8 gerealiseerde wishlist items voor jou op een rijtje

05-06-2019

door Eva Rouwenhorst

Met alle plezier ontwikkelen wij ons platform continu door om telkens weer nieuwe mogelijkheden aan te bieden aan onze klanten. Op basis van eigen inzichten en de wishlist bekijken we welke zaken voorrang krijgen bij toekomstige ontwikkelingen. De wishlist is een verzameling van alle wensen van onze klanten. Wanneer je als klant graag een toevoeging op het softwareplatform ziet, kun je een nieuwe suggestie indienen of je kunt stemmen (max. 3) uitbrengen op bestaande wishlist items indien je pakket M, L of Enterprise hebt. Een nieuwe suggestie plaatsen wij vervolgens op de wishlist. De afgelopen weken zijn we druk bezig geweest met het ontwikkelen van maar liefst 8 wishlist items. Heb je er eentje gemist, of wil je alles in één handig overzicht op je gemak teruglezen? Check dan deze blog!

Relevante producten wederzijds koppelen

Middels “Relevante producten wederzijds koppelen” kun je producten in jouw webshop wederzijds koppelen, zodat niet enkel een camerahoesje is gekoppeld aan een camera, maar de camera bijvoorbeeld ook aan het camerahoesje. Je hoeft dit dus niet meer handmatig te doen, wat jou veel tijd kan schelen. Daarnaast maak je het op deze manier voor de bezoekers van jouw webshop interessant om een extra artikel aan te schaffen waardoor ze dus meer geld besteden in jouw webshop. Een goede tool om in te zetten voor conversieverhoging dus!

Instellingen: Startpunt > Mijn producten > Producten beheren > Koppelingen

Relevante producten koppelen

Stel een vraag via WhatsApp

Stel je voor: jouw bezoekers kijken rond op jouw webshop. Je probeert hen natuurlijk van zoveel mogelijk productinformatie te voorzien, maar natuurlijk kan de bezoeker alsnog een vraag hebben over een product waar hij of zij direct antwoord op wil hebben. Met de realisatie van het wishlist item ‘Stel een vraag via Whatsapp’ kunnen jouw bezoekers deze vraag vanaf nu ook stellen via WhatsApp! De gratis app “Stel een vraag” is uitgebreid met deze mogelijkheid.

Instellingen: Startpunt > Mijn webshop > Instellingen > Layout > Stel een vraag

Stel een vraag whatsapp

Aankoop delen via Whatsapp

Misschien ben je zelf ook wel eens ontzettend trots op een aankoop die je online hebt gedaan. Je hebt bijvoorbeeld dat ene leuke zomerjurkje gescoord die je graag aan jouw vriendinnengroep wilt laten zien. Tegenwoordig is WhatsAppen populairder dan ooit, en dus kunnen jouw klanten vanaf nu (naast Facebook en Twitter) hun aankoop ook delen via WhatsApp.

Instellingen: Startpunt > Mijn webshop > Instellingen > Social media > Aankoop delen via Social Media

Aankoop delen Social Media

Opmerkingen op pakbon

Veel klanten laten een opmerking achter in het opmerkingenveld wanneer ze een bestelling doen. Heb jij hier ook wel eens mee te maken, maar vond je het lastig om vervolgens rekening te houden met deze opmerkingen bij het inpakken van een bestelling? Bijvoorbeeld omdat meerdere mensen binnen jouw team aan dezelfde bestelling werken? De opmerkingen die een klant plaatst, kun je nu ook op de pakbon printen, zodat jij en jouw collega’s in jouw magazijn of werkruimte eenvoudig kunnen zien welke speciale wensen of opmerkingen de klant heeft toegevoegd bij zijn bestelling.

Instellingen: Startpunt > Mijn webshop > Instellingen > Lay-out > Factuur en pakbon lay-out

Factuur en pakbon lay-out

Producten op verlanglijst zichtbaar

Kom jij wel eens voor verrassingen te staan bij de inkoop van jouw producten, omdat het soms lastig is om in te spelen op de vraag van jouw klanten? Met de app ‘Verlanglijstje’ konden jouw klanten al bepaalde producten op hun verlanglijst plaatsen, zodat ze deze op een later tijdstip konden kopen. Jij als webwinkelier kunt nu ook een overzicht krijgen van alle producten die jouw klanten op hun verlanglijst hebben geplaatst, zodat je hiermee rekening kan houden m.b.t. inkoop en voorraad. Misschien is er enorm veel vraag naar een bepaald kledingstuk omdat veel klanten deze op hun verlanglijst hebben geplaatst. Je kunt dan van dit kledingstuk een groter aantal bestellen om aan deze vraag te kunnen voldoen.

Instellingen: Startpunt > App Store > Verlanglijstje

Producten op verlanglijst zichtbaar

Voorwaarden direct accepteren in checkout

Online shoppers willen tegenwoordig het liefst zo snel mogelijk een bestelproces doorlopen en deze afronden. Voor de conversie is het beter dat jouw klanten niet apart een vinkje hoeven te zetten voor het accepteren van de algemene voorwaarden in het bestelproces. Wanneer je voor de nieuwe optie kiest die we voor je hebben ontwikkeld, hoeft de klant niet via een checkbox akkoord te gaan, maar gebeurt dit automatisch bij het plaatsen van een order. Er verschijnt dus wel een tekst, maar geen checkbox die bewust aangevinkt moet worden. Conversieverhogend!

Instellingen: Startpunt > Mijn webshop > Instellingen > Bestelproces & voorraad > Gegevensvelden

Voorwaarden direct accepteren

Kassakoopjes

Nog een conversiebooster! Hoe handig is het dat je een klant tijdens zijn bestelproces nog wat extra producten kunt laten zien? Via de Kassakoopjes app is het mogelijk om meerdere kassakoopjes aan te bieden. Kassakoopjes kunnen gerelateerd zijn aan een product of juist generiek zijn voor jouw webshop. Denk aan het aanbieden van een waszakje wanneer iemand lingerie bestelt.

Instellingen: Startpunt > App Store > Kassakoopjes

Kassakoopjes

Nieuw modulair element nieuws/blog

In de software van CCV Shop kon je een blog-, kalender- en nieuwspagina aanmaken. Deze pagina’s zijn nu vervangen door modulaire elementen. Hierdoor beschik jij over meer mogelijkheden zoals het toevoegen van een afbeelding bij een nieuwsbericht en het instellen van een begin- en eindtijdstip voor een bericht en blog.

Instellingen: Startpunt > Mijn webshop > Mijn pagina’s > Voeg pagina toe

Cookies CCV Shop maakt gebruik van cookies. Hierdoor kunnen wij je de nodige functionaliteiten bieden en tevens jouw gebruikservaring verbeteren. Als je onze website bezoekt, ga je akkoord met onze cookieverklaring.
Ga akkoord