Nieuwe update 19.4: Push notificaties, laatst bekeken producten,

MyParcel België en meer

 

3-12-2019

Sinterklaas is al even in het land, en over twee dagen zal hij aan veel huizen in Nederland een bezoekje brengen. Misschien verwacht je zelf ook de nodige cadeautjes die op jouw verlanglijst stonden. Omdat wij er ook van houden om cadeaus af te strepen van de CCV Shop verlanglijst, beter bekend als de wishlist, hebben we dit jaar een extra vroege Sinterklaasverrassing voor je. Bij deze nieuwe grote update hebben we er namelijk voor gezorgd dat diverse onderdelen van de wishlist vervuld zijn! Lees snel verder en ontdek de voordelen voor jouw webshop.

Laatst bekeken producten

Net als in fysieke winkels zijn bezoekers van webshops echt aan het ‘shoppen’. Ze bekijken vaak uitgebreid meerdere producten voordat ze besluiten tot een aankoop over te gaan. Misschien is de bezoeker na een tijdje rondkijken op jouw webshop een eerder bekeken product uit het oog verloren omdat hij dit product niet heeft opgeslagen. Hoe handig is het dan dat je de bezoeker zijn laatst bekeken producten kunt tonen in jouw webshop? Het tonen van de laatst bekeken producten stimuleert bovendien de conversie.

 

Laatst bekeken producten

Instellingen:
Je kunt de app “Laatst bekeken producten” gratis downloaden in de CCV Shop App Store.

Push notificaties

Push notificaties zijn berichtjes die je kunt ontvangen in je browser middels een pop-up. Wanneer je deze app installeert verschijnt er een notificatie in jouw browser als er iets te melden valt over een gebeurtenis in jouw webshop. Denk hierbij aan wanneer er een nieuwe order is geplaatst of wanneer jouw productvoorraad laag is. Afhankelijk van welke apps je verder hebt geïnstalleerd voor jouw webshop, kun je ook andere notificaties ontvangen. Het voordeel van het ontvangen van push notificaties is dat je niet zelf actief hoeft te kijken of er bijvoorbeeld een nieuwe order is geplaatst, maar dat je hiervan automatisch op de hoogte wordt gehouden.  

 

Je hoeft zelfs niet ingelogd te zijn in jouw webshop om de meldingen te ontvangen. Ook wanneer je iets anders aan het doen bent in de browser van jouw laptop of desktop verschijnen de notificaties in beeld.

 

Type notificaties:
•    Order geplaatst
•    Productvoorraad laag
•    Review aangemaakt
•    Importtaak voltooid/mislukt
•    Nieuwe gebruiker aangemaakt

Pushbericht

Instellingen:
Download de gratis app “Push notificaties” in de CCV Shop App Store. Na de installatie kun je via “Startpunt > Mijn webshop > Instellingen > Algemeen > Notificaties” de instellingen beheren. Selecteer hier van welke gebeurtenissen je notificaties wilt ontvangen. Hoe meer apps je hebt geïnstalleerd, hoe meer notificaties er beschikbaar zijn.

MyParcel België

Ben jij als CCV Shop klant gevestigd in België? Vanaf nu kun je ook gebruikmaken van de MyParcel verzendservice. MyParcel is een oplossing voor webwinkeliers die hun verzendproces gemakkelijker en voordeliger willen organiseren. De voornaamste voordelen zijn voordelige tarieven, uitstekende service en de betrouwbare levering.


Met de koppeling die CCV Shop heeft ontwikkeld kun je heel eenvoudig met één druk op de knop in de onderhoudstool jouw zendingen aanmelden bij MyParcel en vervolgens direct een etiket afdrukken zonder dat je daarvoor in MyParcel bent ingelogd. Ook wordt automatisch de Track & Trace code toegevoegd aan een order, zodat je door middel van een statusupdate de klant op de hoogte kunt brengen. Dit bespaart je veel tijd omdat je jouw gegevens niet nogmaals hoeft in te voeren en omdat je niet hoeft te werken met importbestanden.

My parcel België

Instellingen:
Je kunt de app “MyParcel België” gratis downloaden in de CCV Shop App Store. Je kunt de app vinden via “Startpunt > App Store > Betaalmethodes”.

Accountpagina optimalisaties

Maak jij gebruik van het loginsysteem zodat jouw klanten een persoonlijke accountpagina hebben? Dan hebben we in deze update drie nieuwe mogelijkheden.

 

1. Track & Trace link
Track & Trace is een handige manier om een zending met barcode online te volgen zodat de klant weet wanneer hij/zij het product kan verwachten. Ook als verzender volg je de zending eenvoudig online. Voorheen kon je altijd de Track & Trace via een e-mail naar jouw klant verzenden zodra het pakket was verstuurd. Vanaf nu is dit uitgebreid, jouw klanten kunnen nu ook de Track & Trace vinden op hun persoonlijke accountpagina binnen jouw webshop.

2.    Order opnieuw bestellen
Maak jij gebruik van het loginsysteem zodat jouw klanten een persoonlijke accountpagina hebben? Vanaf nu is het voor jouw klanten mogelijk om eerder geplaatste orders met één klik op de knop opnieuw te bestellen. Dit scheelt niet alleen tijd, maar garandeert ook een levering van precies dezelfde producten. Het is natuurlijk ook mogelijk om de bestelling opnieuw te plaatsen met enkele aanpassingen.

Opnieuw bestellen
Mijn offertes

3.    Offertes
Werk je met offertes? Jouw klanten kunnen vanaf nu ook hun offertes inzien op de accountpagina onder het menu item “Mijn offertes”. Let op: je dient hier wel de app “Offertes” voor geïnstalleerd te hebben.

Instellingen
Maak je nog geen gebruik van het loginsysteem en wil je wel dat je dat klanten hier gebruik van kunnen maken? Dan dien je het loginsysteem geactiveerd te activeren binnen jouw webshop. Deze gratis app “Loginsysteem” kun je vinden in de CCV Shop App Store.

Vragen?


Mocht je vragen hebben over deze update, neem dan contact op met ons supportteam via support@ccvshop.nl of 088 - 990 7700.

Cookies CCV Shop maakt gebruik van cookies. Hierdoor kunnen wij je de nodige functionaliteiten bieden en tevens jouw gebruikservaring verbeteren. Als je onze website bezoekt, ga je akkoord met onze cookieverklaring.
Ga akkoord