Nieuwe update 7.15: met o.a. pagina’s voor mobiele webwinkel

29-08-2013

Deze keer hebben we weer een grote update uitgevoerd. De mobiele webwinkel is verbeterd en er zijn nieuwe functies toegevoegd. Als je gebruik maakt van MyParcel kun je nu individuele instellingen toepassen en als je gebruik wil maken van Google (dynamische) remarketing dan is dat nu ook mogelijk. Leveranciers kunnen nu toegevoegd worden aan producten, je kunt nu vier foto’s naast elkaar plaatsen in je lay-out en als laatste zijn de social media iconen uitgebreid.

Verbeteringen en nieuwe functies voor de mobiele webwinkel

Onlangs (update 7.12) hebben we vele verbeteringen en nieuwe functies aangebracht aan de mobiele webwinkel, waaronder de mogelijkheid om mobiel te bestellen. Gezien de groei van mobiele aankopen vinden wij het belangrijk om de mobiele webwinkel nog meer te verbeteren en hier nieuwe functies aan toe te voegen. En dat hebben we gedaan.


Om de mobiele webwinkel compleet te maken is het mogelijk om gebruik te maken van pagina’s. Je kunt eenvoudig in het onderhoudspanel aangeven of de pagina die je in je webwinkel toont ook getoond moet worden in de mobiele webwinkel. De volgende pagina’s kunnen gebruikt worden voor de mobiele webwinkel:

  • Standaardpagina
  • Nieuwspagina
  • Gastenboek en Review
  • Kalender
  • Contactpagina
  • Linkpagina
  • FAQ-pagina
  • Algemene voorwaarden pagina
  • Bannerpagina
  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Blog

In het onderhoudspanel ga je naar: Mijn webshop > Mijn pagina’s > Eigenschappen


Daarnaast hebben we nog andere verbeteringen en toevoegingen gedaan, zoals dat je de footer-navigatie aan- of uit kunt zetten, je nu een favicon krijgt als je de webwinkel opslaat als favoriet en in het orderbeheer kun je nu zien of de bestelling vanaf de mobiele webwinkel is gedaan of vanaf de gewone webwinkel.

Verzendinstellingen MyParcel nu ook individueel in te stellen

Met de koppeling die BiedMeer heeft met MyParcel is het eenvoudig om in het onderhoudspanel zendingen aan te melden en etiketten af te drukken. Vele klanten maken al succesvol gebruik hiervan.

In het onderhoudspanel ga je naar: Mijn klanten > Orderbeheer > Order > Tabblad Koppelingen


Voor de zendingen kun je globaal verschillende opties instellen, maar het is nu ook mogelijk om individueel per order de verzendinstellingen in te stellen. Daarnaast is het nu ook mogelijk om aan te geven of er gebruik gemaakt moet worden van grootverpakking bij zendingen.

Google (dynamische) remarketing

Je zult het vast weleens gemerkt hebben. Je bezoekt een website, bekijkt enkele pagina’s en verlaat de website om vervolgens naar een andere website te gaan. Opeens zie je een banner op de pagina staan, met reclame van de website die je als eerste hebt bezocht. Hoe dit kan? Met Google remarketing.


Het zal je ook vast opgevallen zijn dat je weleens een product op je scherm ziet staan die je eerder bij een webwinkel hebt bekeken. Dat is het werk van Google dynamische remarketing. Dynamische remarketing gaat namelijk nog een stapje verder en zorgt voor remarketing op productniveau. Wat ook belangrijk is om te weten is dat dynamische remarketing is gekoppeld aan Google Shopping.


Wij hebben het mogelijk gemaakt dat jij hier vanaf nu ook gebruik van kan maken met jouw webwinkel. Wij zorgen ervoor dat de remarketingtag, die je nodig hebt om gebruik te maken van deze service van Google, in jouw webwinkel wordt geplaatst. Deze remarketingtag kun je eenvoudig plaatsen in het onderhoudspanel. Wanneer je dit gedaan hebt, kun je zelf aan de slag met Google om remarketinglijsten te maken. Voor meer informatie kun je op de volgende pagina’s kijken:

Leverancier toevoegen aan product

We kregen vaak de vraag of het mogelijk gemaakt kon worden om de naam van de leverancier toe te kunnen voegen aan producten. Dat is nu mogelijk. Je kunt eenvoudig een lijst met leveranciers maken en per product een leverancier toewijzen.

In het onderhoudspanel ga je naar: Mijn producten > Producten beheren > Wijzig product > Tabblad Voorraad.


Voor degenen die gebruik maken van groothandel imports hebben we het ook makkelijk gemaakt. De producten zullen namelijk automatisch de leverancier toegewezen krijgen.

Vier foto’s naast elkaar

Maak je geen gebruik van zijbalken in jouw lay-out en kan je content hierdoor dus over de hele breedte verdeeld worden? Dan is het nu ook mogelijk om vier foto’s naast elkaar te plaatsen. Na de vele vragen of dit mogelijk gemaakt kon worden hebben we de maximum van drie van foto’s naast elkaar verhoogd naar vier naast elkaar. Het is dus alleen mogelijk om vier foto’s naast elkaar te plaatsen wanneer je geen zijbalken gebruikt in jouw lay-out.

Social media iconen uitgebreid

Er komen steeds meerdere social media kanalen bij en enkele daarvan worden steeds populairder. Het was al mogelijk om social media iconen te tonen op je webwinkel, maar we hebben hier drie iconen aan toegevoegd:

  • Pinterest
  • YouTube
  • Instragram

Bovenstaande social media kanalen zijn erg populair en nu kun je ook deze kanalen toevoegen aan je webwinkel.



Wij hopen je hierbij voldoende te hebben geïnformeerd over de nieuwe mogelijkheden. Wanneer je vragen hebt, staat er een supportteam voor je klaar.

Tot de volgende update!

Cookies

CCV Shop maakt gebruik van cookies. Hierdoor kunnen wij je de nodige functionaliteiten bieden en tevens jouw gebruikservaring verbeteren. Als je onze website bezoekt, ga je akkoord met onze cookieverklaring.

Kies je cookies
Accepteer alle cookies
Voor meer informatie kun je kijken in onze cookieverklaring