. Als je een nieuwe order aanmaakt, heb je de mogelijkheid om een reeds bestaande klant te zoeken, zodat de adresgegevens direct bij de order komen te staan en dat je niet meer opnieuw de gegevens hoeft in te voeren.

Je kunt dit instellen in het onderhoudspanel bij "Startpunt > Mijn klanten > Orderbeheer > Orderbeheer > Creëer nieuwe order"

 

Klant zoeken bij aanmaken van order

 

 

Eenmalige pop-up voor waarschuwing of melding

Vanaf nu is het mogelijk om een eenmalige pop-up met content in te voeren. Als een bezoeker de url van jouw webwinkel intypt wordt de pop-up getoond. Heb je bijvoorbeeld een erotische site, dan kan de pop-up als waarschuwing of als melding dienen.

Je kunt zelf de tekst bepalen die getoond moet worden aan de bezoeker. De bezoeker krijgt de optie 'accepteren' of 'weigeren'. Wanneer de bezoeker weigert wordt hij/zij doorverwezen naar een standaard ingestelde pagina. Wanneer de bezoeker accepteert kan de bezoeker verder kijken op jouw website.

Je hebt twee opties voor het instellen van een pop-up:

  • Pop-up per bezoeker:
    De pop-up wordt slechts één keer getoond tenzij de webshop eigenaar de pop-up reset met nieuwe content.
  • Pop-up per bezoek:
    De pop-up wordt altijd getoond tijdens het laden van de website. Wanneer de browser sluit en vervolgens weer opent, wordt de pop-up dus weer opnieuw getoond.

Dit is in het onderhoudspanel in te schakelen bij "Startpunt > Mijn webshop > Instellingen > Lay-out > Eenmalige pop-up"

 

 

Unieke artikelnummers bij producten

Het was al mogelijk om een artikelnummer mee te geven aan een artikel. Vanaf nu is het ook mogelijk om unieke artikelnummers in te stellen. Met de nieuwe mogelijkheid voorkom je dat je dubbele artikelnummers hanteert.

Je kunt de unieke artikelnummers aan- of uitzetten in het onderhoudspanel bij "Startpunt > Mijn webshop > Instellingen > Algemeen > Algemene webshop instellingen"

 

 

Nieuwe ProTOM handleiding

ProTOM geeft je de mogelijkheid om zelf een unieke lay-out te ontwikkelen. Voorheen was er alleen documentatie over ProTOM geïntegreerd in de editor. Er is vanaf nu een nieuwe externe handleiding beschikbaar voor ProTOM die je alles uitlegt over de vele functionaliteiten. Je kunt deze bekijken op: protom.biedmeer.nl

 

Nieuwe ProTOM handleiding

Cookies CCV Shop maakt gebruik van cookies. Hierdoor kunnen wij je de nodige functionaliteiten bieden en tevens jouw gebruikservaring verbeteren. Als je onze website bezoekt, ga je akkoord met onze cookieverklaring.
Ga akkoord